STER Advertentie


Dit is de Zwarte Lijst 2016




bekijk en download 'm hier!

30 maart 2016 14:37

526 songs hebben het gehaald. Bekijk ze hier op volgorde, per dag en per uur. O ja, en je kunt de lijst downloaden voor op je koelkast.


[yee_row column-size="md-column" boxed_layout="yee-container-fluid" padding_layout="" style_detail="" theme_options="flattern" border_color="" border="none" background_image_options="none" background_image="" background_color_options="none" background_color="" responsive_column_reset="no" vacolumns="top" ex_class="" id="" visiable="1"][yee_column width="1/1" ors="" column-size="md-column" xs-column="0" xs-hidden="" sm-column="0" sm-hidden="" md-column="0" md-hidden="" lg-column="0" lg-hidden="" hidden-print="visiable" background_image="" background_color="" ex_class="" visiable="1"][yee_text_block style_detail="" yee-widget-theme="default" border_color="" border="none" visiable="1"]{content-text-editor}

Dit weekend hoor je de beste soul en jazz op NPO Radio 2, tijdens De Zwarte Lijst. Luisteraars hebben gestemd en de bovenste 526 liedjes passen precies tussen zaterdag 6:00 en zondag 24:00 uur.

KIJK HIER MEE VIA DE LIVESTREAM!

De Zwarte Lijst voor op je koelkast

Voor de fans van analoog.

Pdf | Excel

De Zwarte Lijst per uur

Bekijk wat op welk moment gespeeld wordt.

Zaterdag 2 april

Zondag 3 april

De Zwarte Lijst noteringen

De hele lijst, van Otis Redding op #1 t/m Gnarls Barkley op #526.

PositieArtiestTitel
1Otis Redding(Sittin' on) The dock of the bay
2TemptationsPapa was a rollin' stone
3Marvin GayeWhat's going on
4Amy WinehouseBack to black
5Bill WithersAin't no sunshine
6Sam CookeA change is gonna come
7Earth Wind & FireSeptember
8Earth Wind & FireFantasy
9Marvin GayeI heard it through the grapevine
10B.B. KingThe thrill is gone
11Stevie WonderSuperstition
12Gladys Knight & The PipsMidnight train to Georgia
13PrincePurple rain
14Aretha FranklinRespect
15Al GreenLet's stay together
16Marvin GayeSexual healing
17Curtis MayfieldMove on up (long version)
18KytemanSorry
19Otis ReddingI've got dreams to remember
20Aretha FranklinI say a little prayer
21Dusty SpringfieldSon of a preacher man
22Percy SledgeWhen a man loves a woman
23Michael JacksonBillie Jean
24James BrownGet up (I feel like being a) Sex machine
25Ike & Tina TurnerProud Mary
26Louis ArmstrongWhat a wonderful world
27Nina SimoneAin't got no - I got life
28Bob MarleyNo woman no cry
29TavaresHeaven must be missing an angel
30James BrownIt's a man's man's man's world
31Al JarreauRoof garden
32Ben E KingStand by me
33Alicia KeysEmpire state of mind (part 2)
34ChicLe freak
35Marvin GayeLet's get it on
36Johnny Guitar WatsonA real mother for ya
37Erykah BaduTyrone
38Ray CharlesGeorgia on my mind
39O'JaysBack stabbers
40Bob MarleyRedemption song
41Ella Fitzgerald & Louis ArmstrongSummertime
42Buena Vista Social ClubChan Chan
43Muddy WatersMannish boy
44Dave BrubeckTake five
45Barry WhiteYou're the first, the last, my everything
46SantanaBlack magic woman
47Otis ReddingTry a little tenderness
48Ike & Tina TurnerRiver deep - mountain high
49Sam & DaveSoul man
50Sammy Davis Jr.Mr. Bojangles
51Aretha FranklinThink
52Van MorrisonHave I told you lately
53SealKiss from a rose
54Billie HolidayStrange fruit
55Four TopsReach out, I'll be there
56Amy WinehouseRehab
57Michael JacksonDon't stop 'till you get enough
58Tom BrowneFunkin' for Jamaica
59Beth Hart & Joe BonamassaThem there eyes
60Stevie WonderI wish
61Mark Ronson ft. Bruno MarsUptown funk!
STER Advertentie




Delen





Laat een reactie achter



Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



28 Reacties





Geschreven door:   Geomel 26 maart 2017 - 17:45 uur

Wanneer zenden jullie De Zwarte Lijst 2017 uit?


