Ruud de Wild gestart op NPO Radio 2




De Wild In De Middag

02 januari 2017 16:20

Na een weekje te hebben warmgedraaid tijdens de Top 2000 heeft Ruud de Wild op de eerste maandag van het jaar zijn middagprogramma gestart op NPO Radio 2.


Eerste woorden

Afgelopen najaar werd aangekondigd dat De Wild de overstap zou maken naar NPO Radio 2 om daar een gloednieuwe middagshow te maken. Nu het nieuwe jaar in volle gang is, kun je elke dag tussen 16.00 en 18.00 uur luisteren naar De Wild In De Middag. De middagshow markeert de terugkeer van Ruud de Wild bij de NPO. "Terug van weggeweest, van een lange reis, letterlijk en figuurlijk", zijn Ruuds eerste woorden op zender in 2017. "Als jij er klaar voor bent, ben ik dan ook. Ik reik mijn hand aan, dan gaan we samen! Kom!"



2017 is AAN!

De vernieuwde programmering van NPO Radio 2 is per 1 januari ingegaan. Naast de komst van Ruud de Wild zijn er meer veranderingen in de programmering. Bekijk hier het volledige overzicht!

De Wild In De Middag
DJ: Ruud de Wild
Elke werkdag 16.00 - 18.00 uur





Delen





Laat een reactie achter




Plaats reactie



24 Reacties





Geschreven door:   Jan Visser 6 januari 2017 - 15:41 uur

Tip: Radio 5 16.00-18.00 uur Bert Kranenbarg


Geschreven door:   ria 6 januari 2017 - 15:29 uur

Sinds woensdagmiddag staat de radio om 16.00 uur op radio 5


Geschreven door:   Jos Persoon 6 januari 2017 - 10:35 uur

Ik ben niet zo blij met Ruud. Hij is warrig, neemt mensen niet serieus en probeert grappig te zijn. Geen aanwinst. Ik schakel ook over om 4 uur


Geschreven door:   ankie kreuger 6 januari 2017 - 10:07 uur

Waardeloos. Ga om 4 uur naar 3 FM.


Geschreven door:   Ad van den Herik 6 januari 2017 - 08:05 uur

And justice for all! Het geluid van de radio is terug!


Geschreven door:   pakrimpen 5 januari 2017 - 15:21 uur

Had van mij niet gehoeven. Dat gestuntel, geforceerd warrig gedrag; De Hugh Grant (van Bridget Jones films) van de Nederlandse radio. Doe maar gewoon normal.


Geschreven door:   mehr007 5 januari 2017 - 11:51 uur

Helaas voor Ruud; geen aanwinst voor Radio 2. Het lijkt wel of hij niet nuchter is, stelt domme vragen aan gasten en probeert geforceerd grappig te zijn


Geschreven door:   Kees 4 januari 2017 - 17:31 uur

Wat een drama.


Geschreven door:   frans 4 januari 2017 - 12:59 uur

Het is allemaal 1 pot nat dus het maakt niet uit wie daar zit om onzin uit te kramen.
Waar zijn de Felix Meurders en Jack Spijkermannen.
Dat was radio maken.


Geschreven door:   marijke 4 januari 2017 - 10:08 uur

fijn dat je er ben


Geschreven door:   Bram Hoeneveld 4 januari 2017 - 00:19 uur

Ruud heeft een eigen manier van radio maken, maar is absoluut niet slecht. Hij zal zich ook voor NPO/radio 2 moeten ontwikkelen. Maar dat gaat zeker goed komen. Hij heeft toch ook op 3fm en 538 gezeten. Maar mee eens de interviews kunnen beter.


Geschreven door:   c van haren 3 januari 2017 - 18:21 uur

Beste npo 2
ik hoop dat Ruud de Wild toch een vrij korte proef tijd van een week of misschien twee heeft . ik begrijp dat het moeilijk wordt in deze tijd een man van die leeftijd bij een kinder programma te zetten, maar om hem dan maar op npo2 te plaatsen is toch wel het andere uiterste. Laat hem aub gauw weer vertrekken naar een commercieele omroep of een ander teletubie omroep. Ik hoop dat jullie je luisteraars wel serieus blijven nemen en ons gauw verlossen van dit kinderachtig gezeik en boy band muziek.

