STER Advertentie


'Bohemian Rhapsody' op nummer 1 in Top 2000




bekijk de top 10 van 2017

08 december 2017 21:38

De stemmen zijn geteld en het is duidelijk dat 'Bohemian Rhapsody' van Queen opnieuw de Top 2000 aanvoert.


Dit is de top 10 van de negentiende editie van de Top 2000:

1. 'Bohemian Rhapsody' - Queen
2. 'Hotel California'- Eagles
3. 'Stairway To Heaven' - Led Zeppelin 
4. 'Piano Man' - Billy Joel
​5. 'Child In Time' - Deep Purple
6. 'Black' - Pearl Jam
7. 'Wish You Were Here' - Pink Floyd
8. 'Fix You' - Coldplay
9. 'Avond' - Boudewijn de Groot
10. 'November Rain' - Guns N' Roses

Om deze video te bekijken moet je toestemming geven voor social media cookies.



Vijftiende keer op 1

Freddie Mercury bestijgt opnieuw de troon in de lijst der lijsten met het magistrale 'Bohemian Rhapsody', dat veertien keer eerder de Top 2000 aanvoerde. Vorig jaar stond de popklassieker eveneens bovenaan de lijst. Daarvoor stonden achtereenvolgens 'Hotel California' van Eagles en 'Imagine' van John Lennon op de eerste plek. 'Hotel California' stond nog één keer op nummer 1, namelijk in 2010. De enige lijstaanvoerder van Nederlandse bodem was 'Avond' van Boudewijn de Groot in 2005.

Top 2000-dj's

Sinds december 1999 hoor je in het staartje van het jaar de tweeduizend populairste nummers ooit, volgens de luisteraars van NPO Radio 2. Al die mooie muzikale herinneringen worden ook dit jaar weer aan elkaar geregen door ons dj-team. Behalve vertrouwde namen als Gerard Ekdom, Gijs Staverman, Ruud de Wild, Evelien de Bruijn en Wouter van der Goes, presenteren ook Annemieke Schollaardt en Cielke Sijben dit jaar dagelijks twee uren tijdens de uitzending van de Top 2000.

Uitzending Top 2000

De Top 2000 wordt uitgezonden van Eerste Kerstdag 9.00 uur tot en met middernacht op Oudjaarsavond.

STER Advertentie




Delen





Laat een reactie achter



Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



317 Reacties





Geschreven door:   josé 30 december 2017 - 15:32 uur

led zeppelin hoort op nummer 1


Geschreven door:   Joan 29 december 2017 - 21:50 uur

MJ en Madonna staan zoals gewoonlijk erg laag.
Erg rare lijst ook, weinig jaren 80 nummers die laag staan of er niet in staan.
Top 1000 van Veronica was altijd al beter.


Geschreven door:   Mark van heesch 27 december 2017 - 01:23 uur

Fuck niks zeggende top 2000 graets Ozzy osborne / blacksabbah luisters eens naar is god dead 2013


Geschreven door:   Ella van Baren 20 december 2017 - 21:02 uur

Eigenlijk is het ieder jaar hetzelfde gemiep, je zit met dezelfde mensen aan de kerstborrel, aan het kerstdiner en ook vieren we oud en nieuw dezelfde manier. Dus laten we volgend jaar de hele boel eens flink opschudden en ook echt goed stemmen. En Chinees halen met de kerst , of een hele lekkere stamppot eten en in je oude jogging broek lekker op de bank (met een flesje iets lekkers) naar een film kijken of wat je dan ook wil doen, maar niet verplicht opzitten en ook niet meer naar een al jaren dezelfde top 2000 luisteren. Gooi de boel eens lekker los die dagen.


Geschreven door:   Gerlo 19 december 2017 - 19:52 uur

Ga weer zo ongelooflijk genieten van deze heerlijke lijst , precies op t juiste moment aan t eind van een kalender jaar. Heerlijk op de achtergrond en vaak via de volumeknop ook heerlijk op de voorgrond !


Geschreven door:   Frankbbss 19 december 2017 - 02:21 uur

De eerste drie tellen voor mij gewoon niet meer mee. Lennon op 1 twee jaar terug, dat was nog eens wat.
Maar nu, nee, als ik luister dan gaat mijn radio sowieso uit na Billy Joel.... of ach, bij die laatste 3 knalt het
buiten toch al zo hard; daar hoor je dan maar een paar toontjes van gelukkig.

Waarom ook die eeuwige VOORGESELECTEERDE lijst??? Laat die lijst OF alle denkbare nummers sinds de
jaren 50 bevatten, of doe eens ALLEEN EIGEN KEUZE.

Ach ja boeien, zat er toch al niet zo op te wachten dit jaar. Heb maar wat gestemd. Mij een zorg.
Veel plezier.


Geschreven door:   Carlo 18 december 2017 - 23:33 uur

Hallo allemaal, je kan een Mercedes niet met een lelijke Eend vergelijken daar zijn we het hopelijk toch over eens. Smaken verschillen ook daar zijn we het toch over eens? Zou de NPO willen overwegen 2 top 2000 te maken? Een met over smaak valt niet te twisten en een met kwalitatief goede nummers.
Je kan bijvoorbeeld Frans Bauer of Claudia de Breij niet met Pink Floyd of Deep Purple vergelijken net als de Mercedes en de lelijke Eend.
"Heb je even voor mij" kan voor iemand het beste nummer zijn dat er bestaat maar dat kan je niet naast "Bohemian Rhapsody" leggen of "Mag ik dan bij jou" tegenover "Comfortably Numb". Laat ik duidelijk zijn ik wil niemand tegen de schenen schoppen, echt niet! Maar NPO is dit een optie?


Geschreven door:   marja band 18 december 2017 - 12:11 uur

Mooi ook dat er een Nederlandstalig nummer in de top 10 staat!


Geschreven door:   Martin van Groeninge 17 december 2017 - 21:01 uur

Wel heel erg bizar dat Johnny Guitar Watson, a real mother for ya, niet meer in de top 2000 staat.


Geschreven door:   Piet de zwart 17 december 2017 - 15:59 uur

Laten we de DJ,s ook afschaffen


Geschreven door:   Dimitry 17 december 2017 - 03:13 uur

hier al vast bezig met de top 2000 de nummers van alle jaren top 2000
ben bij nr 1 begonnen nu op nr 2456 nog ff tegaan
laten we het glazen huis afschaffen en er de top 4000 of 5000 van maken


Geschreven door:   Jan 16 december 2017 - 15:08 uur

Muziek beleeft een ieder op zijn eigen manier, dus al die negatieve opmerkingen over bepaalde artiesten vind ik niet juist.
De een vind rock mooi de ander blues of Nederlands maar laten we elkaar hierin wel respecteren. Er is al genoeg ellende op deze wereld.
Lekker genieten van de Top 2000 biertje of bak koffie erbij en gaan met die banaan.
Fijne dagen en een muzikaal 2018


Geschreven door:   Gerrie Schalekamp 16 december 2017 - 14:34 uur

Whooh nu al zin in!!!!


Geschreven door:   Jan van den oever 16 december 2017 - 01:33 uur

Heerlijk , die oude diskjockey's van vroeger.


Geschreven door:   Ed van gastel 15 december 2017 - 18:44 uur

Ik mis nazareth met love hurts in de top 10.misschien een vergeten nummer


Geschreven door:   hilda 15 december 2017 - 18:33 uur

die top 10 geweldig heb ze allemaal nog op cassettebandjes en smaken verschillen nu eenmaal


Geschreven door:   Marco de Bluts 15 december 2017 - 18:24 uur

Het mooie van de Top 2000 is dat het goede altijd boven komt drijven en dat pas achteraf wordt bepaald. We moeten ons niet zo druk maken op hypes van de jeugd. De tijd laat zijn wat werkelijk kwaliteit is. En wat is het toch geweldig om Fugain of Paul de Leeuw weer eens te horen met dat mooie verhaal..


Geschreven door:   André van den Berg 15 december 2017 - 17:41 uur

Dat mijn eigen favoriete artiest (ok, beetje elitair) er niet bij staat ben ik nu wel aan gewend. Wel hoopte dat zijn Trumpbashing nu eens in DWDD gedraaid zou worrden. Beter zijn zijn zoon Rufus, Loudon Wainwright III, voor de liefhebbers van satire: https://www.youtube.com/results?search_query=loudon+wainwright+iii+i+had+a+dream


Geschreven door:   niel 15 december 2017 - 17:20 uur

heerlijk ECHTE muziek bovenaan !!!! en niet die walgelijke adele en rap zooi


Geschreven door:   WilcoVx 15 december 2017 - 16:54 uur

"De eerste jaren van de Top 2000 waren het leukste en de Subtop is eigenlijk veel leuker......" Dat zegt men inmiddels wel vaker, uiteraard vanwege commercie/netmanagers-prioriteiten heeft de Top2000 nu een nog véél groter publiek maar dat maakt het er nou niet persé beter/mooier op nee. --- Overigens sinds vorig jaar is *helaas* die SubTop2000 op nieuwjaarsdag geschrapt! :-(


Geschreven door:   Bert 15 december 2017 - 16:38 uur

Wordt er tegenwoordig geen muziek meer gemaakt die we massaal goed vinden. In de top 10 staat op 8 volgens mij het jongste nummer uit 2005


Geschreven door:   Rudi 15 december 2017 - 16:34 uur

Het nostalgische gevoel gaat er elk jaar meer en meer uit, met het verdwijnen van al die klassiekers en de bagger die de plaats er van inneemt... Misschien een goed idee om in de toekomst 2 top 2000's uit te zenden: één van vóór 1990 en ééntje van ná 1990!


Geschreven door:   Leonie van der Meer 15 december 2017 - 16:28 uur

Het stemmen is uiteraard eerlijk gebeurd maar ik persoonlijk baal van de starheid van stemmers om wéér massaal Bohemian Rapsody te kiezen. Voor mij is hij zó " kaalgedraaid". Het zij zo. Wij gaan toch weer genieten van die heerlijke top 2000 week.


Geschreven door:   Fons 15 december 2017 - 16:28 uur

Prachtige lijst!
Ik zie (en hoor) er weer naar uit!
Vooral doorgaan hiermee en niet letten op die enkeling die het niets vinden.
De meerderheid bepaald deze lijst!


Geschreven door:   Hans 15 december 2017 - 16:20 uur

De bovenste 100 kunnen mij zoals elk jaar gestolen worden.
Saai en voorspelbaar.
Dat Hotel California b.v. komt me echt mijn strot uit.
De eerste jaren van de Top 2000 waren het leukste en de Subtop is eigenlijk veel leuker.........


Geschreven door:   Pierre 15 december 2017 - 15:52 uur

Eigenlijk best wel jammer, maar ben er beetje klaar mee. Heb voor het eerst dit jaar niet gestemd. Denk met weemoed aan de tijd terug hoe Daniel Dekker, Bert Haandrikman, Frits Spits, Bert Kranenbarg en Hans Schiffers de presentatie deden. De toon, de stemmen, de emotie, alles zoveel intenser dan met de huidige schreeuwerige dj's die zichzelf veel te goed vinden. De "lijst der lijsten" was voor mij meer dan 2000 plaatjes achter elkaar. Dat ik de oudere lijsten betere muziek vond bevatten is een persoonlijke mening. Blijkbaar een ander publiek dat nu stemt, daar kan ik mee leven. Word ik nu gewoon oud, of was vroeger echt alles beter ........


Geschreven door:   Rene 15 december 2017 - 15:49 uur

Van sommige groepen/artiesten staan er zoveel nummers in. Gaat het wel eerlijk??? Wat zijn de spelregels? Ik vind dat je per artiest/groep maar maximaal 3 nummers mag opgeven. En een nummer moet ook minstens 3 jaar oud zijn. Dat Blof er nu al in staat met Zoutelande is niet goed.


Geschreven door:   Felix Stols 15 december 2017 - 15:48 uur

Knap waardeloos,ieder jaar de zelfde uitslag,dan kun je ook stoppen met de lijst of er gaat iets veranderen bv. Na 3 x 10 top niet meer mogelijk om op te stemmen.groetjes Felix


Geschreven door:   john 15 december 2017 - 15:32 uur

Ik heb een hele lijst van soul muziek ingevuld, maar weer bijvoorbeeld geen O`JAYS EN FOUR TOPS!!!! in de lijst, het gaat ver achteruit helaas.


Geschreven door:   Herman 15 december 2017 - 15:01 uur

Waaarom..... o waarom... maken jullie toch altijd de complete lijst vantevoren bekend?
Wat is er nu leuker dan de top 10 pas bekend te maken op het moment dat hét moment daar is. Zo blijft het spannend tot de laatste 2 platen en voelt het nog enigszins als pakjesavond.
Voordeel voor jullie is bovendien dat er een megapiek zal plaatsvinden in die laatste anderhalf uur. Dus... ajb... laat me weten waarom waarom ?? Deze vraag houdt me al jaren bezig.


