STER Advertentie


Download de NPO Radio 2-app




Zoek op 'NPO Radio 2'

24 december 2017 06:00

Download de NPO Radio-2 app en mis niets!


Om deze Giphy te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Waar vind ik de app? 

De app is simpel te vinden wanneer je zoekt op 'NPO Radio-2' in de app- of playstore of via de onderstaande link: 

Download de NPO Radio 2-app voor iOS
Download de NPO Radio 2-app voor Android

Foto omslag: NPO Radio 2

STER Advertentie




Delen





Laat een reactie achter



Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



93 Reacties





Geschreven door:   irJW Wijers 7 september 2018 - 21:05 uur

Sorry … ik dacht dat ik doorklikte naar een fragment met Paul de Leeuw … … dat stukje had ik even gemist … maar de link brengt me ergens anders


Geschreven door:   v de Bruyn 7 september 2018 - 01:07 uur

er is maandag 3 september . nieuwste danse plaat uitgekomen.
werd voor het eerst gedraaid. Fisher - Losingit
echt een gave plaat.


Geschreven door:   Henk Vermeulen 8 augustus 2018 - 11:54 uur

Beste Radio 2,

Ik had deze vraag eigenlijk bedoeld voor Leo Blokhuis maar helaas was zijn laatste uitzending 5 augustus.
Al een aantal jaar volg ik via Youtube Playing For Change.
Dit zijn straat muziekanten van over heel de wereld die met elkaar voornamelijk covers spelen.
Mark Johnson heeft dit project opgestart om mensen bij elkaar te brengen met behulp van muziek.
Dit zit perfect in elkaar en de video clips zijn geweldig en mooi om naar de kijken, misschien ern idee om er eens aandacht aan te besteden, heb het ook nog nooit op de TV gezien.
Ze toeren ook rond en treden vaak met elkaar op.
Wellicht kunt u dit bericht ook doorsturen aan Don Leo.
Ik heb veel bewondering voor Leo en ik vind het net als hij leuk om achter de verhalen van muziek te komen en te lezen.


Geschreven door:   Henny Slomp 26 juli 2018 - 09:57 uur

Ten eerste mijn waardering voor jullie programma, daar genieten we iedere morgen van thuis. Ik heb nog nooit gereageerd op iets, maar nu wil ik toch graag even een kritische opmerking maken. Vanmorgen roerde Jeroen een levensgroot probleem aan over de uitstoot van vliegtuigen. Jan Willem praatte het goed dat mensen kunnen doorgaan met vliegen zoveel ze willen, zonder zich daar schuldig over te voelen. Dat vind ik ontzettend jammer, want veel mensen denken dan ook: hoor je wel dat valt het mee, terwijl het echt een levensgroot probleem is. Ik zou graag willen horen dat mensen worden aangemoedigd om wel minder te gaan vliegen.

Jullie zijn zo’n sterk medium met veel bereik, misschien kunnen jullie mensen er verder ook op attenderen om te stoppen met het urenlang sproeien van hun gazons ‘s avonds. Laten we spaarzaam zijn met het water en prioriteit geven aan waar het echt voor nodig is.


Geschreven door:   Stefan Schellen 20 juni 2018 - 01:55 uur

Beste Jan-Willem,
Ook ik zou graag nog op de valreep, zo'n Roodshow mok willen ontvangen! Ik weet alleen niet of dit het juist mailadres is, maar ik probeer het maar.


Geschreven door:   Jan Neijman 31 mei 2018 - 16:31 uur

Dag Rob. Ik weet dat het geen mainstream is, maar zou je iets van 16 Horsepower willen draaien? Heel graag! Groeten, Jan


Geschreven door:   Lotte 13 mei 2018 - 19:33 uur

Wij willen nielson op eurovision 2019!!!!!


Geschreven door:   Griet de Jong 11 mei 2018 - 11:05 uur

Jeroen Kijk in de Vegte en Jan-Willem Roodbeen mogen wat mij betreft blijven van 6-9.
Ik heb er van genoten!


