Slechtste slogan van het jaar voor Arnhemse viszaak

"Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin"

Ieder jaar wordt een award voor de slechtste slogan van het jaar uitgedeeld. Of je trots moet zijn op de prijs valt te betwijfelen, maar leuk is het zeker. Dit jaar ging een viszaak uit Arnhem er met de twijfelachtige eer vandoor.

Waarom deze slogan?

De slogan luidt: "Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin". Maar wat maakt deze slogan de slechtste van het jaar? Jan-Willem en Jeroen belden tijdens Jan-Willem Start Op! met Tefke van slechtsteslogans.nl om erachter te komen. "Dat is voor ons ieder jaar weer een goede vraag", legt Tefke uit. Wat wél of niet slecht is, is volgens haar heel subjectief. Op hun site konden mensen de afgelopen weken op slechte slogans stemmen. "Deze slogan heeft in ieder geval overtuigend gewonnen met bijna een kwart van de stemmen. En ik denk dat het ermee te maken heeft dat mensen hierna geen zin meer hebben in vis." 

Waarom dit de slechtste slogan van 2019 is


Trots op de winst

De winnaars van de titel, twee broers, zijn toch erg trots op de prijs. Ze hebben de slogan echter niet zelf bedacht. Wiebe de Haan, één van de broers, vertelt tijdens een interview in het NOS Radio 1 Journaal: "We gingen vroeger vaak met mijn vader vissen in Friesland en toen stond het daar ergens op de toonbank in een klein viszaakje, het is me altijd bijgebleven." Zo'n acht jaar later gebruiken ze de slogan nog steeds met veel plezier.

JAN-WILLEM START OP!

Jan-Willem Start Op! hoor je iedere werkdag tussen 6:00 en 9:00. 

Foto omslag: slechtsteslogan.nl 

STER Advertentie
STER Advertentie