Geschreven door:   Arno 15 december 2017 - 14:25 uur

nou wat ik hoop is geen Queen op 1, die Top 2000 zou eigenlijk ook omze Indische bandjes moeten bevatten, de bandjes die de rock in NL hebben los gemaakt. maar we zullen zien heb zelf een lijst ingevuld maar heb nu alweer andere favorieten helemaal muziek gek dus.
groet Arno.


Geschreven door:   Georgette Sijmons 15 december 2017 - 13:46 uur

35 liedjes van George Michael aangetikt en geen enkele daarvan in de top-10. Je zou toch denken na vorig jaar,dat hij toch wel heel hoog zou eindigen.


Geschreven door:   Ton Holleman 15 december 2017 - 13:20 uur

Niks verrassends in de top 10.


Geschreven door:   Leon Hameleers 15 december 2017 - 13:00 uur

Tijd voor vernieuwing, volgend jaar Psycho van Muse op 1.


Geschreven door:   Gerrit W Rougoor 15 december 2017 - 12:43 uur

Yes al mijn favoriete in de top tien


Geschreven door:   Maarten Kindt 15 december 2017 - 11:16 uur

Super mooi dat Queen op 1 staat voor zowel pop als klassiek Dit nummer is eigenlijk een beetje de Godfather van de popmuziek. Wat ook voor mijn meetelt is de nostalgie en het kan mij voorstellen dat niet iedereen dit heeft. Ik dan radio 2 voor de mooi tijd
Wens allen een gezond mooi 2018 toe


Geschreven door:   Loes Hogeweg 15 december 2017 - 11:11 uur

Gewoon lekkere muziek. Dat is genieten!
En of mijn favoriete nummers erin staan, eigenlijk kan ik niet kiezen. Een momentopname...
Eigenijk is het altijd een o ja, als ik de top 20 zie.
Dan denk ik, volgend jaar moet ik er aan denken dat ik...
Veel luisterplezier en fijne feestdagen.


Geschreven door:   Arno Klomp 15 december 2017 - 09:12 uur

Beetje vreemd al die mensen die BohRhap op 1 verfoeien... Het is wel een democratisch proces hoor.


Geschreven door:   Jurgen 15 december 2017 - 03:03 uur

Bo raph is een zo overschat nummer...alleen al vanwege het feit dat kennelijk niemand enig idee heeft waar het nummer überhaupt over zou kunnen gaan.....super vaag nummer zonder boodschap of enige bron voor inspiratie of zelfs geen aanleiding gevend voor interpretatie....je kunt hem ook al niet meezingen in de douche.....niet top 10 waardig naar mijn idee...er zijn betere queen nummers...


Geschreven door:   John Van Rijt 15 december 2017 - 02:34 uur

Er staan in ieder geval 2 van mijn favorieten in de top 3 dat is mooi, ik vind Queen ook wel goed maar hij is een beetje verzadigd veel te veel gehoord, ik vind het alleen jammer dat de muziek kwaliteit zo ver achteruit gaat de laatste jaren, want ik kan rappen geen muziek vinden daar moeten ze maar een andere lijst voor maken want het heeft echt niks met muziek te maken, het is gewoon spreken met een marokaans nederlands dialect ik vind het niks, oke het is een vorm van kunst maar het hoort niet bij muziek, maar ik ben nog altijd blij dat de goeie muziek bovenin staat met echte instrumenten zonder computerwerk, en ik ga met veel plezier luisteren zo als elk jaar, dank u


Geschreven door:   Robberecht Fabrice 15 december 2017 - 02:06 uur

Dit is gewoon bullshit! Al die prachtige liedjes uit de jaren 60, 70 èn 80 zijn er gewoon uit! The Shirts met laugh and walk away en tell me your plans, Todd Rundgren met Hello it's me, Fleetwood Mac met Man of the world, Michael Zager Band met Let's all chant, Blondie met Atomic, Yvonne Helliman met If i can't have you,
Jethro Tull met Aqualung... Noem maar op! Er zijn honderden pareltjes uit die tijd verdwenen! En wat is er voor in de plaats gekomen? Die WALGELIJKE KOTSRUBBISH van tegenwoordig!! Hiphopgezeik, Adèletoestanden en ander misselijkmakend vuilnis! Bespottelijk lawaai dat ze muziek durven noemen! Het is erg gesteld met de wereld... Het wordt te veel voor Corneel... Maar ik blijf toch luisteren hoor...


Geschreven door:   ron 15 december 2017 - 01:58 uur

gelukkig geen rap in de top 10


Geschreven door:   lorenzo hoen 15 december 2017 - 01:54 uur

zoveel zin in top 2000 dat wordt veel luisteren naar goede muziek


Geschreven door:   Paul van den Hoff 15 december 2017 - 01:49 uur

Waarschijnlijk zal dit nummer terecht de lijst nog tot jaren blijven aanvoeren; laat vandaag of morgen de band maar opstaan die dit kan evenaren of beter kan doen.


Geschreven door:   Tom 15 december 2017 - 01:23 uur

Het wordt met het jaar slechter.
Ik wil de top 2000 terug!


Geschreven door:   Peter 15 december 2017 - 01:06 uur

Niks uit wilde ik nog laten weten.het is gewoon genieten van de mooie nummers


Geschreven door:   Peter 15 december 2017 - 01:03 uur

Of het nu Franse,Duitse,engelse of Nederlandse muziek is maakt me


Geschreven door:   willie kosse 15 december 2017 - 00:42 uur

Jammer dat Freddie Mercury weer op 1 staat het word een beetje eentonig en armoedig met een keuze uit meer dan2000 al dan niet mooie nummers


Geschreven door:   Grietje Dijkstra 14 december 2017 - 23:40 uur

Ik ben die top drie meer dan zat. Tijd voor vernieuwing zou ik zeggen.


Geschreven door:   AngeloU 14 december 2017 - 23:14 uur

Ik ga zo veel mogelijk luisteren hier vanuit IJsland. Ik kan niet wachten tot de Top2000 weer van start gaat.
Ik wens iedereen fijne kerst dagen en een gezond 2018.


Geschreven door:   Roelf Otter 14 december 2017 - 23:06 uur

Nummers 1,2,3,5,7 en 9 zijn vanzelfsprekend. De andere nummers vind ik bagger


Geschreven door:   Math Heckmans 14 december 2017 - 23:03 uur

Pink Floyd staat toch weer met een groot aantal keigoede tijdloze nummers in de top 2000.
Wat mij betreft de beste band aller tijden! Maar gelukkig staat ons nog veeeeeeel meer goede muziek te beluisteren vanaf 1e Kerstdag 9.00 uur.
Fijne Kerstdagen en alvast een goed 2018 gewenst!


Geschreven door:   Servé Lausberg 14 december 2017 - 22:50 uur

Ben zelf een Led Zeppelin type. Maar een iemand mis ik toch echt in de Top 2000. Mary j Blidge met Family Affair. En het word wel eens tijd voor een nieuwe nummer 1


Geschreven door:   Erik oldenzi 14 december 2017 - 22:41 uur

Toch mis ik een heel groot nummer in de top 2000 beste mensen!!!!!! Namelijk het nummer stargazer van rainbow zeker goed genoeg om in de lijst te staan wat mij betreft op nummer 1!!!!!!!


Geschreven door:   Anne 14 december 2017 - 22:35 uur

Hier staat de muziek die ik kan waarderen, geniet nu al.
De jongelui die hier niet mee eens zijn jammer, maar jullie tijd komt ook nog wel.
En je hoeft niet te luisteren.
Fijne kerst en Gezond Nieuw jaar..X


Geschreven door:   Arthur 14 december 2017 - 22:13 uur

Het is een kwestie van geduld voordat mijn generatie en daarop volgend eindelijk George Michael, Madonna en Michael Jackson naar de topposities krijgen. Dat Hotel California komt je zo de neus uit en dat complexe Led Zeppelin is wel een beetje depri hoe mooi ook. Geen goede opstap naar het nieuwe jaar. Queen kan niemand veel tegenin brengen. Ook de Stromaes en Bruno Marsen moeten in aantocht zijn.


Geschreven door:   Ben Raven 14 december 2017 - 22:08 uur

De top 2000 gaat over traditie, gevoel en melancholie. Ik ben opgegroeid met de mooie muziek uit de sixties en seventies. Elke periode heeft zijn eigen muziek. Ik ben een groot fan van Pink Floyd waardoor mijn dochter ook weer fan is. Er zijn veel Jonge mensen die stemmen op de muziek die ze thuis hoorde. Dat is ook de rede dat elk jaar de klassiekers bovenaan staan. En dat hoort bij de top 2000 traditie. Anders zou er geen moer mee aan zijn.


Geschreven door:   Renė d 14 december 2017 - 21:56 uur

Het is de lijst van de npo 2. Zowel de voorgeprogrammeerde lijst vóór het kiezen alswel het kiezen zelf is behoorlijk buiten de hedendaagse realiteit qua muziekkeus. Dus ik ga er niet vanuit dat dit de lijst der lijsten is. In tegenstelling.
So be it. Ieder zijn eigen muziek beter wordt het niet.


Geschreven door:   Marja Houwen 14 december 2017 - 21:46 uur

Waarom staat pink floyd nooit op een met wishing were here prachtig nummer,
maar er staan vele mooie nummers in de top 2000.


Geschreven door:   Dik Terpstra 14 december 2017 - 21:38 uur

Al sinds jaren probeer ik (met vele anderen) het Frans chanson hoog op de lijst te krijgen. Hoe zal het dit jaar zijn? Met Aznavour, (misschien wel de beste zanger die ooit geleeft heeft;) of met Piaf? Staat ZAZ dit jaar in de lijst? Of zal Jonny Hallyday hoog scoren? Ik kan niet wachten. On verra!


Geschreven door:   Hans Hettelder 14 december 2017 - 21:36 uur

De beste muziek is gemaakt in de jaren zestig en zeventig dit bewijst de lijst.Jammer dat de eagles niet op 1 staan voor mij de beste ever.
De jeugd zou meer naar deze muziek moeten luisteren,misschien dat ze muziek gaan waarderen in plaats de bagger die nu over het algemeen gemaakt wordt
Wat de tv uitzending betreft,schop al die bn,ers uit het progamma en praat met muziekliefhebbers.
Jongens succes met het draaien.


Geschreven door:   DJ Gwen 14 december 2017 - 21:35 uur

Zo zie je maar weer dat echte muziek gemaakt wordt door echte muzikanten in plaats van computerized samples etc...the 70s en 80s sterk vertegenwoordigd. Top. Heel veel succes heren en dames van de top2000. Wij gaan weer heerlijk kijken, luisteren en genieten van Kerst tot en met Oud en nieuw.


Geschreven door:   Michel. 14 december 2017 - 21:23 uur

Hotel California staat op 2. Speel deze keer eens de akoestische versie, zoveel beter dan de studio.
Een mooi eerbetoon aan Glenn Frey.
Hij verdient het.


Geschreven door:   Patrick Hoekstra 14 december 2017 - 21:22 uur

Eh billy joel piano man weer niet in top 3. But rest is ook mooi.


Geschreven door:   Ton 14 december 2017 - 21:19 uur

3 nummers waar ik op heeft gestemd staan bij de Top 10.
Nee niet op queen gestemd.


Geschreven door:   Walter 14 december 2017 - 20:18 uur

Ik vind
1 Metallica - Nothing else Matters
2 Michael Jackson - Earth Song
3 Johnny Cash - Huet
Of
1 Metallica - One
2 Michael Jackson - Man in the Mirror
3 Guns n Roses - November Rain


Geschreven door:   Lodewijk Jacobs 14 december 2017 - 12:37 uur

Ze laten tegenwoordig zelfs 8-jarigen de reacties vervuilen. @anna


Geschreven door:   Lodewijk Jacobs 14 december 2017 - 11:05 uur

Man man man wat een reacties weer. Het is wel duidelijk wat voor achterlijk klootjesvolk er tegenwoordig naar de top 2000 luistert.


Geschreven door:   Evert Janssen 14 december 2017 - 08:43 uur

Die top 10 is nog gewoon compleet LIT?!!? Ik ga helemaal leip op die nummers


Geschreven door:   Evan Terwest 14 december 2017 - 00:15 uur

Ah echt fijn dat er in ieder geval nog een sensibel persoon is in de comment sectie. Berend.


Geschreven door:   Berend de Zwart 14 december 2017 - 00:07 uur

Ik ben het eens met Evan. De jeugd van tegenwoordig denkt dat alles muziek is, maar met een paar computers kan iedereen muziek maken dus dat is nonsens. De echte goede platen worden niet meer gemaakt, omdat het alleen maar om geld en imbeciele mensen draait.