Geschreven door:   Marco Verhoeven 4 mei 2018 - 14:08 uur

Welke de bij NPO 2 laat alle nummmers feilloos in elkaar over lopen ,wij hebben als vriendengroep namelijk een weekendje georganiseerd en iedereen een persoonlijke top5 in laten sturen . Nu is de vraag is er een mogelijkheid om er een mooie overloop van alle nummers aan elkaar van te maken . Graag zou ik een reactie ontvangen of die mogelijkheid er is of dat een van jullie dj’s er voor ons een geslaaagd weekendje van te maken. Met vriendelijke groet Marco Verhoeven.


Geschreven door:   Danielle 12 april 2018 - 21:36 uur

Ik wil bts horen hehe


Geschreven door:   Peter Tijsen 10 april 2018 - 21:22 uur

Welk meisje zingt platenbonanza als intro?


Geschreven door:   S.e Ignacio 9 april 2018 - 21:13 uur

goeden dag ik ben me nieuwe nummer Hup Holland Hup aan het promoten voor koningsdag mijn artiesten naam is ziondread ik kan uiteraard de nummer op mp3 formaat sturen graag hoor ik van u als u mijn nummer op de zender wil draaien https://www.bandlab.com/akaziondread/hup-holland-hup-koningsdag2018-73c69?revId=6ba58138-7c3b-e811-80c3-00155d76f90a mvg sullivan


Geschreven door:   Mathil 4 april 2018 - 22:16 uur

Ekdom weg in morgen. Van mij mag Sander de Heer weer terug. Ga ik misschien weer wat meer naar radio 2 luisteren.


Geschreven door:   Martin Tieland 4 april 2018 - 13:40 uur

Heel is t vertrek van Gerard ekdom. Zal zijn goede persoonlijke redenen en wens hem derhalve veel geluk bij radio10. Hoe spijtig ook ben ik benieuwd of een leek een onuitwisbare kans de ochtendshow over te nemen? Zonder ervaring maar wel een goede radiostem en dus kneedbaar. Belangrijker nog houd van muziek. Ben benieuwd of er gereageerd wordt


Geschreven door:   Koos Pit 2 april 2018 - 13:32 uur

Goedemorgen Wouter,

Omdat ik al jaren fan ben van The Alan Parsons Project, hierbij een paar suggesties van nummers die je haast niet hoort op de radio:

Van het album Ammonia Avenue:
- Since the Last Goodbye
- Don’t Answer Me
- Ammonia Avenue

Vr.gr. Koos


Geschreven door:   Angele De Jong 1 april 2018 - 09:21 uur

Chinese Taxidriver heeft een nieuwe cd uitgebracht.
www.chinesetaxidriver.nl.
Hoe kom ik in contact met een programmeur?
Het is lastig te zien waar ik terecht kan met nieuw, eigen werk.
Met vriendelijke groet,
Angèle de Jong


Geschreven door:   Astrid van Elstlande 20 maart 2018 - 13:38 uur

Ik wil even reageren op de manier van praten over verkeersregelaaars door Ruud de Wild tijdens zijn programma op maandag 19 maart. Hij zette deze mensen neer als debielen. Eerst dacht ik dat hij een grapje maakte, maar nee hij was heel serieus!
Ik weet dat er mensen zijn die op latere leeftijd ontslagen worden en door deze hogere leeftijd geen werk meer krijgen. En omdat deze mensen niet zomaar thuis willen zitten, gaan deze mensen op zoek naar mogelijkheden! En laat nou net verkeersregelaar zo'n mogelijkheid zijn. Chapeau voor mensen die toch willen/kunnen werken en deelnemen aan de maatschappij!
Triest dat Ruud op zo'n minachtende manier deze mensen neerzet in zijn programma!


Geschreven door:   G Brouwer 20 maart 2018 - 13:23 uur

Beste radio soul en jazz zender programmeerders,

Ik sta versteld van de buitengewone eenzijdige programmering. Als je een week naar de zender hebt geluisterd dan weet je het programma voor het resterende jaar. Wat een herhaling en fantasieloze muziekkeuze. Alsof er niet meer jazz en soul bestaat. Ik luister nu drie werken naar de Franse zender FIP en heb nog nooit zo een gevarieerd aanbod van muziek gehoord. En nog geen nummer 2 of meer keer(wat vaak voorkomt bij jullie) voorbij horen komen.
Wat is aan de hand bij jullie?