Geschreven door:   Jan de Groot 4 april 2016 - 03:11 uur

Kijk naar you tube boney m. Sunny singing live
Liz Mitchell heeft best wel soul.Hier komt haar stem met meer feeling naar voren!
Niet in zwarte lijst!!groep is ook helemaal verkeerd gelanceerd!eigenlijk was er niets aan de hand!


Geschreven door:   Jan de Groot 4 april 2016 - 03:03 uur

Boney m. Sunny!Donna Summer hot stof staat er toch ook in!
Prima plaat!prima produktie.
Misschien anders qua opzet,een moneymaker producer,maar toch!!


Geschreven door:   Frans 4 april 2016 - 00:31 uur

Bedankt, een onvergetelijk weekend dankzij deze prachtige muzieklijst !


Geschreven door:   alice 3 april 2016 - 23:30 uur

Ik zou willen dat radio 2 alleen nog maar zwarte lijst nummers draait, wat een heerlijk muziekweekend!!!! Komt er een spotifylijst? COMPLIMENT!!!!!


Geschreven door:   Annie 3 april 2016 - 21:03 uur

Heerlijke muziek!


Geschreven door:   WilcoVx 3 april 2016 - 20:41 uur

"...en die wat betekent hebben voor de soul/funk/jazz/ hiphop- stromingen er ondergewaard vanaf! Wat ik nu ziet is vooral een veilige lijst.: (@joolstein) Tja best mee eens want met de Top zoveel vande jaren 80 etc. is het al niet anders. Veelal de bekende min-of-meer hitparade-plaatjes die je sowiezo wel vaker op de radio hoort. Toendertijd dat deze lijst nog op Radio6 te horen was stond er uiteraard ook nog eens veel meer Jazz (en aanverwanten) in, maar die duurde dan ook een week. ;-) Maar goed, R2 heeft weer wat gedaan wat het van de NPO-top moet doen en daarna weer het reguliere muziek spul draaien. (op een enkel uitzondering na in de programering dan hè)


Geschreven door:   Lars Van Moer 3 april 2016 - 20:19 uur

Waar is Jimi Hendrix ?


Geschreven door:   vera 3 april 2016 - 20:02 uur

Ik mis Karin White met het nr. Super Woman, oud maar nog altijd te gek


Geschreven door:   vera 3 april 2016 - 19:59 uur

Heerlijk deze zwarte lijst ik zit lekker achter mijn computer met de koptelefoon op van mijn stereo.
Elke nummer is gewoon te gek,


Geschreven door:   Billie 3 april 2016 - 17:23 uur

Ik ben het met Henk eens. De zwarte lijst met Pasen. Start op witte donderdag. Lijkt me HELEMAAL geweldig!
Ik denk dat is handtekeingen ga verzamelen!!


Geschreven door:   Nita Klingers 3 april 2016 - 16:50 uur

Bij het invullen van mijn favorieten kwam ik tot de conclusie dat er in de lijst wel heel veel liedjes in stonden die ik niet kende. Wellicht misschien door mijn leeftijd, maar ook omdat deze muziek op veel mainstream zenders overdag niet gedraaid worden. Ik heb de zwarte lijst een aantal keer beluisterd op Radio 6 en vond het juist fijn dat er veel voorbij kwam wat ik niet kende en waarmee ik mijn muziekkennis mee kon verbreden en heerlijk onverwachts kon genieten. Deze lijst en zo ook die van de top 2000 bestaan voor mij uit zoveel liedjes die je best redelijk vaak hoort en waar voor mij bijna geen verrassingen meer in staan, hooguit in de lagere regionen soms. Dat mis ik eigenlijk wel op de radio. Ik ben het daarom eens met de mening dat deze lijst aan de veilige kant is én te kort waardoor minder populaire artiesten/liedjes geen kans krijgen. Wat mij betreft mochten ze bij Radio 2 de hele lijst waaruit je kon kiezen draaien met eventueel alleen de mogelijkheid om een lijstje met liedjes die er niet voorkomen in te leveren. In welke volgorde vind ik verder niet zo belangrijk, want wat mij betreft gaat het niet om een wedstrijd maar om het beluisteren en genieten van deze muziek.


Geschreven door:   Andre Wingelaar 3 april 2016 - 16:02 uur

Onbegrijpelijk, geen Joan Armatrading in de lijst.
Tracey Chapman is Salierie, Joan ARmatrading Mozart..
Wie kan mij uitleggen hoe dit mogelijk is?
Aw


Geschreven door:   Martin 3 april 2016 - 13:57 uur

Geen Mother's Finest in de lijst !! En veel blanke artiesten die er totaal niet in thuis horen! Volledig eens met Joolsstein. Black is beautiful maar niet back to black!