Geschreven door:   Anna 14 december 2017 - 00:02 uur

Wat een gezeur hier steeds haha. Was vorig jaar ook al maarja, ik wilde gwn ff zeggen dat ik echt vindt dat bohemian rhapsody op 1 moet idd want tis wel oud enzo maar tis wel een echt goed nummer en echt een klassieker enzo Ik vind het ook well jammer dat de echt goede nummers van nu niet erin staan behalve coldplay natuurlijjk maar die moet ook echt hoger dus ik snap eigenlijk wel waarom mensen boos zijn maar echt zo superboos worden snap ik niet eigenlijk


Geschreven door:   Chanice Reuters 14 december 2017 - 00:02 uur

Wat zegge jullie allemaal. De maatschaappei is neits mis mee. Toop 200 is gewoon stom en vorspellbar. Net dan jullie


Geschreven door:   Evan Terwest 13 december 2017 - 23:57 uur

De mensen hier zouden eens naar echte muziek moeten luisteren dan zullen ze begrijpen waarom we zulke "azijnzeikers" zijn. Jezus zeg zulke ignorantie kom je niet vaak tegen hoor maar echt t gemiddelde IQ van de top2000 stemmer is echt 10 ofzo jezus niemand van jullie heeft ECHT SMAAK


Geschreven door:   KEET 13 december 2017 - 23:54 uur

JAAAAAAAAAAAAAAAA TOPP22000000 KAN ECHT NIET WACHTERN TOTTTT DE LAIIIJIST KOOOMMTT!!!!! AAAAAAAH


Geschreven door:   Kees de Jong 13 december 2017 - 23:52 uur

Mensen moeten echt ophouden met zeiken, serieus. De lijst is de nummers waar de meeste mensen op gestemd hebben, dus het boeit niet dat jij het er niet mee eens bent. Laat maar weer zien hoe egoïstisch de maatschappij vandaag de dag is.


Geschreven door:   Jan Verbroom 13 december 2017 - 23:50 uur

Ik vindt dat mensen niet zo moeten zeuren. Het is gwn de beste muziek die boven aan staat en dat moeten mensen gewoon accepteren dus niet zo zeuren en mensen zijn echt dom als ze zeggen dat dit niet het beste is je hebt gewoon geen smaak! goed lijst gedaan jongens! keep it up


Geschreven door:   Sjanie de Vries 13 december 2017 - 23:50 uur

@Geurie Verweij
Je bent zelf een ouwe lul


Geschreven door:   MO 13 december 2017 - 23:48 uur

kk slecht song. kheb anar geluisterd is kk slecht


Geschreven door:   DE CLERCQ 13 december 2017 - 21:24 uur

Voor ons blijft radio 2 DE BESTE!! TOP 10 FANTASTISCH !!! Kijken er naar uit !!


Geschreven door:   Ton Terhorst 13 december 2017 - 16:08 uur

Wat een stelletje azijnzeikers hier. opmerkingen als "voor ouwe lullen" en "te oud dit, te oud zus". Ik vind het gewoon helemaal geweldig en kijk uit naar de uitzending. Heerlijk om een week lang de aller beste muziek luisteren.


Geschreven door:   Geurie verweij 13 december 2017 - 15:50 uur

Top 2000 is voor ouwe lullen.


Geschreven door:   Wouter 13 december 2017 - 15:49 uur

Het verbaast me dat er zoveel mensen klagen over het feit dat er veel "oude" meuk in de top 2000 staat. Als je een top-lijst gaat samenstellen, dan is de leeftijd van de plaat een heel raar criterium. Stem gewoon op wat je mooi vindt; het maakt niet uit of een plaat 1 jaar of 40 jaar oud is.


Geschreven door:   Karin Palsenbarg-Hoo 13 december 2017 - 14:43 uur

Heerlijk met kerst weer top 2000...fix you staat heerlijk hoog zeg.


Geschreven door:   Tim 13 december 2017 - 14:30 uur

Wat bijna niemand weet is dat Bohemian Rhapsody een cover is van de Engelse rockband Bad News. Clip en crap te vinden op YouTube.


Geschreven door:   scholten 13 december 2017 - 02:16 uur

kan niet wachten tot het laaste 2 uur van 2017


Geschreven door:   scholten 13 december 2017 - 02:15 uur

kan niet wachten


Geschreven door:   Ole de Groot 13 december 2017 - 00:03 uur

Jammer dat ze zeiden dat je vanaf vandaag staatieindetop2000.nl kon checken, maar dat nu nergens meer staat en dat de site zelf ook nog steeds de oude lijst hanteert. Weet iemand meer?


Geschreven door:   Sandra Thyssen 12 december 2017 - 22:50 uur

Wat een goeie reactie van Eva! Helemaal mee eens. Er is maar 1 ding ieder jaar hetzelfde: ons ritueel tijdens de Top 2000. Vanaf Eerste Kerstdag overal in huis de radio aan om zo min mogelijk te hoeven missen, de visite de deur uit, kachel hoog en weinig slaap! De Top 2000 kan beginnen!!! Allemaal hele mooie uren muziek gewenst!


Geschreven door:   Kees 12 december 2017 - 21:49 uur

Wel heel leuk dat guns n roses in de top 10 staat


Geschreven door:   Kees 12 december 2017 - 21:48 uur

Ik had graag ook mee willen stemmen. Maar was eerst te vroeg en nu net te laat.. Volgend jaar maar weer. Ik had het leuker gevonden als er is een keer een andere top 3 was. Ik zou Bohemian Rhapsody ook op nummer 1 hebben gezet, omdat dat altijd het leukste blijft tijdens het aftellen. Maar er mogen van mij ook wel weer is iets andere liedjes in de top 2000. Omdat je nu bijna net zo goed ieder jaar de zelfde afspeellijst kan afspelen. Maar ja. Het is natuurlijk ook wel de beste top 2000.


Geschreven door:   Piet de zwart 12 december 2017 - 20:45 uur

Zijn er een paar werkeloos ofzo
Wat een lappen tekst.En zeeën van tijd over zeker


Geschreven door:   Roelie van der Weide 12 december 2017 - 19:41 uur

Heel fijn dan Guns an Roses gestegen is in de Top 2000
blij mee.


Geschreven door:   George Mick Lennon 12 december 2017 - 18:59 uur

@ Pieter. Het waren er vorig jaar nog maar 38. Eerst van 50 naar 41 noteringen, dat bleef, en toen 38. Het totaal aantal nummers dat de Beatles in de lijst hadden is wel 54, voor zover ik weet was het maximum ooit 51. (All You Need Is Love was er ook al eens uit, en dat moest snel weer veranderen, vond Matthijs van Nieuwkerk in de top 2000 à gogo, wat ie ook deed met Sly & The Family Stone met Dance To The Music). Veel nieuwe meuk er in. Laten we de hoogst genoteerde Hey Jude als voorbeeld nemen (neem ik nog steeds aan, zie zelf liever A Day In The Life). En dan in de top 10? Dan op 1! Radio 2 had al ooit een paar jaar terug dat mensen van 1 groep 1 nummer mochten inzenden. 1 was Hey Jude, 2 was Michael Jackson met Billy Jean, 3 Abba met Dancing Queen en pas op 4 Bo Rap. Keuzelijst weg, mensen zelf laten invullen. En plaat minimaal 3 jaar oud. Top 100 aller tijden had al 1 jaar, de voorloper. Die top 100 was sowieso beter, omdat we toen nog niet de wansmaak van nu hadden beginnende na halverwege half jaren 80. Uitzonderingen daar gelaten. Als alle Beatles fans en Stones fans bijvoorbeeld allen 1 en hetzelfde nummer van beide groepen in hun lijst hebben en evt. wat andere, dan zijn de nrs 1 en 2, gezien de lijst die ik aanhaalde 1 Beatles en 2 Stones. (al scoorde de Stones lager dan de 4 die ik noemde) Zal een utopie blijven en met deze opzet vrees ik dat de echte klassiekers steeds verder worden weg gedrongen.


Geschreven door:   George Mick Lennon 12 december 2017 - 18:39 uur

Aan diegenen die zich afvragen of willen dat de Beatles en de Stones in de top 10 moeten. Dat zal moeilijk gaan. Teveel goede nummers en wordt dus te divers op gestemd. Heeft Leo Blokhuis al uitgelegd. Beatles zouden met aantal stemmen op alle nummers wel op 1 staan. Als ik al op een Queen nummer zou stemmen, dan is het Innuendo, en niet de nummer 1. En ze hebben nog meer nummers die beter zijn. Maar ja, iedere Queen fan stemt op Bo Rap. Iedere Beatles fan niet op Hey Jude, Let It Be of Yesterday. Ik stem bijvoorbeeld A Day In The Life en Blackbird en Something. Een ander weer op For No One, Here There And Everywhere etc etc. Zelfde geldt voor de Stones. Keuzelijst weg. Dan komt er een hele andere lijst. En plaat minimaal 3 jaar oud. Eerst eeuwigheidswaarde maar bewijzen. Zal weer veel "meuk" van 2017 binnen komen of wat zelfs nu nog in de hitlijsten staat (Airplay Top 40, DutchCharts Top 100).


Geschreven door:   Jean-Paul vd Vorst 12 december 2017 - 18:22 uur

1. Sister Double Happiness - Waiting For Anyone (Droevig Prachtig) https://www.youtube.com/watch?v=MejclM_gQOc
2. Tindersticks - Another Night In (Romantisch Prachtig) https://www.youtube.com/watch?v=FxsrjHHsYNs
3. Belle & Sebastian - The Boy With The Arab Strap (Dansbare Vrolijke Popsong) https://www.youtube.com/watch?v=P6fIuyJw_ps
4. Songs: Ohia - Being In Love (Droevig Romantisch Prachtig) https://www.youtube.com/watch?v=VlfAtaIOL9Q
5. Fairport Convention / Sandy Denny - Who Knows Where The Time Goes (Prachtig) https://www.youtube.com/watch?v=YJhpSV4ovqQ
6. Hallo Venray - You Got Me (Neerlands Best) https://www.youtube.com/watch?v=xx65t1njoDE
7. Tim Buckley - Pleasant Street (Jeff's Vader, Zelfs Mooier) https://www.youtube.com/watch?v=PlOHOvvf4tY
8. Astor Piazzolla - Solitude (Melancholiek Prachtig) https://www.youtube.com/watch?v=qga7gILZM_U
9. The Flying Burrito Brothers - Hot Burrito #1 (Soft Hippies On LSD Prachtig) https://www.youtube.com/watch?v=NnGIQ3sEXXE
10. Soft Machine - A Certain Kind (Psychedelisch Classic Prachtig) https://www.youtube.com/watch?v=CsmsF96aXJw


Geschreven door:   Sander Vis 12 december 2017 - 18:17 uur

Ik probeer al jaren een track van Joe walsh in de top 2000 te stemmen. Kan alleen als vrije keuze. In de verkiesbare nummers komt er niet een voor. De man is zo goed dat ie mijns inziens de Eagles niet nodig had. Hij had daarvoor al een prima solo carrière. Zoals vele leden van de Eagles. Maar goed tevergeefs dus. Jammer. Wellicht volgend jaar.

Groet Sander


Geschreven door:   Robin 12 december 2017 - 17:39 uur

Mooi dat het bijna weer gaat beginnen...maar ik mis Rob Stenders enBert natuurlijk wel in het rijtje presentatoren..


Geschreven door:   Jay 12 december 2017 - 14:43 uur

Hoe kan Africa - Toto 's middags nog in de voorlopige top 5 staan (geheel terecht mijns inziens) en om 20.00u 's avonds niet eens meer in de top 10???
Om met een soundbite van Gerard Ekdom te spreken: RAAR!!!


Geschreven door:   Lex 12 december 2017 - 09:59 uur

Blij dat Queen op 1 staat dan hoef ik die niet aan te horen omdat ik rond die tijd wel wat beters te doen.

Vernieuwing in de top 2000 is ver te zoeken


Geschreven door:   Eva 12 december 2017 - 00:03 uur

Wat maakt het in godsnaam uit wat er op 1 staat! Het gaat er om dat je weer eens nummers hoort die je anders vergeten was! Ik heb er weer zin in! En hou alsjeblieft op met dat gezeik, er is al genoeg gezeik in de wereld! Als het je niet bevalt luister je maar lekker naar die eenheidsworst van 538, Q-music enz doeiiiiiii


Geschreven door:   Ron van Bart 11 december 2017 - 21:05 uur

Waar was chef special eigenlijk vrijdag?
Was voor de tweede keer bij helden concert. Het was weer een fantastische avond. Volgend jaar weer of weer over twee jaar? Di-rect en Roel voor de tweede keer geweldig. Ook alle andere artiesten waren super. Radio 2 blijft AAN.