Gr Gert-Jan


Geschreven door:   Dick van de Wetering 24 februari 2018 - 10:34 uur

Weet je wat me verbaast? Telkens hoor ik op radio2 dat de "spelen" zomdag afgelopen zijn. Hoezo? We krijgen nog enorm veel olympische spelen te zien, namelijk d eparalympics. Ooit van gehoord? Topsporters, met dubbele top, namelijk ..en sporten...en de handicap overwinnen.Jongens! Kom op! Je weet wat je nu hoort te doen!!


Geschreven door:   Yadira 18 februari 2018 - 13:05 uur

Ik hou zo veel van jou
Paul post


Geschreven door:   josé Torres 14 februari 2018 - 23:14 uur

kunnen jullie een plaatje laten draaien van
madonna la is la bonita


Geschreven door:   josé Torres 14 februari 2018 - 23:08 uur

hallo lieve mensen van de radio uitzending
ik wenst jullie allemaal een fijne valentijntjes dag
groetjes van jose uit gelderland


Geschreven door:   Adrie Hazenoot 14 februari 2018 - 22:01 uur

Vandaag precies een jaar geleden dat je lieve mams is overleden. Ze is in onze gedachten en wat ontzettend lief dat je vanmiddag met een mooie bos rode rozen voor je Mopke thuis kwam. Geert Heldens je bent mijn luiverd. Haai huul vuul van dich. xxx


Geschreven door:   Tsjerk Adema 14 februari 2018 - 18:20 uur

Lieve skat. Al bijna 15 jaar samen!
Weet dat ik heel veel van hou!!
Liefs Tsjerk


Geschreven door:   Melanie pruimers 14 februari 2018 - 11:08 uur

Lieve josry dank voor al je goedheid liefde kracht en steun . Doet me zo goed. Door jou kom ik ergens.jebbent me man al bijna 8 jaar en heb zoon leuke tijd met jou en l 12 of 13 jaar zeker samen. Je bent echt lief en zorgzaam .je mag nu in belangstelling staan. Liefs Melanie pruimers abdel gaat. Wil je never nooit kwijt. Love hou 4 ever


Geschreven door:   Marja Jaaltink 14 februari 2018 - 10:43 uur

Liefde is smorgensvroeg om vier eruit om naar Aalsmeer te gaan voor inkoop planten en dan ook de ramen schoon te krabben van mijn auto! Frank ik hou van je!! Marja


Geschreven door:   Carlos Maldonado 14 februari 2018 - 10:43 uur

Hey Dayenne wat gaat ie toch weer lekker tussen ons.heul heul veel liefs Carlos.


Geschreven door:   Melanie pruimers 14 februari 2018 - 10:15 uur

In love josry. Is zo leuk mooi lief zorgzaam. Dank je wil je never nooit kwijt. Dit jaar al 8 jaar getrouwd en zijn al 12 en half als niet 13 jaar al is samen


Geschreven door:   Riet Sloot 14 februari 2018 - 09:52 uur

Lieve Aidan,
Gefeliciteerd met je 8e verjaardag, oma houdt van je!


Geschreven door:   Els Huurman 14 februari 2018 - 09:46 uur

Lieve Andre van Kwawegen. Ik hou van jou en als er meer was dan deze vier woorden, was dat het.

Heel veel liefs Els


Geschreven door:   Ellen Remans 14 februari 2018 - 09:39 uur

Lieve Cor,
Ik hou van je, werk ze en tot vrijdag


Geschreven door:   Toos 14 februari 2018 - 09:38 uur

Ik wens jullie!!!!!