Met Vriendelijke Groeten
Chris van Haren


Geschreven door:   Joke STENTROP 3 januari 2017 - 17:43 uur

Wat een diepe treurnis.Wouter eruit en Ruud erin.Nu is de tijd aangebroken om een andere zender op te zoeken.Het is niet meer om aan te horen.Jammer, zit eigenlijk altijd op 2.Jammer hoor


Geschreven door:   Marcel 3 januari 2017 - 17:40 uur

Wat een aanwinst voor NPO Radio2 Ruud en Cielke; geweldig!!!


Geschreven door:   Vincent 3 januari 2017 - 15:21 uur

Ik had mijn bedenkingen bij Ruud de Wild en het lijkt wel alsof hij zijn uiterste best doet om zijn critici gelijk te geven. Wat een enorme partij onzin kan hij uitkramen! Het voegt allemaal niets toe die leukdoenerij. Dat je jezelf graag hoort praten, betekent niet dat iedereen dat doet. Hopelijk vindt Ruud zijn draai nog, maar ik vrees het ergste. Vanmiddag maar eens naar Radio 5 overschakelen...


Geschreven door:   Andrea 3 januari 2017 - 14:37 uur

Ruud, ik ben blij dat je weer terug bent! Logisch dat de 1e dag niet helemaal soepel loopt . Top om jouw vertrouwde stem weer te horen.
Succes straks!


Geschreven door:   Hein 3 januari 2017 - 14:14 uur

Slecht nieuws op deze januari dag, balen, ik zoek een andere zender.
Ik luisterde voorheen meestal naar 538, om Ruud ter Wild geswitcht naar Radio 2.
Nu maar naar Q-music o.id.
Jammer dat Wouter weg is


Geschreven door:   hans 3 januari 2017 - 14:12 uur

helaas moeten anderen die absoluut niet minder zijn dan ruud voor hem wijken naar de avond of weekend
voor mij geen verbetering, voor de rest sluit ik mij aan bij de reactie van ronald


Geschreven door:   Marcel 3 januari 2017 - 12:27 uur

Goed bezig Ruud en Silke!
Zeg Ronald, de beste stuurlui staan nog altijd aan wal. Ik zou zeggen als jij het beter kunt solliciteer dan maat bij NPO Radio2.
En wat betreft de uitzendingen vanuit het Top 2000 café, ik vind het knap als je voor een zaal van dik 100 mensen je ding kunt doen terwijl je behoorlijk verlegen bent.


Geschreven door:   Mario 3 januari 2017 - 01:39 uur

Goed bezig Ruud!


Geschreven door:   Ronald 2 januari 2017 - 22:54 uur

Wat een drama zeg, onverstaanbaar af en toe en slechte radio stem. Vind Ruud totaal niet geschikt voor Radio 2.
Niet zo enthousiast komt hij over en denkelijk is hij alleen maar blij dat hij weer op de radio is en totaal geen interessant programma.
Met de Top 2000 was hij ook al zo nonchalant wat betreft muziek kennis en op welke plaats de platen stonden die hij draaide.
Ik vind het persoonlijk geen aanwinst voor het station en had eerlijk gezegd wel een betere dj verwacht op dat tijdstip.
Beter had geweest om Bert Kranenbarg te behouden op Radio 2 in plaats van Radio 5 op deze uren. Maar denkelijk krijgt Bert nu
veel meer luisteraars op deze uren.


Geschreven door:   Harm 2 januari 2017 - 18:09 uur

Helaas, de eerste dag is geen goed nieuws.
Ruud past op deze manier niet op 2. Zijig en ouderwets taalgebruik.
Snel bijstellen en ik hoop dat hij zich dan wat echter kan ontwikkelen de komende dagen.
Zo niet, dan is dit tijdstip voor mij een overschakeling naar iets anders.
Ruud, kom op !


Geschreven door:   Jan 2 januari 2017 - 18:02 uur

Wat een drama die Ruud de Wild. Normaal interviewen is een drama bij hem. Hij kan geen fatsoenlijk gesprek voeren. En kanjers als oa Kranenbarch moeten verdwijnen voor deze snuiter. 538 was mij al kwijt toen de Wild daar ploeterde en nu moet ik weer een andere zender opzoeken nu deze kwiebus op radio2 zit. Het gaat er allemaal niet op vooruit. De Wild hoort helemaal absoluut niet thuis in een radio2 programma.


Geschreven door:   Menno 2 januari 2017 - 17:44 uur

Veel succes, Ruud! Ik ga zeker luisteren!