Geschreven door:   Roy 3 april 2016 - 13:50 uur

Mooie lijst maar wil NPO radio 2 volgend jaar a.u.b. wel State of Independence van Donna Summer in de keuzelijst zetten ? Toch wel redelijk essentieel in een zwarte lijst lijkt me. Blijkbaar niet gered via de vrije keuzes.


Geschreven door:   Henk 3 april 2016 - 13:23 uur

misschien idee om van de Zwarte Lijst elkaar rond de paasdagen uit te zenden zoals de Top 2000 met kerst en oud & nieuw word uitgezonden. Die duurt 7 dagen met 2000 nummers. Misschien de zwarte lijst met 1500 nummers, durend van Witte Donderdag 's avonds, direct na de The Passion tot en met 2de paasdag 18.00 uur?


Geschreven door:   Leo R. M. GEVAERT 3 april 2016 - 04:44 uur

Tof programma, verek van de kou. Maar thid is t topie van de iceberg. Dus naaste weekend weer zo n top lijst. Zal in nl moeten blijven, pas neergestreken.


Geschreven door:   Lex 2 april 2016 - 23:23 uur

Geweldig Dusty! Summer is over is nog mooier. Die vind ik helaas niet terug in de lijst.


Geschreven door:   herman 2 april 2016 - 21:16 uur

waaauw ... Dusty Springfield met "Son of a preacher man" op 21 in de Zwarte Lijst. Wat een TOP-prestatie voor deze volgens Elton John beste blanke soulzangeres. Er zijn vele miljoenen platen van Dusty wereldwijd verkocht, maar "Son of a preacher man" is toch wel echt een van haar bekendste klassiekers. Mooi posthuum eerbetoon voor Dusty Springfield.


Geschreven door:   Michel 2 april 2016 - 18:33 uur

Het ultieme bewijs dat er definitief geen plaats meer voor jazz is bij de NPO.


Geschreven door:   C.J.Blankendaal 2 april 2016 - 15:04 uur

Zwarte lijst zonder Fats Domino!! Hoe ongeloofwaardig en belachelijk kan het zijn!!!!!


Geschreven door:   Riët 2 april 2016 - 14:05 uur

Prachtige lijst, nog mooier en completer met Strawberry letter 23 van Brothers Johnson en Girls van Tina Turner! Twee erg ondergewaardeerde nummers.


Geschreven door:   Lianne Verkooijen 2 april 2016 - 13:36 uur

Toegegeven, de lijst is niet 100% zwart, maar is verder geweldig. De top 10 gaf me spontaan kippenvel en het merendeel van mijn persoonlijke lijst - waaronder ook het prachtige Sitting on the dock of the bay - staat er in. Ik ben dus dik tevreden en ga er heerlijk van genieten!


Geschreven door:   Maria Dia 2 april 2016 - 13:35 uur

Excellent!!!!!! :-)


Geschreven door:   Petra Digici 2 april 2016 - 11:49 uur

Ik mis in deze lijst Kovacs. Een fantastische zangeres met een jazzy sound, die volgens mij toch echt in deze lijst thuishoort!


Geschreven door:   joolstein 2 april 2016 - 09:43 uur

Wat is het Criterium om in de "zwarte lijst"te mogen? Rickie Lee Jones, Jamie Cullum, Norah Jones, Simply Red, Sabrina Starke, Adele, Van Morrison, Caro Emerald,Tina Turner (muziek van Dire straits),Duffy,Santana & Rob Thomas,Sting, Candy Dulfer & Dave Stewart, Frank Sinatra,Alison Moyet, Air,Bee Gees??? Oke, sommige van deze artiesten maken fantatische muziek. Maar zwarte muziek neuh, van andere artiesten krijg ik zelfs als groot zwarte muziekliefhebber uitslag van!, het zijn vooral bekende radiowerkjes? Wat ik niet gek vind als luisteraars op de muziek mogen stemmen! Tja, daarom komen de echte zwarte muzikanten en die wat betekent hebben voor de soul/funk/jazz/hiphop- stromingen er ondergewaard vanaf! Wat ik nu ziet is vooral een veilige lijst.


Geschreven door:   Anderé 1 april 2016 - 23:06 uur

Wat een zeur mensen.
Lijst is samengesteld door luisteraars dus de twee voorgaande heren zijn dus de afwijking van het gemiddelde
Blijven rare gasten die Romeinen.
Ik ga van het weekend genieten of die heren het wel of niet goed vinden.


Geschreven door:   Lex 1 april 2016 - 19:35 uur

En Billy Preston & Syreeta met With you I'm born again??? Schande dat dat prachtige nummer ontbreekt!