Geschreven door:   Harry van irsel 14 februari 2018 - 09:08 uur

Lieve Jose,
Liefde is elkaar zoveel aandacht schenken dat we blijvend naar elkaar verlangen omdat het leven samen mooier is. Dank voor al jouw aandacht. Ik verlang er naar je vandaag weer te zien.
Je Harry


Geschreven door:   Wendy van der Zee 9 januari 2018 - 19:07 uur

Hallo goedeavond,

Mijn naam is Wendy van der Zee en Stefan heeft mij gisteren gebeld in verband met de Salsalessen van SalsaSamen die ik begonnen ben gisteren in Dordrecht bij de Crabbehoeve.
Ik probeer steeds terug te bellen maar het gaat niet:)
Ik krijg geen gehoor.
Misschien kan hij mij nog een keer terug bellen?

Alvast bedankt

Vriendelijke groet,

Wendy van der Zee
SalsaSamen


Geschreven door:   Alie 31 december 2017 - 22:28 uur

Hier schijnt de echoe van Pink Floyd op mijn crazy diamond kerstversiering. Al 4 decennia 1 van mijn favoriete pop klassiekers.


Geschreven door:   Peet Vink 31 december 2017 - 21:05 uur

Suoer hoor


Geschreven door:   Joost Klein Bramel 31 december 2017 - 12:51 uur

Hier is het al bijna zover! Toch raar om het te vieren met 30 graden in de nek.
Groeten aan alle vrienden en familie en heel het mooie dorp Bovensmilde vanuit Ho Chi Minh Vietnam.


Geschreven door:   Joost Klein Bramel 31 december 2017 - 12:51 uur

Hier is het al bijna zover! Toch raar om het te vieren met 30 graden in de nek.
Groeten aan alle vrienden en familie en heel het mooie dorp Bovensmilde vanuit Ho Chi Minh Vietnam.


Geschreven door:   Ilja 31 december 2017 - 03:57 uur

Nog even wachten op #209 Paulusma!! X


Geschreven door:   Sjuul 30 december 2017 - 19:50 uur

Lieve mamma en mams, ik hou heeeeeeeeel veeeeeel van jullie♡♡♡♡♡ mamma kan lekker koken en Mams☆ mams is goed in werken♡♡♡♡☆☆☆☆☆☆☆♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Geschreven door:   Sjuul 30 december 2017 - 19:48 uur

Hele lieve mamma en Mams; ik hou zo van jullie♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Mamma kan lekker koken en Mams is goed in werken♤♡♡♡♤♤♡♤


Geschreven door:   Detlev Lassche 30 december 2017 - 18:38 uur

Zet hem op Ruud!


Geschreven door:   Alexandra 30 december 2017 - 17:57 uur

Goed nummer :)


Geschreven door:   Harrie 30 december 2017 - 17:29 uur

leuk als Elvis Presley langs komt.


Geschreven door:   Maurice 30 december 2017 - 16:55 uur

Heerlijk.laatste klus van het jaar achter de rug .nu vanuit Bilbao naar huis met de top 2000 op de speaker.top


Geschreven door:   Magda 30 december 2017 - 16:37 uur

Weer geweldig...2017 Top 2000.
Groet hele lieve mensen, Henk, Koert,Lisanne,Bob Noud Remco en Sigrid.


Geschreven door:   Tanja 30 december 2017 - 14:26 uur

Ik wens jullie goed 2018 ligt op bank mooi muziek te luisteren


Geschreven door:   Marjon 30 december 2017 - 12:58 uur

Samen met man en dochter luisteren naar de top 2000.


Geschreven door:   Krista Kempeneers 30 december 2017 - 06:58 uur

Love my girls forever Vanessa Taylor en Marianne Verbeek❣️❣️Xxxx Kris


Geschreven door:   Henny 30 december 2017 - 00:46 uur

Ik geniet van de meeste nummers via de app.... en dat in Amerika! De helft van de nummers hoor je nooit hier. Heerlijk mee galmen dus.


Geschreven door:   Theo visser 29 december 2017 - 22:29 uur

Samen met Yvonne op vakantie in Anjum luisteren naar de top 2000 Theo


Geschreven door:   Anisha Gielissen 29 december 2017 - 21:36 uur

Heerlijk daar verheug ik me elke kerst op #Top2000 en als de Top2000 is afgelopen de Top2000 afkickdagen fijne feestdagen en een gelukkig gezond 2018! - Anisha Gielissen


Geschreven door:   Jeanette 29 december 2017 - 20:45 uur

Hier in Eerbeek sneeuw


Geschreven door:   WE? Love U2 Top 2000 29 december 2017 - 20:42 uur

We? Are Pelgrims on our way van Oldenzaal tot Vertigo or NOT Go.
Love and Light,
Detlev Lassche, underground Oldenzaal.
Op hoes op An veur Kerstmis.
Later meer-


Geschreven door:   Piet 29 december 2017 - 20:30 uur

Ik zie ze overal leggen in het Top 2000 café de papieren versie van de lijst der lijsten. Waarom kan ik daar niet aan komen? Vroeger stond die nog in vele kranten is zo makkelijk bladeren en om aantekeningen te maken.


Geschreven door:   Peter Paar 29 december 2017 - 02:25 uur

Lieve Marion, jij bent het beste wat me is overkomen, liefs Peer❤️❤️❤️


Geschreven door:   Micha Hollestelle 28 december 2017 - 22:54 uur

De meerderheid van de wereld werk op Windows. Ik zou een app op mijn laptop enorm waarderen...


Geschreven door:   Appie 28 december 2017 - 18:49 uur

Heerlijk top 2000 luisteren vanaf ons schip in de haven van Schiermonnikoog


Geschreven door:   Daniël 28 december 2017 - 14:44 uur

Leipe top 2000


Geschreven door:   Kondt 28 december 2017 - 14:43 uur

Top top top 2000!!!!!


Geschreven door:   Kondt 28 december 2017 - 14:42 uur

Nou moe


Geschreven door:   Kondt 28 december 2017 - 14:42 uur

Koeien hoofd


Geschreven door:   Kondt 28 december 2017 - 14:41 uur

Ik wil puffen


Geschreven door:   Henk van Klink 28 december 2017 - 11:01 uur

Volgend jaar moet Stairway to heaven op nummer één.


Geschreven door:   Piet Griffioen 27 december 2017 - 20:23 uur

Ik had Land van Maas en Waal gekozen met motivatie over mijn vader en zijn begrafenis. Zeer aansprekend. Echter niets van gehoord.
Het nummer daarvoor (Tom Petty) kreeg wel tekst vanwege iemand die zich de grootste Tom-fan noemde van NL.
Ik ben teleurgesteld, stuur geen lijstje meer in (zeker niet met motivatie) en luister niet meer


Geschreven door:   Carola 27 december 2017 - 07:05 uur

Genieten vanuit Brisbane!!


Geschreven door:   Fiena Schaap 27 december 2017 - 02:52 uur

Toppie


Geschreven door:   Kees 26 december 2017 - 23:38 uur

Kees en Katrien uit belgie luisteren ook naar de top 2000. Toppie Joppie!!!


Geschreven door:   Henk Griffioen 26 december 2017 - 18:13 uur

Kerst is iets om over na te denken,het goede en kwade.


Geschreven door:   Niek 26 december 2017 - 13:10 uur

Hallo, ik zit de top2000 te kijken, uiteraard met veel plezier. Maar wat mij opviel, gisteren en vandaag, de informatie die voorbij komt van waar de meeste stemmers vandaan komen van het afgelopen uur. Is dat bijvoorbeeld gisterende meeste stemmers uit zeeland komen, vervolgens komen demeeste stemmen uit de gemeente Leeuwarden. Ligt niet bepaald bij elkaar. Vandaag de provincie Limburg met de gemeente Coevorden. Verwarrend.


Geschreven door:   RAYMOND v.LANDSCHOOT 26 december 2017 - 12:11 uur

the VERVE zit er weer in , nu met twee nummers .OK dan . Ik mis EEDE STAAL met MIEN' TUUNTIE en natuurlijk JOHN LENNON's WORKING CLASS HERO . . . misschien is dat meer iets voor radio 5 top 1000 . . . gewoon overdag rustig luisteren . JONGENS GA ZO DOOR TOT " QUEEN" . . . ik luister wanneer ik kan. groet uut Twenthe , hippix


Geschreven door:   jan boerma 26 december 2017 - 10:37 uur

Lekker beetje relaxen met de top 2000 en onze kleinzoon er mee opvoeden alvast een goed 2018.


