Top 2000 bereikt 11,3 miljoen Nederlanders




prachtige cijfers

18 januari 2018 11:39

De negentiende editie van de Top 2000 is door 76% van de Nederlandse bevolking (10 jaar en ouder) gevolgd via radio, tv, online en social media.


De lijst der lijsten bereikt hiermee een zeer breed publiek. Zo wist de 19e editie van de Top 2000 meer vrouwen aan zich te binden dan in 2016, waardoor in 2017 ongeveer evenveel vrouwen als mannen zijn bereikt.

’Liefde voor muziek’

Ook in leeftijdsgroep 35-54 jaar is het totale bereik van de Top 2000 (radio, tv, online en social media) ten opzichte van 2016 gestegen, met 8%. Luisteraars tussen de 35 en 54 jaar koppelen de Top 2000 vooral aan begrippen als ’liefde voor muziek’, ’authentiek’ en ’verbindt de samenleving’. Het totale bereik van de Top 2000 steeg van 10,5 miljoen mensen in 2016 naar 11,3 miljoen afgelopen jaar. Zendermanager Jan-Willem van Engelen van NPO Radio 2 is zeer blij met deze cijfers:


"Goed om te zien dat ons publiek is gegroeid. De Top 2000 is echt van en voor iedereen. Een mooier compliment kan een publieke radiozender zich eigenlijk niet wensen."


- Zendermanager Jan-Willem van Engelen



Bron: RadioCall in opdracht van NPO

Foto omslag: Bullet-Ray





Delen





Laat een reactie achter




Plaats reactie



4 Reacties





Geschreven door:   Ook-niet-Jos 22 januari 2018 - 16:13 uur

Dank je wel Niet-Jos, die had ik nodig :)


Geschreven door:   patrick 20 januari 2018 - 18:25 uur

hoi als dan ook nog de oude begin tune terug komt zou helemaal mooi zijn


Geschreven door:   niet-jos 19 januari 2018 - 04:26 uur

Harstikke mooi, gelukkig dat de zender voor de rest ook zo goed is, Lekker veel jaren 80, en zeer verrassend.
En het wordt ook steeds beter.


Geschreven door:   Jos 18 januari 2018 - 17:44 uur

Hartstikke mooi, maar jammer dat de zender voor de rest zo verschrikkelijk is, veel te veel geleuter, veel te veel nadruk op jaren 80 en totaal niet verrassend.
En het wordt ook steeds erger.