STER Advertentie


25 jaar geleden: U2 in Rotterdam




met 'Dancing Queen'

15 juni 2017 17:03

25 jaar geleden, op 15 juni 1992, stonden de mannen van U2 live te schitteren in Rotterdam.


Concert in 1992

​Tijdens het concert, onderdeel van hun Zoo TV Tour, speelde de band onder meer: 'Pride (In The Name Of Love), 'I Still Haven't Found What I'm Looking For' en 'With Or Without You'. De mannen waren niet alleen fan van hun eigen repertoire, want er kwamen ook genoeg covers voorbij! Wat dacht je van 'Dancing Queen' van ABBA of 'Unchained Melody' van de Righteous Brothers? 





Heb jij dit concert live gezien? 

STER Advertentie




Delen





Laat een reactie achter



Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



20 Reacties





Geschreven door:   Edwin 17 juni 2017 - 19:09 uur

Geweldig concert was dan ook erg blij dat ik een ticket kon bemachtigen. Ging destijds allemaal heel erg knullig. Werd op de radio bekend gemaakt en de kaartverkoop was gestart. Wist alleen niet dat bijna kaarten voor de Fanclub en genodigden gereserveerd waren. Was overig ook op het openings concert in Parijs.


Geschreven door:   Sandy 17 juni 2017 - 15:07 uur

Jaaaa 9. 10 en 11 mei.....was ik in de kuip. Goffertpark 3 auvustus..
1e 10 july 1987 toen ahoy . ook dit jaar 2 keer amsterdam beb er zo. n zin in!!


Geschreven door:   Robert 17 juni 2017 - 01:13 uur

Het was legendarisch met al die videoschermen. Een podium dat boven de kuip stak. Geweldig geluid dit in tegenstelling van de Arena wat gewoon ruk is. Pop-art daar ook gezien.


Geschreven door:   robert 16 juni 2017 - 22:33 uur

Na Rotterdam, Gent, Frankfurt en 2x Dortmund was dit dus mijn 6e concert, erna volgden er nog 59 volgen. Dit jaar wederom 7 x waaronder chili in Oktober!


Geschreven door:   Jacqueline 16 juni 2017 - 12:21 uur

U2 op Pinkpop gezien in 1981, fan vanaf het eerste uur! Ook in 1985 op Torhout/Werchter en in 1993 in het Goffertpark in Nijmegen, TOP concerten, helaas daarna gewoon nooit meer aan kaartjes kunnen komen, dít jaar met veel bloed zweet én tranen 4!!! Kaartjes voor Brussel bemachtigd! Eindelijk krijgen mijn kinderen nu live te zien waar ze jaren naar hebben moeten! luisteren (hoort bij je opvoeding)! Kan niet wachten!


Geschreven door:   Fred 16 juni 2017 - 11:01 uur

Veel eerder gezien in Leiden jaren 80 met mijn vriend Stan:)
Met misschien 200 man en snoeihard! :)


Geschreven door:   Erik 16 juni 2017 - 10:30 uur

Ik heb het concert niet gezien, terwijl ik wel kaarten had... Mijn huwelijksreis ging blijkbaar voor.


Geschreven door:   Daniella 16 juni 2017 - 10:30 uur

Jaaaa 25 jaar geleden al weer. Daarvoor was de when love comes to town tour in Ahoy. Heb zin in het nieuwe joshua tree concert!


Geschreven door:   Ruiter 16 juni 2017 - 01:39 uur

Ze waren toen geweldig en zijn dat na al die jaren nog steeds!!!!


Geschreven door:   Patrick 16 juni 2017 - 01:23 uur

Was op de avond van ek wedstrijd tegen GOS. Bono zapte zo af en toe voor de tussenstand : 0-0, not good, well, you give those people freedom and than they come to kick your a..


Geschreven door:   Marianne Blenkers de 16 juni 2017 - 01:09 uur

Ook ik was er bij.
Het was fantastisch, mooi concert, super sfeer en prachtig zomers weer. Ik zat op de bovenste rij in de Kuip.
Al met al een concert wat ik nooit zal vergeten.


Geschreven door:   Patrick 16 juni 2017 - 01:03 uur

Was in Ahoy ipv Kuip en telefoongesprekken kwamen pas in 1993 bij Zoomerang. De overgang van angel of Harlem naar dancing Queen was geweldig.


Geschreven door:   Alice 16 juni 2017 - 00:44 uur

Fantastisch concert. Eigenlijk de mooiste tot nu toe. De Kuip schudde op zijn grondvesten.


Geschreven door:   Henk van der Tas 15 juni 2017 - 23:37 uur

Was een onvergetelijk concert. Het podium met de hangende trabantjes maakte veel indruk. Ook de grote videoschermen waarop veel Internationale tv zenders via satelietverbinding te zien waren. En dan de telefoonverbinding die Bono - standaard tijdens het hele tournee - incognito, verkleed als soort van duivelse alterego, voerde tijdens concert, hilarisch en vernieuwend in die tijd.
Nummer Bullet the blue sky en Where the streets have no name waren hoogtepunten. Van de vele concerten die ik van de boys heb gezien staat dit Kuip concert hoog op de lijst.


Geschreven door:   Edwin Rutgers 15 juni 2017 - 23:37 uur

Wij waren erbij!! Om een heel lang verhaal kort te houden; die middag Bono onverwachts ontmoet en gesproken!! Dag om nooit meer te vergeten! T-shirt hangt nog steeds ingelijst in huis!


Geschreven door:   Gert Zeemering 15 juni 2017 - 23:04 uur

Wij waren erbij. 1e moederdag kadoen. Onze zoon is 25 jaar geleden geboren en vond het wel een leuk kade. Zelf ook fan van U2, dus dat paste precies.


Geschreven door:   Martijn Middeldorp 15 juni 2017 - 22:56 uur

Mijn eerste U2 concert. Er zouden nog vele volgen.


Geschreven door:   J. VAN LUNTEREN 15 juni 2017 - 22:32 uur

1987 was mijn eerste x. In De Kuip Totaal een x of 7 live gezien. 1992 klopt niet. Dat was 1993 eerst in de kuip en later dat jaar in het Gofffertpark in Nijmegen. Dit jaar helaas hele maand juli ver weg op vakantie. Daarom nu geen u2 live


Geschreven door:   Elbert.van.der.beemt 15 juni 2017 - 22:29 uur

Super show
Met BP Fallon als Dj in een Trabant vol geplakt met spiegels


Geschreven door:   Maurice Willems 15 juni 2017 - 22:14 uur

Ben er live bij geweest.
Binnenkort zie ik ze weer in Londen en Brussel.