Slogan voor Eurovisie Songfestival 2020 onthuld

'Open Up'

De slogan voor het Eurovisie Songfestival dat in 2020 in Rotterdam wordt gehouden is ‘Open Up’.

“We hebben gezocht naar een thema dat vertelt waar Nederland voor staat; een land met een open blik naar de wereld, waar we onze mening, met respect voor elkaar, niet onder stoelen of banken steken”, laat woordvoerder Sietse Bakker weten namens de organisatie van het festival. “We hebben ook gezocht naar een thema dat past bij de tijd waarin we leven. Een tijd waarin mensen zich zorgen maken over polarisatie en de vrijheid om te zijn wie je wilt zijn niet altijd zo vanzelfsprekend is als we zouden willen.” Volgens Bakker wil de organisatie mensen met de kreet ook uitnodigen om zich open te stellen: "Voor meningen, elkaars verhalen en natuurlijk voor elkaars muziek.”

Om deze video te bekijken moet je toestemming geven voor social media cookies.



Nederland open voor 200 miljoen kijkers

Het Eurovisie Songfestival werd tien jaar na de Tweede Wereldoorlog bedacht om Europa dichter bij elkaar te brengen door middel van muziek. De afgelopen decennia stelde het festival zich continu open voor nieuwe landen, nieuw talent en nieuwe technologie. In 2020 vindt de 65ste editie dankzij de overwinning van Duncan Laurence plaats in Rotterdam, 75 jaar na de bevrijding van Nederland en 80 jaar na het bombardement op de stad.

“Het moment waarop we straks misschien wel 200 miljoen kijkers vanuit Europa en de wereld verwelkomen in Nederland en Rotterdam maakt deze gelegenheid extra bijzonder”, zegt Bakker. “De slogan ‘Open Up’ is bedoeld om aan te vullen; Open up to each other. Open up to music. Open up to Rotterdam. Open up to… vul maar in! Voel de vrijheid om deze slogan op je eigen manier aan te vullen. Zo leren we elkaar ook nog eens beter kennen!”

Het bijpassende artwork, waaronder het logo, wordt op dit moment ontwikkeld.

Foto omslag: Eurovisie Songfestival

STER Advertentie
STER Advertentie