Het is waar: Hyves komt écht terug!

KATTENPLAATJES EN DANSENDE BANANEN!

Nu veel mensen weggaan op Facebook, komt het Oudhollandse alternatief terug!


Foto: ANP XTRA- Lex van Lieshout


Facebook ligt onder vuur, dat kan je niet ontgaan zijn. Niet alleen blijkt de social media-site schrikbarend veel gegevens te verzamelen over hun gebruikers, ook blijkt dat deze gegevens niet helemaal lekker afgeschermd zijn. Zo zouden jouw gegevens ook openbaar gemaakt kunnen worden of ligt een hack op de loer. 

Roep om alternatief voor Facebook

Mensen worden er allemaal een beetje onrustig van en daarom wordt de schreeuw om een veilig, minder eng alternatief groter. Zo kwam al gauw de opmerking: 'moet Hyves niet terugkomen?'

Het is heus: Hyves komt terug!


Hyves maakt comeback!

Wij waren niet de enige met dat idee. Joas Hoogendijk en Patrick van der Nat ook! Zij hadden goed nieuws op hun site tijdvoorhyves.nl. Al een tijd werken ze aan een "reboot" van het Nederlandse sociale medium en het lukt! Het gaat er daadwerkelijk komen! Daarom belde Gerard even met Joas om dit heugelijke feit te vieren. Hyves komt terug! En de gebruiker komt centraal te staan en je veiligheid wordt beter gewaarbord.

Dansende banaan?

Maar de grote vraag was... de vraag die iedereen wil weten... KOMT DE DANSENDE BANAAN TERUG!? Joas had goed nieuws: ja! We kunnen niet wachten om weer te krabbelen en te reageren met je favoriete gifjes.





DJ

Agenda

    Geen agenda items gevonden


Laat een reactie achter



Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



15 Reacties





Geschreven door:   Zoubida 14 augustus 2018 - 23:09 uur

Hallo!

Het bericht van 12 April kunnen jullie als niet geschreven zien. Ik heb me vergist. Heb er niks aan....

Doe niks meer met socialmedia ben veel..... zat!


Groeten!

Zoubida


Geschreven door:   Theresa 29 april 2018 - 01:02 uur

Yess dat zou super zijn. Ik hoop dat het snel komt.


Geschreven door:   Mick 19 april 2018 - 10:25 uur

Ik kan niet wachten tot Hyves er weer is.

Ik baalde echt dat het opgeheven werd.

Ik ben voor.


Geschreven door:   Marja Tollenaar 14 april 2018 - 23:15 uur

Laat maar komen


Geschreven door:   Marga Evers 14 april 2018 - 13:10 uur

laat maar gauw komen


Geschreven door:   Ruud Koet 13 april 2018 - 10:07 uur

Wat fijn......, mag voor mijn vandaag al terugkomen en kijk er echt naar uit..., gezellig hoor ;-)
Ik hoop dat het snel gaat gebeuren en dat het net zo gezellig en leuk als vroeger gaat worden en dan nooit gaat verdwijnen ;-)
Ik ben dan acuut vertrokken op Facebook, ja echt...


Geschreven door:   Yvonne Tersteeg 13 april 2018 - 07:50 uur

Hoi het zo wie zo jammer dat het weg ging
Bij Facebook vi d ik nu te veel reclame


Geschreven door:   Zoubida 12 april 2018 - 23:00 uur

Hallo allemaal,

Ik las het vandaag dat Hyves terug komt. Ik vind dit Top nieuws!! Ik vond Hyves vroeger een erg leuke site!!!
Vond het erg jammer toen het weg ging stopte vond ik erg jammer. Ik miste het.
Facebook vind ik persoonlijk minder leuk. Ik vind Hyves gewoon Top en gemakkelijk in gebruik!!!
Gadget,s vond ik leuk krabbels foto,s alles eigenlijk!!

Dus ik ben zeker een voorstander van Hyves!!!!

Ik heb me al aangemeld. Hoop gauw me account te krijgen.

Hartelijke groeten,

Zoubida


Geschreven door:   manfred 12 april 2018 - 22:26 uur

https://hyves.getopensocial.com

We hebben weer Hyves


Geschreven door:   p 12 april 2018 - 14:45 uur

hyves is leuk maar precies hetzelgde je weet gewoon op internet is niks veilig alles weten ze van je


Geschreven door:   Leontine 12 april 2018 - 02:12 uur

ik weet niet of ik nu nog op hyves gaat, ik ga alleen op hyves als mijn familie,vrienden, kennissen en collegas het gebruiken, anders niet
want ik weet nog de ene keren toen leek het net alsof ik het voor niks gebruikte want na iets van 2 of a 3 jaar nadat ik hyves had aangemaakt werd alles doodstil
geen krabbels, reacties van wie wat waar, geen buddy poke terug krijgen enzovoort enzovoort, ik werd toen een beetje eenzaam
en een dag voor het een game werd had ik hem verwijderd, (op 25 januari 2009 had ik hem aangemaakt op hyves in die tijd)

dus ja wat dat betreft gebruik ik hem alleen als vele bekende mensen hem gebruiken zoals boven genoemd!

van mij mag hij terugkomen maar of ik ook gebruik van ga maken dat is nog maar de vraag!
ik beloof niks dus, en daarbij ik heb al whatsapp, ask, facebook & snapchat als social media


Geschreven door:   manfred 11 april 2018 - 19:36 uur

Van mij mag Hyves terugkomen, jammer dat TMG er de moeite niet voor heeft genomen, en het de nek heeft 'omgedraaid'.
Het zou een echt Nederlandse profielen site/hit zijn.
Tot op heden is er niet echt iets wat goed te vergelijken is, en FB is echt niet te vergelijken met Hyves.

Jammer dat de mensen zelf weer het geld op moeten hoesten, TMG zou ook kunnen bijdragen.
Leuke akties die alleen via Hyves mogelijk zouden zijn mogelijk gemaakt door TMG.

Het zal dan niet te vergelijken zijn met FB al die advertenties maar zou wel deels geld opleveren op deze manier.


Geschreven door:   Richard 11 april 2018 - 17:01 uur

Denk dat ze alleen al een beetje te laat zijn met de nieuwe Hyves. Er bestaat al een geode vervanger voor Hyves die ook veel op de oude Hyves lijkt. Deze site heet Pingn en is een hele geode vervanger https://nl.pingn.eu/


Geschreven door:   Jaap van Dalen 11 april 2018 - 13:27 uur

Van mij mag Hyves terugkomen.Veel leuker dan FB,je eigen Hyves pagina weer opmaken,muziek erbij zetten.Geweldig was dat toendertijd.En TOM? zeker geen Hyves meegemaakt vroeger?FB is saai v.w.b. aankleding van die site,niks eigen FB aankleden zoals je zelf wilt.


Geschreven door:   Tom 11 april 2018 - 10:34 uur

Leuk allemaal.
Ik blijf liever op Facebook.
Daar is het erg leuk en gezellig ☺