Geschreven door:   Pieter 11 december 2017 - 17:20 uur

@Robert Hoogstad,M. Lont, Dat is logisch, Normaal stemmen de Beatles fans meer dan 54 liedjes de top 2000 in (elk uur eentje!). Als we bijvoorbeeld allemaal Yesterday zouden stemmen, zouden de Beatles wellicht in de top 10 staan


Geschreven door:   Marcel Jans 11 december 2017 - 16:59 uur

Jammer dat mensen zoveel zeuren maar is waarschijnlijk een afgeleide van de tegenwoordige maatschappij. Je hoeft niet te luisteren.....Wat mij betreft één van de beste nummers voor de 15e keer op nummer 1


Geschreven door:   Fonger Ploegstra 11 december 2017 - 16:18 uur

Misschien een ideetje: volgend jaar een top 20 vragen en dan een gewogen lijst, dus jouw nummer 1 krijgt 20 punten en de nummer 20 1 punt. Ben heel benieuwd of dat dan grote wijzigingen tot gevolg heeft: je hebt nog meer invloed op de lijst!


Geschreven door:   Cor 11 december 2017 - 15:34 uur

Blanke mannen schijnen het echt heeeeel slecht te hebben tegenwoordig, maar de top 10 van de top 2000 hebben ze 'gelukkig' wel volledig gekoloniseerd.... Ik neem aan dat er ook geen verrassingen tussen de 1990 andere nummers in de lijst zitten? Dat krijg je er nou van als je een playlist van niet meer dan 2500 nummers hebt, dezelfde ouwe meuk die het hele jaar grijs gedraaid wordt. Vaarwel radio 2, hallo Snob 2000.


Geschreven door:   Angelique Cornelisse 11 december 2017 - 12:05 uur

Ontzettend jammer. Alweer Bohemian Rhapsody. Muzikaal natuurlijk een briljant lied, maar er zijn zoveel andere en wellicht mooiere nummers. Wat meer variatie mensen. Zo bekrompen zijn we toch niet?


Geschreven door:   Sybrand Hoiting 11 december 2017 - 11:54 uur

Ik kan niet wachten tot we los gaan.


Geschreven door:   Donald 11 december 2017 - 10:26 uur

Bo Rap op 1? Tuurlijk.... eigenlijk geen verrassing!


Geschreven door:   P. Warmolts 11 december 2017 - 09:43 uur

Het is natuurlijk een keigoed nummer, maar de band heeft zoveel meer gemaakt dat goed is. Ook wel eens wat minder spul, eerlijk gezegd. bohemian Rhapsody is geen lucky succes. Prima dus dat deze op één blijft staan.


Geschreven door:   Tiny 11 december 2017 - 09:33 uur

Heb er zin in, al die muzikale cadeaurjes zo einde jaar overgoten met de speciale sfeer die december bij ons los maakt.....Genieten!!


Geschreven door:   Hidde 11 december 2017 - 04:42 uur

Volgend jaar nog harder op Metallica stemmen, blijkt nodig.


Geschreven door:   Hidde 11 december 2017 - 04:42 uur

Black gestegen! Child In Time gebleven! Moet maar compenseren voor het te hoge gehalte Eagles, Billy en Coldplay.


Geschreven door:   Hans Hensen 11 december 2017 - 01:35 uur

Terechte top-3 maar wordt wel beetje saai zo. Zullen we het zo laten en volgend jaar alleen voor de plaatsen 2000 t/m 4 stemmen? :)


Geschreven door:   michel 11 december 2017 - 00:28 uur

ik heb extra op bohemian rhapsody gestemd
want moet op 1 blijven.
daarnaast mijn favoriete QUEEN lied breakthru
ook INNUENDO moet ook richting de top 10
ben het eens met de keuzelijst moet weg
alles moet je gewoon in kunnen vullen wat je zelf mooi vind.
want kon david cassidy en george michael niet op 2 zetten want stond niet bij de keuzelijst.
u2 gloria kon ik niet op 11 zetten
the cross new dark ages ook niet
freddie mercury en Montserrat caballe guide me home kon niet bij mij op 5.


Geschreven door:   Laurens thijssen 10 december 2017 - 23:46 uur

Hoi Top2000,

Ik vind het jammer dat je je lijst niet direct in spotify kunt plaatsen. Mijn lijst dan delen met anderen en andersom lijkt mij een mooie en interessante toevoeging. En in 2017 moet dat toch kunnen...?


Geschreven door:   kevin 10 december 2017 - 22:10 uur

hopelijk staat andre hazes jr in de lijst


Geschreven door:   John Parlevliet I 10 december 2017 - 21:39 uur

Kijk ieder jaar ernaar uit ook op tv top 2000 A gogo !!


Geschreven door:   Lucas Fransen 10 december 2017 - 21:26 uur

Terechte nummer 1! Wel saai dat het min of meer van tevoren vast leek te staan. Maar het is ook een buitengewoon staaltje muziek waarin alles zit. Baanbrekend. Nog steeds!


Geschreven door:   A.C.E. Smit 10 december 2017 - 21:03 uur

Het Afscheid, door Bert Heerink, hóórt gewoon in de Top 2000. 50.000 clicks op youtube. Gewoon even naar luisteren ajb, delen en er volgend jaar op stemmen. Als je het ook zo mooi vindt. Dank!


Geschreven door:   Robert Hoogstad 10 december 2017 - 19:35 uur

Je valt een beetje in slaap bij deze top tien, wat doet Billy Joel daar in hemelsnaam, verdwaald?
Geef mij maar Bowie en teh beatles, beiden niet in de top 10, dat geeft te denken...


Geschreven door:   Renate Haans 10 december 2017 - 19:00 uur

Prima Top 10. Gelukkig houden we niet allemaal van dezelfde muziek waardoor het juist weer een heerlijk gevarieerde Top 2000 gaat worden. Ik heb er zin in! :-)


Geschreven door:   Walter Ezinga 10 december 2017 - 18:59 uur

Ik vind Metallica met Nothing else Matters nummer 1 waard en 2 Michael Jackson met Earth Song


Geschreven door:   Ton Heesen 10 december 2017 - 18:24 uur

De alfabetische volgorde van de door U aangegeven keuzenummers van de top 2000 was vaak knudde, b.v.bij de P staat o.a. the Police, maar onder de T staan de rest van de summers van The Police, ik miste ook heel veel nummers van Cliff Richard alsmede van the Shadows, ik heb ze niet terug kunnen vinden in de lijst, (misschien te snel opgemaakt of misschien door een buitenlands iemand?


Geschreven door:   kevin 10 december 2017 - 18:09 uur

iedereen had moeten stemmen op bruno mars met uptown funk


Geschreven door:   rob hooft 10 december 2017 - 16:02 uur

@ Erik Querngester
De pagina van de lijst uit de KRANT ophangen!

r.


Geschreven door:   rob hooft 10 december 2017 - 16:00 uur

@De Real Martin
Ik bedoel de Keuzelijst, niet de Top 2000 lijst!
Dus de nummers waaruit je kan KIEZEN!
Daar hoef je toch niets anders aan te doen dan hem blijven aanvullen.....
Hoe meer keuze.....


r.


Geschreven door:   Erik Querngester 10 december 2017 - 15:54 uur

Ja zoals vroeger toen was er al eens een gedrukte lijst,kon je mooi aan de muur hangen!


Geschreven door:   Lisette Lehnen 10 december 2017 - 15:28 uur

Lisette Lehnen,

Zou ook heel graag een lijst op papier willen hebben i.p.v. digitaal.
Dat is makkelijker en zeker als je geen mobieltje hebt waar je dit op kunt zien.


Geschreven door:   De Real Martin 10 december 2017 - 15:20 uur

@Rob Hooft. De lijst wordt steeds meer verjongd door een jonger publiek dus logisch dat oudere nrs steeds meer verdwijnen (helaas). De meeste nrs komen dan weer terug in de evergreen Top 1000 van Radio5 waar veelal oudere mensen op stemmen. Alleen de echte super klassiekers houden stand in de Pop 2000.


Geschreven door:   rob hooft 10 december 2017 - 15:05 uur

Ik vond dat er deze keer weer heel weinig nummers uit jaren '50 en '60 in de keuzelijst stonden.....
Twee van Cliff Richard, twee van The Shadows ect......
Waarom is dat?
Het archief kan toch alleen maar groter worden, of halen jullie BEWUST de oude eruit om de nieuwe MEER kans te geven.
Vind ik oneerlijk!
Eveneens vind ik, zoals al jaren, dat nummers waarop luisteraars stemmen welke NIET in de lijst staan er het jaar daarop WEL in de lijst moeten.
Jullie maken een vertekend beeld van de Top 2000.
Een reactie zal wel weer uitblijven!

rob


Geschreven door:   Black-PJ naar nr. 1 10 december 2017 - 13:41 uur

Positief is dat nrs 6 t/m 10 veranderd zijn.
En Black stoomt door naar de top!


Geschreven door:   Frank 10 december 2017 - 13:31 uur

Heel erg jammer dat Heroes van David Bowie alweer uit de top 10 is verdwenen.


Geschreven door:   Nico den Heeten 10 december 2017 - 13:20 uur

Klasse lijst zo , respect voor de organisatie.


Geschreven door:   Dinie nagel 10 december 2017 - 13:18 uur

Weer geen verassing, jammer


Geschreven door:   R.D. Hooijer 10 december 2017 - 13:15 uur

Wat kunnen mensen zieken! Een fantastische nostalgische lijst, en een super top 10.

Vooral niet luisteren wanneer het negativiteit bij je naar boven haalt!


Geschreven door:   Jan 10 december 2017 - 12:46 uur

Klassiekers in deze top 10 is terecht.. op Boudewijn de groot na... Dit had one van metallica moeten zijn. Echte muziek ...n lust voor t gehoor...
Queen terechte Nummer 1 ..


Geschreven door:   Fred 10 december 2017 - 12:44 uur

Wat lopen er toch veel kuddedieren rond zonder mening en fantasie


Geschreven door:   Henny Martens 10 december 2017 - 12:40 uur

Ik heb niet meer gestemd. Is toch bullshit. De top 5 staat al bij voorbaat vast. Was van de zomer al bekend. Queen is een gerenomeerde band, maar er zijn betere en vlottere nummers van hun. Vraag me echt af wie de personen zijn die deze beslissing over de top 5 nemen. Wat is hun motivatie? Dit moest ik ff kwijt!


Geschreven door:   Piet de zwart 10 december 2017 - 11:28 uur

Beste nummer bovenaan? Er is maar 1 Queen nummer 1 .en dat is Somebody tot love maar dan met George Michael


Geschreven door:   B.v.d.Wiel 10 december 2017 - 11:24 uur

Deze lijst zal wel leuk zijn voor de liefhebber.
Ik ben van mening dat er veel rotzooi muziek in staat.
En overigens is deze afgeleid van de echte lijst der lijsten die is van Radio Veronica.
Daar staat veel betere muziek in de lijst als in de top 2000.
De hij is gejat van Veronica. Succes met de uitzending ik zal niet luisteren want ben een Veronica luisteraar.


Geschreven door:   Lourus Roelse 10 december 2017 - 10:35 uur

Een gemiste kans: Bert Haandrikman niet als dj bij de top 2000!
We moeten het doen met een dj die smorgens van 6 tot 9 je bed uit ouwehoert,
(zou zo met Giel Beelen mee kunnen doen)! 75 % stom lullen en 25 % muziek!
Ook doen we het dit top 2000 jaar met een dj die ons elke middag tussen 4 en 6
van nutteloze informatie voorziet!
Helaas geen Bert Haandrikman, een devaluatie van de top 2000!


Geschreven door:   Joop van Soldt 10 december 2017 - 10:06 uur

Zeer terechte nummer 1, ik vraag mij toch af hoe lang duurt het nog onze generatie gaat toch langzaam verdwijnen denk ik merkte laatst op televisie dat sommige jeugd nog nooit van Freddy Mercury hebben gehoord.

veel plezier met de top 2000 iedereen.


Geschreven door:   Thomas vdB 10 december 2017 - 09:54 uur

Terechte nummer 1 van de beste band aller tijden.


Geschreven door:   Ome Bum 10 december 2017 - 09:49 uur

Het lijkt me een leuk idee om het aantal stemmen dat een nummer heeft gekregen in de lijst erbij te vermelden. Ben ook wel benieuwd hoeveel stemmen een nummer nodig heeft om überhaupt in de lijst te komen. \m/


Geschreven door:   Dennis 10 december 2017 - 09:43 uur

Mooie lijst! Beste nummer boven aan.


Geschreven door:   Jan Paalman 10 december 2017 - 08:45 uur

De echte juweeltjes uit de top2000 staan nooit in de top 10..


Geschreven door:   Jan Paalman 10 december 2017 - 08:43 uur

De Pareltjes van de top 2000 staan nooit in de top 10.


Geschreven door:   Charley 10 december 2017 - 02:37 uur

De top 2000 is een lijst met 2000 top 1 hits (voor sommige mensen) en daarvan wordt Bohemian Rhapsody als laatste uitgezonden.
Alleen jammer dat de lijst moet worden onderbroken door zogenaamde tips wat we eigenlijk toch niet nodig hebben.(reclame)
Die tijd die dan over is kan eventueel ingevuld worden met bv anekdotes.
Ps.
Ach ja the boss luister ik de rest van het jaar wel


Geschreven door:   Willemradio 10 december 2017 - 01:44 uur

Zou het heel fijn vinden als de lijst op de site komt te staan als PDF en Exel en als doc file.
Op deze manier is de lijst dan voor veel mensen goed na te lezen en te bewaren.
Tip tijdens de Top 2000, kom naar de Top2000 chat (http://www.top2000chat.net/) om mee te praten over de muziek die je op dat moment hoort. Vanaf half dec. is de chat online.


Geschreven door:   Desiree 9 december 2017 - 23:53 uur

Geen Bruce Springsteen meer in de top 10?????


Geschreven door:   Jacco Dankers 9 december 2017 - 21:53 uur

Op oudejaarsavond bij vrienden hoor ik de eeuwige top toch nooit, dus de top 10 maakt me niet zoveel uit. Van het interessante deel ga ik in de dagen tussen Kerst en Oudjaar weer enorm genieten!


Geschreven door:   Mieke Jans 9 december 2017 - 21:23 uur

niks op de top tien aan te merken, wel ben ik ieder jaar weer verbaasd dat er dezelfde nummers instaan. Ik heb nog wel een verzoek aan de heren en dames dj's, hoewel ik snap dat jullie je zo geweldig om jezelf te horen praten, praat niet door een plaat heen, als de plaat/cd/nummer is gestart houd je mond


Geschreven door:   Marty Schepers 9 december 2017 - 20:24 uur

jammer, dit jaar niet gestemd.
omdat ik wat sukkel met mijn gehoor en dit moment dus bijna doof ben.
hopelijk kan ik de uitzending straks wel volgen, want er komen mooie nummers voorbij en het betekend dat mijn gehoor weer terug is.


Geschreven door:   Theo 9 december 2017 - 20:10 uur

Is this the real life?


Geschreven door:   Jos 9 december 2017 - 20:03 uur

Wat fijn dat er geen U2 tussen staat !


Geschreven door:   Kees van Dijk 9 december 2017 - 19:55 uur

Mooie TOP 3. Ik heb alleen één verzoekje: laat alsjeblieft het HELE nummer van Hotel California draaien, want juist het tweede, instrumentale deel is het mooiste. Zonde om dat af te kappen. Gewoon tot het eind uit laten draaien. Heeeel graag.


Geschreven door:   M. Lont 9 december 2017 - 19:51 uur

Waarom staat er geen enkel nummer van de Beatles in de top 10>


Geschreven door:   Peter Lommers 9 december 2017 - 18:51 uur

Mooie Top 10. De hele top 3 staat in mijn favorietenlijst.


Geschreven door:   Marsting 9 december 2017 - 18:41 uur

Het is toch bijzonder dat Queen weer op 1 staat.
Er staan er 26 nummers op de keuzelijst en je kan er nog veel andere bij kiezen wat ik heb gedaan met white queen en the March of the Black queen.
Maar ondanks de verdeeldheid van stemmen die de Queen nummers krijgen van hun fans, blijft dit nummer gewoon bijna onaantastbaar. Dit tot onvrede van de Queen haters


Geschreven door:   Ingeborg Elbertsen 9 december 2017 - 18:33 uur

Mooie top 10 dit jaar. 3 nummers uit mijn lijstje staan er in. Waarvan er 2 in de top 3.
Mijn week/avond kan niet meer stuk. Kan niet wachten tot het kerst is.


Geschreven door:   Syverinus 9 december 2017 - 18:20 uur

Alweer dat k.. Nummer op 1


Geschreven door:   Wim 9 december 2017 - 17:52 uur

Ik ben tevreden over de top 5. Ik heb op 2 van de top5 nummers gestemd. De rest zie ik 12 dec wel. Nog even een verzoek heren en dames dj's: svp niet door de nummers praten


Geschreven door:   Bas 9 december 2017 - 17:47 uur

Ik was gisteren in de HMH naar de helden van de Top 2000 : ook daar lijkt alles al voorgeprogrammeerd zo lang ze denken dat alleen Roel van Velzen BoRap kan zingen. Net als Queen vroeger gingen ze bij de koortjes van het podium. Voormalige Supercoverband Full Circle bleef gewoon staan en zong die koortjes live.
2e opmerking waarom moeten er van ieder band 2 nummers worden gedaan : The Stones en U2 niet meer dan terecht, maar The Police en AcDC ? Nodig dan volgend jaar Sympho Classics uit en er komt veel meer variatie van Top 2000 nummers. Met The Dutch Eagles komt dan Hotel California misschien ook weer eens op 1, al heeft The Last Resort mijn voorkeur. En misschien speelt Direct dan wel Led Zeppelin's Stairway to Heaven net zo knap als gisteren Whole lotta love. Verder gaan de complimenten naar Mrs. Montreal en Bluf. Het was super.


Geschreven door:   Chris 9 december 2017 - 17:36 uur

Deze ouwe zak vind de top tien er leuk uit zien.


Geschreven door:   Alina Bonen 9 december 2017 - 17:30 uur

Kan ik wel redelijk vrede mee hebben. Zelf heb ik uit dit lijstje ook op Bohemian Rhapsody en Stairway to heaven gestemd. En nu maar wachten tot ik kan zien waar mijn andere nummers staan.....


Geschreven door:   Katja 9 december 2017 - 17:15 uur

Dat idee van de keuzelijst eruit zou wel eens een verrassende lijst op kunnen leveren. En 1 nummer dat eruit moet ook! Zelf kies ik zeker niet altijd dezelfde nummers. En ook geen top 10 nummer. Ben benieuwd waar de ‘ mijne’ staan. En ik verheug me nu al op 1e kerstdag. Laat maar komen!!


Geschreven door:   Harrie 9 december 2017 - 16:59 uur

Zoals de rijdende rechter zou zeggen: "Dit is de lijst en daar zult u het mee moeten doen".


Geschreven door:   L.H. 9 december 2017 - 16:58 uur

In aanvulling op Frank:
Naast het uitbannen van de keuzelijst (waarin toch erg veel grote nummers ontbreken) zou ook een persoonlijke ranglijst op zijn plaats zijn. Tussen keuze nr.1 en keuze nr.10 kan een behoorlijk verschil zitten in waardering.

Weer een leuke lijst, maar ik zou toch eens benieuwd zijn naar een uitgebreide lijst gebaseerd op het kwaliteitsoordeel van kenners en minder op populariteit en nostalgie bij Henk en Greet.


Geschreven door:   Jos eichelsheim 9 december 2017 - 16:42 uur

En waar kan ik de lijst van dit jaar vandaan halen?
En dan het liefst niet digitaal maar gewoon op druk papier?


Geschreven door:   Vandenbussche P 9 december 2017 - 16:25 uur

Top 3 : Zal voor 'eeuwig' op eenzame hoogte blijven als je de 'popmuziek' eerlijk gaat beoordelen ts 1954 (daar waar het begon = Rock Around the Clock/Bill Haley) en 2017 ...
Jammer, voor wie na 1975 geboren werd en 'into' popmuziek is, jullie waren er niet 'live' bij, maar je kan er nog steeds van genieten, toch ?


Geschreven door:   Bernard 9 december 2017 - 16:19 uur

2 Uur geleden schreef FRANK dat de keuzelijst er een volgend' keer uit moet. Lijkt me een goed idee. Wellicht ( en ik ben ook heel benieuwd of) dat de top 2000 een andere inhoud zou krijgen. Als stemmer word je gedwongen om meer na te denken. Nu wordt toch veel voorgekauwd waardoor de nummers die je zelf mag toevoegen nauwelijks kans krijgen.


Geschreven door:   Ben Koch 9 december 2017 - 16:04 uur

ik vind de top 2000 echt helemaal geweldig maar het moet de top 1900 worden,
De laatste 100 zijn dertien in een dozijn met als meest verschrikkelijke nummer op een: Bohemiam Rhapsody van Queen.
Ik verheug me op een nieuwe opzet van de top 2000 b.v. begin met de nummer een en eindig met 2000 dat wordt een verassende oudejaarsdag!
Vr. groet Ben Koch


Geschreven door:   De Real Martin 9 december 2017 - 15:39 uur

allerlei genres van alle tijden (excuus)


Geschreven door:   De Real Martin 9 december 2017 - 15:36 uur

Het is duidelijk dat jong en oud toch weer massaal voor Boh Rap zijn gegaan! De Top 5 houdt nog stand ondanks de vele stemmen op Pearl Jam en Coldplay. Mogelijk dat hier de komende jaren toch verandering in gaat komen. Ik ben benieuwd of er progressie in de Top 100 is gekomen. In de voorkeurslijst sowieso als je het vergelijkt met vorige jaren. Oude LULLEN lijst zeker niet! Daar moet je zijn voor de Evergreen Top 1000. Het wordt de komende tijd dus weer genieten van vele nrs voor jong en oud met allerlei genres van alle zoals Rock,Dance,Soul,Nederlandstalig,Punk,Metal,Pop,Hip hop,Reggae etc. etc.


Geschreven door:   Willem Kroes 9 december 2017 - 15:28 uur

Heerlijke top 10 weer. Ware klassiekers die daar horen. Erg mooi dat Coldplay daar staat. Terecht ook! Queen weer op 1, zoals het hoort. Dat is een grote waardering voor Freddy en zijn mannen van ons. Ik ben 39 en liefhebber van jaren 60 t/m jaren 90 muziek en hoop dat de aankomende generaties de muziek van vroeger blijven waarderen. 1 ding vind ik jammer. De Beatles horen naar mijn mening toch zeker in de top 10. Op naar eerste kerstdag!


Geschreven door:   alie van de ridder 9 december 2017 - 15:02 uur

"Bohemian Rhapsody" waarschijnlijk subtiel nummer, is ok en ben geen fan van dit nr. Ik kijk uit naar grote veranderingen in de top 10, van mijn gekozen nrs zit er geen nr. bij. Vestig mijn hoop dan op top 2000 van 2018, meer lobbyen bij vrienden en familie om anders te stemmen volgend jaar.


Geschreven door:   Janny Bouwense 9 december 2017 - 14:59 uur

Altijd spannend. Wij hebben er zin in. Ik ben geen lid van welke fanclub ook. Bohémien rapsody staat wel in mijn lijstje. Met oud jaars avond voor ons geen tv maar lekker de radio aan met alleen maar mooie muziek. Nieuwjaarsdag os afkicken. Geweldig dat de top 2000 een blijvertje os.


Geschreven door:   Mike L 9 december 2017 - 14:57 uur

Heerlijk al die klassiekers! Wij ouwe lullen hebben recht op een zender die nog echte muziek draait. Radio 2, laat horen dat er nog steeds goede muziek gemaakt wordt en niet alleen maar pillenslikkersbonkherrie.


Geschreven door:   Dirk Scholten 9 december 2017 - 14:55 uur

"Bohemian Rhapsody" is OK, al is het niet mijn keus. Goede groep Queen. Wel heb ik (als altijd) moeite met "Hotel California". van The Eagles (een tamelijk arrogant stelletje). Het nummer is rechtstreeks gestolen van Jethro Tull's "We used to know" van het album "Stand up". De Eagles hebben met hen getoerd vertelde Ian Anderson en waren zeer uit de hoogte tegen zo 'n stelletje ongeregelde Britten (die wel veel betere muziek maakten dan zij, maar dat terzijde). Toch hebben de heren goed geluisterd en het (overigens geweldige) "We used to know" gepikt. Nu is het bekend dat er op grote schaal geleend wordt in de muziekwereld maar dit is wel heel grof. Anderson heeft er (kennelijk) nooit een punt van gemaakt maar fout blijft het. Misschien dat Leo Blokhuis hier eens wat aandacht aan kan besteden in zijn fameuze historische beschouwingen tijdens de top-2000 (een van de 3 top programma's van het jaar trouwens)
Mijn favoriet is geen regulier nummer: "A Sailors Life"van Fairport Convention, Englse folk-rock groep uit de 60- en 70'er jaren (met connectie met Jethro Tull overigens)


Geschreven door:   kevin 9 december 2017 - 14:51 uur

jammer dat mij favoriete nummer niet in de top 10 staat


Geschreven door:   Sjors 9 december 2017 - 14:47 uur

Ik ben 31 en stem al sinds de eerste editie.
Altijd Queen. Altijd Elvis. Altijd Led Zeppelin. Altijd Altijd Beatles.

Is gewoon goede muziek. En als je het over kwaliteit hebt dan heb je het over platen die de tand des tijds hebben doorstaan.


Geschreven door:   Jan Geert Sterenborg 9 december 2017 - 14:35 uur

Terechte drie


Geschreven door:   Chris PH 9 december 2017 - 14:32 uur

Ik word echt ziek van al dat geklaag van mensen die zeggen, weer die oude meuk, zo voorspelbaar of ouwe lullen top 10, het is ook nooit goed. Tja, waar de meeste stemmen op vallen die komt op nummer 1. In de Top 10 zie je wel langzaam een verandering optreden. Pearl Jam (niet mijn favoriet) stijgt naar nummer 6 en Coldplay (niet mijn favoriet) stijgt naar nummer 8, die krijgen voornamelijk stemmen van generatie onder de 40 jaar! Maar mij hoor je daar niet over klagen, dit is juist goed. Misschien in de toekomst Within Temptation, Arcade Fire, Tame Impala of War on Drugs. En daar mogen Muse, Editors en Foo Fighters ook bijgevoegd worden. De beste/monumentale platen overleven aan de TOP. Zelf hoop ik dat de Jaren 60 en 70 overleven, daar is toch de beste muziek gemaakt. Niets met een computer of elektronisch gestuurd deuntje, maar gewoon bespeeld met echte muziekinstrumenten. Tenslotte hoop ik ook elk jaar, dat de Beatles en Rolling Stones hoger komen in de TOP 2000, met notaties in de Top 10. Maar ja, iedereen weet ook dat juist deze groepen zo'n groot arsenaal van steengoede nummers hebben gemaakt, zodat het moeilijk kiezen is.


Geschreven door:   Leon Schellekens 9 december 2017 - 14:08 uur

Zonder azijn te willen zeiken, want muziek is universeel en onvervangbaar,
vind ik de platenkeuzes een groot ouwelullengehalte hebben.
Wat het resultaat betreft, kan wel gezegd worden dat Nederland in dat
opzicht enorm aan het vergrijzen is. Of is de jongere generatie gewoon
te lui om te stemmen. Ik denk eerder het laatste, want er zijn zoveel
recentere en mooiere platen die die eerste plaatsen ook met recht verdienen.


Geschreven door:   Frank 9 december 2017 - 14:07 uur

Die keuzelijst moet er gewoon uit. Gewoon zelf bedenken wat er in moet. Daarnaast moet je een keer een nummer kunnen invullen die je niet terug wil zien in de top2000. Dan krijg je pas een mooie lijst.


Geschreven door:   Paul 9 december 2017 - 13:57 uur

Queen is ook niet perse mijn nummer maar ik heb er vrede mee tis nota bene ook een prachtig nummer. En voor mensen die meer nummers van deze tijd in de top2000 willen. Blijven stemmen een nummer is pas echt goed als je dat over 10 jaar nog steeds vindt ;-) anders lekker naar 538 of Q music luisteren.


Geschreven door:   Stefan 9 december 2017 - 13:54 uur

Hoewel ik de muziek in de top 10 op een enkele na heel hoog waardeer mag er wel wat meer diversiteit in de lijst komen. Er zijn zo veel goede nummers (betere dan deze top 10 nummers) gemaakt die het waard zijn om in leven te houden voor de toekomst. Waarom bijvoorbeeld geen Miles Davis? Past dit niet in het “middle of the road” plaatje? Er zijn legio pop en rock artiesten die schatplichtig zijn aan deze artiest. En zo zijn er nog veel meer te noemen.
Er komt wat sleetsheid in de lijst, het voorgekoude keuzemenu mag er wel uit, of aangepast zodat er meer diversiteit in komt. Persoonlijk interesseert het mij niet of een nummer nu op plek 10 of 100 staat, het gaat er om dat hij gedraaid wordt, dat er aandacht voor is. Nu is het een kaartendek dat elk jaar weer geschuffeld wordt, weinig nieuws enkel een andere volgorde...........


Geschreven door:   Gonny Besselink 9 december 2017 - 13:53 uur

Verheug me er al op, all time favourite op 4. Verder 2000 heel verschillende platen, super.


Geschreven door:   Bennie B 9 december 2017 - 13:49 uur

Wanneer gaat die ouwe meuk muziek eens uit de top 10? Nou? Wanneer de nieuwe generatie eens echt goede muziek gaat maken. Zonder te generaliseren.........ze zijn er wel maar stem er dan ook op! Snelheid van evolutie is sowieso mooier dan revolutie, geduld dus.


Geschreven door:   benidorm basterd 9 december 2017 - 13:46 uur

Wandelstokken top 10


Geschreven door:   Kees Bakker 9 december 2017 - 13:44 uur

Oubollige nummers, waarom zou je nog luisteren?


Geschreven door:   Rob Mirani 9 december 2017 - 13:35 uur

Nou, het was weer erg spannend dit jaar zeg die top 10.
Is het misschien een idee om dit jaar bij nummer 1 te beginnen en dan bij nr 2000 eindigen?
Hoef ik niet weer Queen te horen met oud en nieuw.


Geschreven door:   Roesje 9 december 2017 - 13:32 uur

Wanneer gaat die ouwe meuk muziek eens uit de top 10. Kunnen ze niet net zoals bij de Voice een top 2000 voor bejaarden organiseren.


Geschreven door:   Arno Hoogsteder 9 december 2017 - 13:30 uur

Afgezien van de nr 8 is het een prima top 10. Coldplay zou sowieso verbannen moeten worden uit de gehele top 2000, vanwege volkomen waardeloos.


Geschreven door:   WilcoVx 9 december 2017 - 13:27 uur

nou geweldig weer. de inmiddels 'traditionele nr:1' is in stand gehouden, knap hoor. maar eh, ik luister evengoed en liever de rest van die 2000 platen anders hoeft het ook geen week te duren hè.


Geschreven door:   Henk 67 jaar 9 december 2017 - 13:13 uur

Als ouwe rocker ben ik het grotendeels eens met de top 10. Als er velen er niet me eens zijn moeten zij met hun medestanders maar meer gaan stemmem. Ik ben benieuwd hoeveel jongeren onder de 25 stemmen.
Het wordt weer een gezellinge laatste week.


Geschreven door:   Amygdala 9 december 2017 - 13:09 uur

We zijn gek op lijstjes. Top 2000, Top 1.000.00... whatever... En zo heeft ieder zijn eigen Top 1. In mijn geval Tommy Emmanuel, zei de gitaargek. Mijn held zal nooit te horen zijn in het lijstje van de TOP 2000. Misschien is hiervoor POP2000 een betere naam. Hoe dan ook, ken je de band "Amygdala"? Die band zit in je eigen hoofd! Laat ieder genieten van zijn (stijl) "muziek". Sport en muziek zou moeten verbroederen. Lang leven de lijstjes en het allerbelangrijkste: enjoy music!


Geschreven door:   Petra 9 december 2017 - 13:03 uur

Smaken verschillen en Queen heeft de meeste stemmen. Ik verheug me weer op de top 2000! Staat voor iedereen wel wat in.
Geen van de liedjes in se top 10 had mijn stem maar ja mag de luisterpret niet onderdrukken


Geschreven door:   BoQueen 9 december 2017 - 13:02 uur

ik vind dat de 1990 andere songs net zo goed op 1 staan: bij mij tenminste.
Ook al woon ik in Duitsland , ik ga echt genieten die week, en zing elk nummer luidkeels mee. Ik zal mijn buren alvast waarschuwen voor de overlast, maar als ik ze kan overtuigen dat die week SUPER goed wordt, en ze www.radio2.nl /top2000 kan geven voor op hun pc, valt mijn luide genieten niet zo veel op!!!Hahaha
Kom op, laten we an masse gaan genieten, want goede muziek verbroedert, toch?


Geschreven door:   WilmaR 9 december 2017 - 12:55 uur

Gelukkig weer Queen op 1. Dan kunnen we al op tijd beginnen met feesten....niet "jongens, jongens...even stil! Ik wil even horen welk nummer dit jaar op 1 staat!"


Geschreven door:   Geert Schrijen 9 december 2017 - 12:47 uur

Had ook niet anders verwacht, wel gehoopt. Daarom op zoveel mogelijk "outsiders" gestemd. Maar niettemin, luisteren ga ik zeker. Succes ermee.


Geschreven door:   Gabry 9 december 2017 - 12:46 uur

Ook al staat Queen op 1 (helaas). Toch altijd leuk om de top 2000 te luisteren. Ik geniet ervan.


Geschreven door:   Dirk van der Plas 9 december 2017 - 12:42 uur

Het azijnpisser en klaagmuur gehalte is weer op niveau. Gaat het nu echt alleen om die top 10? Top die 2000 platen allemaal! Geniet er van!


Geschreven door:   Paul 9 december 2017 - 12:38 uur

Jammer dat queen weer op 1 staat. Het wordt eens tijd voor wat nieuwere muziek. Wordt op deze manier erg voorspelbaar. Maakt het wel minder leuk om de laatste paar uren te luisteren. Het was wel opvallend dat bij het programmaonderdeel 2 op 2 met queen bijna miet gestemd is op dit nummer. Punt blijft wel dat ik altijd weer uitkijk naar de top 2000.


Geschreven door:   Peggy 9 december 2017 - 12:36 uur

Verheug me erg op de komende presentatie van al die fantastische muziek!


Geschreven door:   MartinPH 9 december 2017 - 12:36 uur

weer queen met bohemien rhapsody op 1, zo voorspelbaar,
dat de stemmers dat nummer nou niet een keer helemaal zat zijn
ik stem er voor om een nummer maximaal 3x op 1 mag staan, daarna max 3x op 2 enz enz
zo wordt het minder voorspelbaar


Geschreven door:   Martin 9 december 2017 - 12:32 uur

wie stemt er nou op Avond' van Boudewijn de Groot, dit is politiek om een NL nummer hoog in de lijst te krijgen


Geschreven door:   Theo 9 december 2017 - 12:29 uur

Queen nr 1 en al zo lang , dit is dus de ultieme hit aller tijden !
Jammer dat Bruce Springsteen niet in de top 10 staat maar ik verwacht weer een heleboel nummers van hem in de top 2000
Hij is voor wat mij betreft momenteel de beste artiest van deze tijd.


Geschreven door:   Karel Bruinsma 9 december 2017 - 12:26 uur

Nou bedankt. Ik had mijn lijstje opgeslagen omdat ik eerst moest zien uit te vinden hoe ik die lijst verzonden kreeg. Dat was namelijk volkomen onduidelijk. Iemand heeft het me uitgelegd, maar ja, te laat dus. Balen. Ik hoop dat het stemmen volgend jaar wat publieksvriendelijker wordt georganiseerd.


Geschreven door:   Marco 9 december 2017 - 12:24 uur

Teun Plugge, wat fijn dat je dit met ons wilde delen, ga nu maar gauw naar je favoriete radio station luisteren en kijk aub nooit meer na iets wat vele mensen wel leuk vinden.


Geschreven door:   Koen De Klerk 9 december 2017 - 12:20 uur

Oh ja joh Peter Rombouts??? Sla Wikipedia er maar even op na over de afkomst van Freddy Mercury. Uitgejankt nu? Mooi, dan kunnen we snel van deze mooie platen gaan genieten.


Geschreven door:   Jacqueline Timmers 9 december 2017 - 12:06 uur

Jammer dat de top 5 zo voorspelbaar blijft. Het doet mij vermoeden dat er nog veel mensen blijven hangen in hun vertrouwde nummers en geen oor hebben voor andere muziek. Het maakt de TOP 2000 er steeds minder leuk door. Jammer.


Geschreven door:   Sandra van Schie 9 december 2017 - 11:56 uur

Jammer dat Queen weer op 1 staat...maar goed, volgend jaar Pearl Jam met black


Geschreven door:   Peter Rombouts 9 december 2017 - 11:55 uur

Een afspiegeling van de white privilige .Allemaal witte mannen in de top tien .Geen enkele vrouw of gekleurde artiest te bekennen .Vind dat wel een triest beeld


Geschreven door:   Lenny vd geest 9 december 2017 - 11:52 uur

Bejaarden top 10


Geschreven door:   Teun Plugge 9 december 2017 - 11:37 uur

afschuwelijk de nr 1
ruikt naar misdaad
probeer zoveel mogelijk mensen de top 2000 niet aan te zetten


Geschreven door:   Marina 9 december 2017 - 11:36 uur

Super top10, behalve Coldplay! Die hoeft wmb zeker niet in de top 10, daar had One van Metallica moeten staan, maar goed smaken verschillen gelukkig.
We gaan weer heerlijk genieten!


Geschreven door:   George Mick Lennon 9 december 2017 - 11:32 uur

@ Joop Houtman, Eerste zin mee eens. Maar tweede zin...na? Maak daar maar voor van!


Geschreven door:   patricia 9 december 2017 - 11:32 uur

wat saai, weer queen op 1.


Geschreven door:   Aad Versteeg 9 december 2017 - 11:28 uur

Terecht weer nummer 1. Nog steeds een geweldig nummer.


Geschreven door:   joop stolwijk 9 december 2017 - 11:25 uur

Elk jaar het zelfde he.
Volgend jaar weer hetzelfde toch.


