Nieuws

DI-RECT blikt terug op eigen jeugd met TopSong 90s Kid

foto: Bullet-Ray
  1. Nieuwschevron right
  2. DI-RECT blikt terug op eigen jeugd met TopSong 90s Kid

Na de festivalpodia deze zomer weer helemaal plat te hebben gespeeld was er voor DI-RECT weer tijd om te werken aan nieuwe muziek. En de Haagse band wist weer te leveren: nieuwe single 90s Kid is uitgeroepen tot NPO Radio 2 TopSong!

In het gloednieuwe nummer blikken de bandleden op een nostalgische wijze terug op het opgroeien in de jaren 90. De 40-jarige Marcel Veenendaal, die zijn grootste gedeelte van zijn jeugd beleefden in de jaren 90, is hierdoor de aangewezen man om hierover te zingen. Ze verwijzen naar die tijd met zinnen als: "Skipping class and be moody, Stitching patches on bluejeans, In a land of teenage dreams and cheap motels."

Vrijdagochtend maakte Bart Arens tijdens Aan De Slag! bekend dat 90s Kid is uitgeroepen tot NPO Radio 2 TopSong.

Op Instagram liet de band weten: “Het nummer is al een aantal jaar in de maak, maar is nu officieel af.” Ook lieten ze al eerder korte fragmenten uit het nummer horen tijdens festivaloptredens, het nummer werd toen ook al goed ontvangen bij het publiek.

Live optreden bij NPO Radio 2

Vorige week speelde DI-RECT hun nieuwe single 90s Kid live in de studio bij Jan-Willem Start Op! Bekijk hieronder het optreden in de vroege uurtjes in de studio van NPO Radio 2.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Volg de TopSong-playlist op Spotify

Wil je 90s Kid en andere TopSongs luisteren op Spotify? Abonneer je dan op onze playlist!

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie