STER Advertentie


NPO Radio 2 steunt KWF met Collecteweek




Van 3 tot en met 7 september

23 juli 2018 15:15

NPO Radio 2 steunt van 3 tot en met 7 september de collecteweek van KWF Kankerbestrijding met de eerste editie van de NPO Radio 2 Collecteweek.


NPO Radio 2 Collecteweek voor KWF

Tijdens de collecteweek vraagt NPO Radio 2 DJ's en luisteraars hun grenzen te verleggen en uitzonderlijke prestaties te verrichten ten behoeve van KWF. On air, op social media en via reportages horen en zien de luisteraars van NPO Radio 2 vele ontroerende en inspirerende verhalen:


"We staan als NPO Radio 2 een week lang stil bij de impact die kanker helaas nog steeds heeft op het leven van velen. Onze DJ’s zetten zich vol overtuiging, samen met onze luisteraars, in tegen deze ziekte."


- Jan-Willem van Engelen, zendermanager NPO Radio 2



DJ's in actie

Onze DJ's zetten zich tijdens de NPO Radio 2 Collecteweek op allerlei manieren in ten behoeve van KWF. We hebben de verschillende acties voor je op een rijtje gezet:

  • Rob komt in actie met de Collectebonanza. Hij maakt 24 uur per dag radio vanuit zijn huis in Almere. Op zijn actiepagina kun je doneren aan zijn actie.

  • Frank en Wouter slaan de handen ineen en toeren met de NPO Radio 2 Collectebus door het land om te collecteren in gemeenten waar KWF hun hulp hard kan gebruiken. Ze zetten alles op alles om in vijf dagen aan te bellen bij 5000 deuren.

  • Bart gaat een muzikale uitdaging aan om een zo groot mogelijk optreden te regelen waar iedereen aan mee kan doen.

  • Timur gaat in het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis vijf dagen lang op zoek naar verhalen over hoe het is om te leven met kanker. Hij bundelt deze verhalen in een serie reportages.

Om deze video te bekijken moet je toestemming geven voor social media cookies.



NPO Radio 2 Collecteweek

De NPO Radio 2 Collecteweek loopt van 3 tot en met 7 september.

Foto omslag: Bullet-Ray

STER Advertentie




Delen





Laat een reactie achter



Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



9 Reacties





Geschreven door:   Dieneke 7 september 2018 - 17:29 uur

Wat een mooie actie! Ik ben 4 jaar geleden mijn man verloren aan kanker en heb zelf de afgelopen 10 maanden alle behandelingen gehad ivm borstkanker.
Als het kan zou ik het nummer ga maar vast vooruit van Frederique Spigt willen horen voor de mensen die het niet hebben gehaald, we hebben dit ook met de begrafenis van mijn man gedraaid.


Geschreven door:   Tineke Plazier 7 september 2018 - 14:47 uur

Ik vind dit een geweldig initiatief van de radiomakers vanNPOradio 2.In navolging van onze elf steden held Maarten ook door jullie veel geld inzamelen.Wat hard nodig is om deze nare ziekte onder de knie te krijgen.Ik heb in 2012 mijn schoonzusje verloren aan kanker na de diagnose overleed ze na 3 weken op 26 dec.Mijn broer kreeg een lieve nieuwe partner,helaas kregen zij ook met kanker te maken.Zij heeft hetBrca gen dus erfelijke borstkanker.Na chemo en borstamputatie gaat het gelukkig goed met haar.Wel worden nog preventief de eierstokken en andere borst verwijderd.In de familie van mijn schoonzusje zijn er 6 dames die kanker hebben of gehad hebben.Dus mensen DONEER!!!.


Geschreven door:   Bep de Bruijn 7 september 2018 - 13:03 uur

Er is voor mij een lied gedraaid van Guus Meeuwis. Omdat ik al 45 jaar voor het KWF collecteer.
Het was dinsdagavond tussen 21.30 - 22.00 uur. Ik was zo verbluft dat ik niet meer weet wat het liedje was.
Ik vind het super goed wat jullie doen.
Ik heb een oppaskindje gehad die leukemie had gelukkig is hij genezen verklaard


Geschreven door:   Sander Mulder 5 september 2018 - 18:33 uur

Kanker is een rotziekte. Je kunt er zomaar door overvallen worden en het is mijn vouw overkomen. Op 17 januari 2017 voor een ongemakkelijk gevoel in de darmen naar de huisarts en 3 maanden later heb ik haar laten cremeren. Overleden aan een uiterst zeldzame vorm van maagkanker in combinatie met eierstokkanker heeft zij nooit een kans gehad. Onwerkelijk zo snel het gegaan is en nog steeds niet te bevatten. 45 kilo afgevallen in 3 maanden en met elke dag werd het iets slechter. Je kijkt naar een 3 maand-kalender en je telt letterlijk de dagen, de uren en uiteindelijk tel je de minuten wetende dat het heel snel zal ophouden. Iedereen kent wel iemand met kanker en je hoopt dat het jouw nooit zal overkomen. Onderzoek en dus geld is heel erg nodig zodat zelfs de meest zeldzame vorm behandelt kan gaan worden.


Geschreven door:   Leon de Haas 24 augustus 2018 - 19:05 uur

Met 5 gezinnen uit Fijnaart komen we in actie voor www.ColSensation.nl. Dit is vergelijkbaar met Alpe d'Huzes, maar dan wat kleiner, we beklimmen de Mont Ventoux en zamelen geld in voor het KWF en 25% met een maximum van € 50.000,- wordt gedoneerd aan regionale (omgeving Roosendaal) kanker gerelateerde doelen, o.a. aan een Hospice en Oncologiecentrum in Roosendaal. Deze 5 gezinnen vormen met 19 mensen Team Mont FendertToux en hebben o.a. zelf gebakken taart verkocht in de voetbal kantine, op de kerstmarkt foute kersttruien verkocht, dik verdiende koeken verkocht, een mosselparty en sportkwiz gehouden, de opbrengst van een 25 jarig jubileumfeest van 1 van de deelnemers is ten bate van dit goede doel. Nu wordt er op zaterdagmiddag 1 september een wielrenwedstrijd gehouden waarbij er gewed kan worden. De winnaars mogen hun geld houden. Het geld van de verliezers gaat naar het goede doel. Zie www.bartoftoon.nl. Is het mogelijk dat jullie aan deze actie aandacht gaan besteden?


Geschreven door:   Frank van Beers 16 augustus 2018 - 14:44 uur

Ik ga op 14 september proberen de Mont Ventoux te beklimmen op een eenwieler.
In ieder geval als eerste Roosendaler en misschien zelfs als eerste Nederlander.
Alles in het kader van onze eigen Roosendaalse ColSensation actie om geld in te zamelen voor KWF.

Wij kunnen altijd wel wat steun en aandacht gebruiken voor onze acties.
https://colsensation.nl/


Geschreven door:   Egbert Beekman 24 juli 2018 - 15:11 uur

bepaald soort mensen zijn hier érg goed in vind ik , kijk!! ik doe goed!!............. , ik doe goed!!... met een THEATRAAL!!... kantje als Ú dit mij vraagt ...


Geschreven door:   Egbert Beekman 24 juli 2018 - 15:05 uur

mooi... al doen volgens mij sommige mensen hier aan mee , kijk ik doe goed!!...


Geschreven door:   Arie Hubregtse 23 juli 2018 - 21:20 uur

Heel mooi initiatief vooral gezien het feit dat 1 op de 3 mensen kanker krijgt. Iedereen heeft er iets mee. Om deze reden zou het mooi zijn dat er ook een keer aandacht wordt geschonken aan de inloophuizen die er zijn voor mensen die leven met kanker. Zo zijn er dagelijks veel vrijwilligers bij de inloophuizen (ongeveer 74 in heel nederland) bezig met mensen die kanker hebben, hebben gehad en hun naasten en nabestaanden. Uit luisterend oor bieden of deze mensen uit hun dagelijkse sleur halen door bijvoorbeeld activiteiten aan te bieden. Zo'n inloophuis is bijvoorbeeld Centrum Camino in Nieuwerkerk aan den Ijssel (gemeente Zuidplas). Zie ook de website www.centrumcamino.nl.
Het zou mooi zijn als jullie in de week van September hier ook aandacht aan besteden en de inloophuizen bij een breed publiek bekend worden. Dit misschien in de vorm van een interview.
Zoals wij ervaren is er veel behoefte aan inloophuis maar bij veel mensen onbekend.

Wij als Camino (de weg in het spaans) willen heel graag onze medewerking verlenen en de inloophuizen op de kaart zetten.

Ben benieuwd of jullie hier voor open staan.

Met vriendelijke groet,

Arie Hubregtse
Voorzitter centrum Camino