Geschreven door:   Marcel 9 december 2017 - 11:24 uur

We zitten ook niet op jou te wachten Lenny.
Get a life by your selfie.
We leven in een vrij land.


Geschreven door:   Rob Philippo 9 december 2017 - 11:24 uur

Mooie top 10, maar hoeveel stemmen gaan er eigenlijk per gekozen nummer. Ben erg benieuwd hoeveel mensen ieder jaar de moeite hebben genomen om te stemmen en hoe de verhoudingen liggen. (ben bang dat deze informatie achtergehouden blijft)


Geschreven door:   George Mick Lennon 9 december 2017 - 11:23 uur

Beatles en ook de Stones. Nooit in de top 10. Teveel goede nummers, dus daar wordt veel diverser op gestemd. Alle reacties lezende....zielig. Meer Pink Floyd in de top 10? Dat tig minuten durende geneuzel? Hotel California flutplaat? Fix You op 1? Piano Man.... , Billy Joel...veel betere nummers dan deze. De verjonging...Bruno Mars beter dan Boudewijn de Groot. Lachwekkend. Benieuwd hoeveel nummers er uit 2017 binnen komen of zelfs nu nog in de lijst staan. Plaat 3 jaar oud minimaal. Eerst maar eeuwigheidswaarde bewijzen. Beste muziek is in de jaren 60 gemaakt, daarna de 70's en daarna tot aan het bedroevende niveau van nu. Waar staat de hoogste plaat überhaupt uit de jaren 60? Hecht meer waarde aan de album top 500 aller tijden van het blad "Rolling Stone", samengesteld door artiesten uit alle gelederen, muziek journalisten etc. In Top 20 geen Queen, geen Eagles, geen Led Zeppelin, geen Deep Purple, geen Pink Floyd, geen Coldplay, geen artiest uit deze top 10. Wel Beatles 5x, Bob Dylan 3x, Beach Boys, Rolling Stones, Velvet Underground & Nico, Marvin Gaye...etc. Beste band ooit volgens vele artiesten, kijk maar eens op You Tube, The Beatles. Meeste geïnspireerd door.....precies...The Beatles. Van Queen tot Pink Floyd, van Billy Joel tot Black Sabbath. U2, Coldplay, Supertramp (waar staat Fool's Overture?)....Top 2000: "Haal die voorgekauwde stemlijst weg. Plaat minimaal 3 jaar oud. Dus voor volgend jaar nummers van vóór 2016". Tot slot. Innuendo is stukken beter dan Bo Rap. En Top 2000 aan? Kijken naar een café en mensen die 3 uur in een rij staan te wachten? Nope! 192TV aan. Clips èn (niet altijd), betere muziek.


Geschreven door:   Michel Pinxt 9 december 2017 - 11:18 uur

5 van mijn favorieten in de top 10.
Mooi toch...


Geschreven door:   Paul Hofstee 9 december 2017 - 11:18 uur

Ik heb op geen van deze gestemd omdat ik weet dat ze toch wel in de top 10 komen .Ben erg benieuwt hoeveel stemmen er zijn uitgebracht en hoeveel stemmen elk nummer heeft gekregen .Die getallen mis ik nog ieder jaar .Verder petje af weer voor de top 2000.


Geschreven door:   Hans 9 december 2017 - 11:16 uur

Niet verrast de top 3. Wel andere in de top 10. Pink Floyd helemaal geweldig en zo zie je maar dat goede muziek tijdloos is.


Geschreven door:   Ed 9 december 2017 - 11:14 uur

Vaste stemmers die elk jaar ongeveer hetzelfde stemmen... Nummer 4 Radioman is 1 van mijn favorieten, maar denk dat er weer hooguit 1 van Marillion en/of Fish in staat...


Geschreven door:   Jos van Hattum 9 december 2017 - 11:14 uur

Goeie top 10, alleen Boudewijn de Groot mag er wat mij betreft uit.


Geschreven door:   Henk-Jan 9 december 2017 - 10:56 uur

Mooie top 10. Niet allemaal mijn favorieten. Ben wel blij met de nummer 10 en nummer 3. Wij Nederland ers moeten toch wat te nuillen hebben.


Geschreven door:   Lenny 9 december 2017 - 10:53 uur

Ik hoop dat Boh Rap nog jaren op één blijft. Al is het maar om hier die gefrustreerde reacties te kunnen lezen. Get a life. Wil je je eigen nummer één horen? Zoek 'm dan op op Spotify of wacht dat die in de Top2000 langs komt, zet je daarna je radio uit, lijkt het of die op één staat.


Geschreven door:   Tasja 9 december 2017 - 10:51 uur

Ik ga gewoon weer gezellig kijken/luisteren naar de top 2000, en idd het verbaasd mij ook wel een beetje dat er niet een paar andere nieuwe nummers tussen staan, gewoon geen 1 waar ik op gestemd heb. Maar ik blijf het gewoon altijd heel gezellig vinden en ga lekker luisteren naar de andere 1997 nummers die er ook in staan.


Geschreven door:   Anita 9 december 2017 - 10:50 uur

Weer dezelfde ouwe meuk maar wel met eindelijk Coldplay met de beste song op weg naar nr 1!
Ik ga weer stemmen aankomende jaren iig


Geschreven door:   Richard Vandegard 9 december 2017 - 10:46 uur

Mooie top 10 alleen ik mis Status Quo met Roll over lay down


Geschreven door:   Winny Broens 9 december 2017 - 10:45 uur

Elk jaar weer in december fantastische muziekprogramma's op TV en radio met Matthijs, Leo en anderen. Top 2000-café, de quiz, de achtergrondverhalen: gewoon geweldige TV en radio, en dat kan alleen bij de publieke omroep. Om te koesteren. Genieten maar!


Geschreven door:   Stephan 9 december 2017 - 10:43 uur

Ik zou wel eens willen zien hoeveel stemmen er uitgebracht zijn per nummer. Dan kun je zien of vrije keuzes wel of niet zin hebben


Geschreven door:   Richard muller 9 december 2017 - 10:43 uur

Gellukig weer een prachtige top 10
Met echte muziek !


Geschreven door:   Coen 9 december 2017 - 10:37 uur

Ach ja, mensen zijn gewoonte dieren. Niets mis mee, mooie top 10 maar weinig verrassing. Ook om die reden heten zulke nummers "klassiekers"


Geschreven door:   Jeannette Boonstra 9 december 2017 - 10:35 uur

Gelukkig oudjaarsavond geen tijd om te luisteren. Rest van de week fantastische muziek. Soms zelfs geen zin om naar bed te gaan, want dan mis ik te veel mooie muziek. En tijdens het oliebollen bakken is het ook genieten.


Geschreven door:   Leo Martens 9 december 2017 - 10:34 uur

Lachen al die reacties, haha. Smaken verschillen nou eenmaal. Maar veel jeugd hebben ook op deze nummers gestemd. Ik persoonlijk mis wel God Only Knows. Wellicht volgend jaar. Veel luisterplezier allemaal


Geschreven door:   david 9 december 2017 - 10:31 uur

Wat een hoop negativiteit...Voorpret voor de mooiste weken van het jaar. Heerlijke hele dagen lang leuke muziek. One big trip down memory lane. En dan ach...nummer één maak ik toch nooit mee...


Geschreven door:   Jos 9 december 2017 - 10:25 uur

Queen op NR. 1 is een door sociaal media georganiseerde actie van Queen fans. De charme van leuke leidjes stemmen is er af , het is een fans strijd geworden al jaren geleden. Daarom stem ik niet meer.


Geschreven door:   Marc 9 december 2017 - 10:21 uur

Wacht even hoor...ik heb gisteren voor de eerste keer gestemd en ja, ook op Queen’s Bohemian Rapsody. Dus hoezo wordt het “door hun bepaald en niet door de luisteraars”.


Geschreven door:   Anita Aalsma 9 december 2017 - 10:20 uur

Hier wordt ik nu schijtziek van, elke keer dezelfde op nummer 1.
Ga sowieso weinig kijken/luisteren en zeker de laatste dag helemaal niet!
Heb ook niet gestemd.


Geschreven door:   Hans 9 december 2017 - 10:17 uur

Jammer alweer nr een. Het wordt toch tijd voor verandering.


Geschreven door:   Corinne 9 december 2017 - 10:15 uur

Jammer Queen op 1...Er zijn betere songs.


Geschreven door:   Joop Houtman 9 december 2017 - 10:11 uur

Jammer dat Queen weer op één staat. Er zijn zoveel goede artiesten met beregoede nummers na hun gekomen.


Geschreven door:   MdP 9 december 2017 - 10:06 uur

Inderdaad John Klepke, alweer bijna hetzelfde als andere jaren, stemmen helpt geen ene moer, de Top 2000 wordt inderdaad door hun bepaald en niet door de luisteraars!! Het zou VERBODEN moeten worden!!


Geschreven door:   Joop Hansen 9 december 2017 - 09:55 uur

Alweer veel van hetzelfde....jammer. ...weer Queen.... Ik mis de Beach Boys....God only knows.....best song ever. Te bedenken dat deze song al 50 jaar oud is en echt de tand des tijds heeft doorstaan.


Geschreven door:   Jannette Groenewoud 9 december 2017 - 09:52 uur

Wat ben ik weer blij met de uitslag.
Dat wordt weer knallen zo eind van het jaar.
Wij hebben vakantie dus dat wordt dubbel genieten.
Voor de negatievelingen onder ons, volgend jaar niet meer stemmen, houden we alleen de positievelingen over waarbij het glas altijd half vol is!
Veel plezier weer allemaal en all the best for 2018!


Geschreven door:   Roswitha eypen 9 december 2017 - 09:52 uur

Niet weeeeeeeeer Queen!!


Geschreven door:   John de Vreede 9 december 2017 - 09:49 uur

Wie stemt er toch elke keer op die platen?!?!
Ik niet, gelukkig ziet ik dan toch in de kroeg!
Voor de rest geniet ik van al die mooie muziek!
Volgend jaar weer stemmen

Groeten John


Geschreven door:   Piet de zwart 9 december 2017 - 09:44 uur

Waar is Henk Westbroek met Sinterklaas
De nummer 1 voor de komende jaren
De ultieme protest song waarvan de zenders te schijterig zijn om nog te draaien


Geschreven door:   Jenny van Oosten 9 december 2017 - 09:32 uur

Alle nummers uit de top 10 kan ik woord voor woord meezingen. We gaan weer schor het nieuwe jaar in...
Voorspelling voor over een jaar of 10 à 15: Fix you van Coldplay op 1.
Daar kan ik mee leven. Maar eerst nog een paar jaar Bohemian Rhapsody.
Ik heb er weer enorm veel zin in!
Groet, fijne dag iedereen!
Jenny (49 jaar, maar tijdens de top 2000 50 jaar!


Geschreven door:   Bert 9 december 2017 - 09:30 uur

Volgend jaar met zijn Allen stemmen op Rocky van Don Mercedes.kijken hoe ver die dan komt .gr


Geschreven door:   René 9 december 2017 - 09:26 uur

Gelukkig was het dit jaar niet nodig om Imagine op 1 te zetten. Of wel?


Geschreven door:   Tiny Bekker 9 december 2017 - 09:26 uur

Waar is Claudia de Breij gebleven?


Geschreven door:   Wietze 9 december 2017 - 09:25 uur

Mooie lijst maar wat een gezeik over persoonlijke smaak. Er staat vast voor iedereen een favoriet in deze lijst. De meeste stemmen gelden.
Leren accepteren wat de meerderheid graag wil. Dat blijkt in Nederland erg moeilijk te worden.
Ik kijk er weer naar uit.


Geschreven door:   jan 9 december 2017 - 09:24 uur

Jammer


Geschreven door:   Marcel 9 december 2017 - 09:20 uur

Ik ben 48 jaar.
Sommigen nummers in de top 10 waren nooit hits.
Of komen mij bekend voor.
Dit ontmoedigt mij om volgend jaar te gaan stemmen.
Mijn plezier is er vanaf,ik was vroeger een trouwe radio luisteraar,en heb vele cassettes opgenomen.
Maar de meeste uit de top tien staan daar niet op.
Veel succes ,voor mij was dit de laatste keer stemmen.


Geschreven door:   Charles 9 december 2017 - 09:20 uur

Wat is de top 2000 toch uniek. Zoveel fantastische artiesten en DJ’s bij elkaar maken voor ieder mens op deze wereld weer ongekend feest van. Heel veel succes !!!!!!!!


Geschreven door:   Ruud Smink 9 december 2017 - 09:04 uur

Goede top 10! Begrijp alleen niet wat Coldplay daartussen doet. Echt overgewaardeert. Metallica, Nightwish of Within Temptation. Dat past beter in de top 10.


Geschreven door:   FJvB 9 december 2017 - 09:02 uur

Black is lekker aan het stijgen. Uitstekend! Over een paar jaar standaard in de top 3.


