Ticketmaster gaat nu ook servicekosten terugbetalen

Grote verandering

Heb jij kaartjes gekocht voor een concert dat wordt afgelast of verschoven? Dan is er in veel gevallen vanaf nu toch een beetje goed nieuws. Ticketmaster gaat namelijk ook de gerekende servicekosten terugbetalen.

Dat klinkt heel vanzelfsprekend, maar tot nu toe kon je naar de servicekosten fluiten wanneer je je geld terugvroeg als een concert niet doorging. Na berichtgeving van de NOS en een oproep van de Consumentenbond gaat het bedrijf hier nu toch verandering in brengen.

De servicekosten komen bovenop de originele ticketprijs en bedragen vaak zo’n tien procent van dat bedrag. Eerder kreeg je dit geld niet terug als de tickets werden geannuleerd en kreeg je alleen de prijs voor het ticket zelf gerestitueerd. Volgens toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) hoort dit niet en heb je er gewoon recht op dat ook de servicekosten worden teruggestort.

Nieuwe beleid gaat direct in

Ticketmaster meldt aan de NOS dat het nieuwe beleid van toepassing is op alle concerten die vanaf nu verschoven of geannuleerd worden. "Servicekosten inhouden was tot nu toe gebruikelijk binnen de sector, maar het is tijd voor een verandering", aldus Ellen Tolsma van Ticketmaster Nederland. Volgens de woordvoerder was het bedrijf al langer bezig met het invoeren van dit beleid.

De Consumentenbond roept andere ticketaanbieders aan om het goede voorbeeld van Ticketmaster te volgen.

Foto omslag: Bullet-Ray

STER Advertentie
STER Advertentie