Geschreven door:   t bambacht 26 december 2017 - 10:33 uur

ik mis de lijst in de telegraaf


Geschreven door:   jan boerma 26 december 2017 - 10:18 uur

Weer het echte kerstgevoel met de top 2000 en oppassen op onze kleinzoon James. GrHerma en eppo


Geschreven door:   Jan 26 december 2017 - 00:29 uur

Waar kan ik de lijst per uur vinden?


Geschreven door:   Anita 25 december 2017 - 23:40 uur

Gezellig op fe bank samen de Top 2000 luister en donderdag kijken hoe het is om erbij te zijn..
NU AL ZIN IN!!

JOHN & Anita & Melissa


Geschreven door:   H.J. de Vries 25 december 2017 - 23:07 uur

de kat is gelukkig ,ik zit stil te luisteren naar de 2000 ,heeft die eindelijk aandacht.
we zijn samen blij met de top 2000.
groeten aan allen, Hielke


Geschreven door:   Dirk 25 december 2017 - 22:30 uur

Morgen weer oliebollen bakken. Terwijl de geur van de oliebollen de schuur uit dwarrelt .En de mensen zeggen die Dirk die bakt ze weer bruin . Terwijl hij naar de top 2000 luistert


Geschreven door:   Ineke Verbeek 25 december 2017 - 20:31 uur

Ik verheug me op het volgende uur. Eerst Snow Patrol met Martha Wainwright en later het meest psychedlische liedje van Pink Floyd: See Emily Play, wat Martha Wainwright nog ooit een op een leuke manier heeft gecovered.


Geschreven door:   Ron Jongejans 25 december 2017 - 20:29 uur

Fijne dagen en greetz van Katinka en Ron , Purmerend


Geschreven door:   Silvester 25 december 2017 - 18:32 uur

Ik mag graag naar jullie luisteren


Geschreven door:   Lianne Hagoort 25 december 2017 - 16:57 uur

Fijne feestdagen iedereen !! Groetjes uit Enschede van Lianne en Finn


Geschreven door:   Chris schut 25 december 2017 - 14:49 uur

Fijnedagen idereen


Geschreven door:   Chris schut 25 december 2017 - 14:48 uur

Heerlijk genieten maar weer


Geschreven door:   Linda 25 december 2017 - 13:56 uur

Fijne kerst tonny agnes kisten en Mariska
Knuffel linda don danielle en ermee


Geschreven door:   Jan Idserda 25 december 2017 - 12:57 uur

Top 2000, de beste laatste dagen van het jaar. Genieten met zijn allen
Jan en Geesje


Geschreven door:   Patrick 25 december 2017 - 11:58 uur

De top 2000 is weer begonnen


Geschreven door:   Patrick 25 december 2017 - 11:57 uur

De top 2000 is weer de degonen eindelijk


Geschreven door:   Rina Noordegraaf 25 december 2017 - 11:56 uur

Luister natuurlijk ook. Al jaren. Blijft leuk. Alleen jammer dat stemmen nutteloos is. Waar blijven onze stemmen eigenlijk. Ik wil weten hoeveel stemmen een nummer krijgt. Fijne uitzendingen. Rina


Geschreven door:   Marian Middendorp 25 december 2017 - 11:50 uur

Eindelijk, daar is ie weer, de top 2000. Dat wordt weer een week genieten van veel goeie muziek. Succes!


Geschreven door:   clea 25 december 2017 - 11:38 uur

iik ben blij dat jullie begonnen zijn met het mooiste programma van het jaar hoor...liefs clea


Geschreven door:   Rob 25 december 2017 - 11:30 uur

In welke krant staat de top 2000?


Geschreven door:   Mart 25 december 2017 - 11:19 uur

Wij kijken vanaf de opening. Deze was geweldig.