Geschreven door:   Chrissie 9 december 2017 - 08:51 uur

Lekker hoor! we gaan weer luid zingend het jaar uit. Genieten!!!
Sorry zeurpieten, maar de meeste stemmen winnen nou eenmaal.


Geschreven door:   Teun 9 december 2017 - 08:25 uur

altijd maar hetzelfde bovenin. ok goede platen zeer zekers. te weinig stones en acdc in de top boven. bob marley... waar staat hij?


Geschreven door:   Thijs 9 december 2017 - 08:07 uur

Betere top10 dan vorig jaar.
En Bohemian Rhapsody hoort natuurlijk op nummer 1.


Geschreven door:   indy 9 december 2017 - 07:57 uur

laatste half uur overslaan dus.


Geschreven door:   Ron Marcus 9 december 2017 - 06:04 uur

De beste nummers staan op 1 tot en met 2000 . En wie vindt dat er anderen in de top 10 horen ,had meer stemmen moeten regelen . Wat maakt het uit . Na de week van serious request een week vol nuziek van de top 2000 . Geweldig toch . Fijne dagen allemaal


Geschreven door:   Claudia 9 december 2017 - 02:07 uur

Jemig wat een gezeik weer hier! Mensen het is niet verplicht om te stemmen,, te luisteren of te reageren! Ik ben gek van Queen en Bohémian Rapsody is one of the best songs ever! Maar ik stem daar niet op. Ik probeer ook andere geweldige nummers onder de aandacht te brengen. Geweldig toch zo'n stemlijst! En als dan de meeste stemmen naar een bepaald nr gaan, tja deal with it!! Geniet gewoon van de muziek!


Geschreven door:   Jeffrey 9 december 2017 - 02:03 uur

Boudewijn de Groot op de @#&#@ 9e plek!? Hoe dan!? Wereldartiesten als Michael Jackson, Madonna, Coldplay, Bruno Mars, etc. staan lager dan deze 'amateur' op basis van wat dan!? Komt de gemiddelde luisteraar van NPO 2 uit een grot? Ik snap het niet meer. Ik ga even verder huilen...


Geschreven door:   bert schut 9 december 2017 - 01:52 uur

ik vindt de nrm 1 wel terecht tijdloos schitterensd om het jaar af te sluiten alleen piano man mag hoger de eagels vindt ik niks mja smaken verschillen veel luisterplezier allemaal het bblijft heerlijk de top 2000


Geschreven door:   Marc 9 december 2017 - 01:30 uur

Wat een zielige vertoning


Geschreven door:   Joost 9 december 2017 - 01:24 uur

Hoi oude huilmensjes, het is goed om je te realiseren dat men bijv ook Queen stemt wegens een behoorlijke hekel aan dat prutnummer van the Eagles. Om dat van #1 te houden stem ik sinds jaar en dag trouw BoRap. Doei, en stem volgend jaar lekker niet met je gemopper en zogenaamde verfijnde smaak.


Geschreven door:   John Klepke 9 december 2017 - 01:19 uur

Ben al jaren geleden gestopt met stemmen omdat het voorgekauwd is. Laat iedereen vrij stemmen en je ziet dan een heel andere top 2000. Doen ze niet want het moet leuk zijn voor de kijk en luistercijfers. Gewoon doordrammen en maling hebben aan de echte muziek liefhebber. Hun bepalen de top 2000 de stemmer niet. Als er een nieuw nummer in de top 100 komt is er een actie aan voor af gegaan. Zie Boudewijn de Groot. Je eigen nummers maken geen kans.


Geschreven door:   Johan 9 december 2017 - 01:09 uur

Mooie top 10 van deze lijst. En voor degenen die de Evergreen Top 1000 gemist hebben vorige week. Daar was Bohemian Rhapsodie gestegen van 926 (vorig jaar nieuw binnen) naar plaats 14. Eagles staan daar ook al jaren op 2 (Het dorp staat op 1). En de hoogste nieuwe binnenkomer was Led Zeppelin met Stairway to heaven op nummer 37. Dus ook daar doen deze nummers het goed.


Geschreven door:   maurice 9 december 2017 - 01:01 uur

mooi dat de lijst er is en ook blij dat we geen emo platen opeens er tussen zien springen imagine is geen slecht nummer maar was vooral door de aanslag zo flink gestegen, ben wel benieuwd of we ergens kunnen achterhalen hoeveel mensen welke plaat in hun lijst hadden staan want met 35 keuzes maakt het niets uit waar je hem zelf zet maar wordt er volgens mij gewoon geturft hoe vaak een liedje er tussen gezet wordt.


Geschreven door:   Jan Scheffers 9 december 2017 - 00:51 uur

Er zijn weer veel zeikerds die altijd wat te ouwehoeren hebben.


Geschreven door:   Ab 9 december 2017 - 00:47 uur

Super van Billi koel had ik niet verwacht


Geschreven door:   Robert 9 december 2017 - 00:32 uur

Ik snap het gemopper niet. Ikzelf heb maar een nummer uit de top 10 gekozen. Niet de nr. 1. Ik ben een groot Queen fan maar BoRap is echt niet hun beste nummer. Kwaliteit verloochtent zich niet. Ook jongeren kunnen dat herkennen. Ben je het er niet mee eens, stem dan niet of luister dan niet en anders, laat de muziek spreken. DAT is de kern van de Top 2000. Fijne laatste week allemaal


Geschreven door:   Trudy Spreeuw 9 december 2017 - 00:29 uur

Coldplay op 8. Super!!!


Geschreven door:   Eddy 9 december 2017 - 00:28 uur

Saai dat de top 10 steeds hetzelfde is. Meer Pink Floyd in de top 10 zou voor een ieder beter zijn. Maar wie houdt nu van nummers die langer duren dan 6 minuten ? alles moet snel en klankloos zijn. Fijne kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar.


Geschreven door:   Sylvia de Wit 9 december 2017 - 00:22 uur

Ik zou zo graag willen weten hoe zo'n top 10 tot stand komt!
Er staan nummers in de Top 10 waarvan toch wel heel veel mensen zich afvragen....... Waarom


Geschreven door:   Jan van Noord 9 december 2017 - 00:16 uur

Ik hou erg van de Top 2000. De voorpret en de uitzending! Maar ik vind het jammer dat er bovenin niet wat meer beweging zit. Ik snap het ook niet, want ik hoor dit heel veel in mijn omgeving. Wie duwt dan steeds dezelfde 5-6 nummers in de Top 10? Maar goed; ik ga wel weer genieten van nr 2000 t/m 4 :-) :-)


Geschreven door:   Jelle van S. 9 december 2017 - 00:16 uur

Sinds wanneer is 19 december 2017 op een woensdag?


Geschreven door:   Dub Nelson 9 december 2017 - 00:10 uur

Jonge stemmers halen af. Het is mooi geweest met deze lijst


Geschreven door:   Freddy 9 december 2017 - 00:06 uur

Geweldig Queen weer op de plaats waar het hoort.
In die tijd wist men nog wat muziek maken betekende.

Iedereen een hele fijne kerst en een gelukkig 2018 toegewenst.


..... en vooral veel luisterplezier


Geschreven door:   Huib 9 december 2017 - 00:01 uur

Het is niet erg verfrissend de top 10. Als mensen deze nummers echt heel goed vinden dan is het zo.
Maar ik vraag mij toch een aantal dingen af.
Elk jaar, hoewel heel trouw, verandert het stempubliek weer iets. Er overlijden stemmers en er komen jonge stemmers bij. Die jonge stemmers moeten toch hun eigentijdse voorkeuren hebben waardoor de oudere nummers langzaam zouden moeten afzakken.
Ik vermoed dat een heleboel mensen ook op de top 10 stemmen om te kunnen zeggen dat ze veel nummers hoog in de lijst ook hun lijstje hebben. Jammer als dat het geval is.


Geschreven door:   S. PRINS 8 december 2017 - 23:53 uur

Het is di 19 dec. Geen wo !!!


Geschreven door:   SF 8 december 2017 - 23:50 uur

Mooie top 10 wat mij betreft. Die vreselijke de Breij uit de top 10, hopelijk ook uit de lijst.

Nog 17 nachtjes slapen.


Geschreven door:   Jos Arends 8 december 2017 - 23:44 uur

Volgend jaar moeten ze hoger in de lijst. The Beatles.


Geschreven door:   Marloes 8 december 2017 - 23:44 uur

Ik bedoel natuurlijk uitgekauwd ipv uitgekauws en fantasieloos ipv fantatieloos


Geschreven door:   Marloes 8 december 2017 - 23:42 uur

En "Avond" staat nog steeds in de top 10?? Ik had het hele nummer zelfs nog nooit gehoord toen het in 2005 plots op 1 stond. Heel raar. Bohemian Rhapsody daarentegen... jeemig wat een uitgekauws zooitje. Niet dat de Waan van de dag in de top 10 hoeft te staan, maar hoe fantatieloos kan het zijn?


Geschreven door:   Olly 8 december 2017 - 23:41 uur

Jammer wederom geen Jackson Browne op nummer I. Het heeft geen zin meer om te stemmed.De eerste 3 zijn altijd hetzelfde.


Geschreven door:   Kiki Honcoop 8 december 2017 - 23:37 uur

Is er ook een papieren versie straks verkrijgbaar en waar te verkrijgen?


Geschreven door:   Annelies 8 december 2017 - 23:26 uur

ora htige = prachtige. Sorry, te snel op enter gedrukt


Geschreven door:   Marcel Norder 8 december 2017 - 23:25 uur

Black op 1, moet lukken toch


Geschreven door:   John B 8 december 2017 - 23:25 uur

19e is een dinsdag en geen woensdag


Geschreven door:   Frans Schoenmaker 8 december 2017 - 23:24 uur

Is het niet leuk om Carmen Verheul een keer een uur lang en dagelijks de Top 2000 te laten presenteren??


Geschreven door:   Annelies 8 december 2017 - 23:24 uur

Ook in vind de top 5 jammer. Het lijkt alsof het zo hoort dat je sowieso Queen,Eagles en Zeppelin in de top 3 hoort te zetten. Kuddegedrag, zijn zoveel andere schitterende nummers die die plaats ook verdienen. Begrijp me niet verkeerd, het zijn ora htige nummers, maar toch


Geschreven door:   Liantien 8 december 2017 - 23:12 uur

Nee hè.... alweer dezelfden in de rop 5 zoals voorgaande jaren. Nou voor mij maar eens even geen top 2000 meer aan op oudejaarsavond.


Geschreven door:   Wouter vermeulen 8 december 2017 - 23:10 uur

Sorry geloof er ook niet meer in


Geschreven door:   Geert 8 december 2017 - 23:08 uur

mooie top 10!
De meest monumentale nummers staan nu eenmaal altijd binnen de top 3.
En gelukkig Queen alweer op 1.
Iedereen een fijne TOP2000!


Geschreven door:   Miranda Postma 8 december 2017 - 23:08 uur

Fix you ooit nog eens op nummer 1 hoop ik....


Geschreven door:   Gerard kuiper 8 december 2017 - 23:06 uur

Ik geloof hier niks van...... Maar ja mensen zijn net schapen....maar dat het jaar in en jaar uit het zelfde is ruikt naar fraude.....


Geschreven door:   Antje Mellema-Fennem 8 december 2017 - 23:05 uur

Superlijst


Geschreven door:   Steven 8 december 2017 - 23:03 uur

Coldplay op nummer 8! Geweldig! Ieder jaar een stukje hoger.


Geschreven door:   Inge 8 december 2017 - 23:02 uur

Genietend wisselen van 17 naar 18...kwaliteit laat zich gelden!!!


Geschreven door:   Willem 8 december 2017 - 22:55 uur

Kwaliteit komt altijd boven drijven.
Top lijst


Geschreven door:   gerrit 8 december 2017 - 22:55 uur

verrassend


Geschreven door:   Miranda 8 december 2017 - 22:53 uur

Super top 5...dat wordt heel veel kippenvel het laatste stukjevan 2017


Geschreven door:   Inge 8 december 2017 - 22:50 uur

Woensdag 19 december?


Geschreven door:   Joost 8 december 2017 - 22:50 uur

Heel heel erg jammer! Maar hopelijk genoeg andere fantastische platen!


Geschreven door:   Carmen 8 december 2017 - 22:49 uur

Super top 5!! Kon zo uit mijn playlist can spotify zijn


Geschreven door:   Paul Ackermans 8 december 2017 - 22:48 uur

Komt de lijst wederom in de krant te staan? En weten jullie ook al welke (landelijke)kranten dit zullen zijn?


Geschreven door:   Robjansen 8 december 2017 - 22:47 uur

Flut dat de top 5 weer het zelfde is.
Gewoon grote groep stem het zelfde.doe niet meer mee.


Geschreven door:   Vincent 8 december 2017 - 22:42 uur

Top 5?? Ik zie er maar 3!