Ekdom in de Ochtend week lang live vanuit Londen

Ekdoms Hall of Fame

Gerard duikt van 9 tot en met 13 oktober in de Britse muziekscene. Hij gaat op zoek naar de mooiste muzikale verhalen uit... London, baby.

Om deze video te bekijken moet je toestemming geven voor social media cookies.



Het is tijd voor deel twee van Ekdoms Hall of Fame en daarvoor gaat Gerard naar Londen! Van maandag 9 tot en met vrijdag 13 oktober hoor je Gerard live vanuit de Britse hoofdstad. Hij wil daar alles te weten te komen over de muziek, de artiesten en de legendarische locaties. Je hoort de muziek vaak genoeg op NPO Radio 2, maar wat is het verhaal achter Adele, The Rolling Stones, Abbey Road en Britpop? Gerard gaat erachter komen.


"Londen is een enorme muzikale stad met waanzinnig veel mooie verhalen. Zo veel geschiedenis, zo veel wereldhits die daar in de lucht hebben gehangen! Ik ga op jacht naar die verhalen en neem je mee op een muzikale expeditie!"


- Gerard Ekdom



Jonathan Jeremiah

Een week lang reportages, spraakmakende interviews met belangrijke personen uit de Londense muziekscene en natuurlijk de beste live muziek. Zo is vriend van de show Jonathan Jeremiah elke dag te horen met een classic uit Londen, die hij op zijn onnavolgbare, supermooie wijze uitvoert.

En natuurlijk nog heel veel meer!

Ekdoms Hall of Fame - Londen, van 9 tot en met 13 oktober live van 6.00 tot 9.00 uur op NPO Radio 2.

DJ

Agenda

    Geen agenda items gevonden


Laat een reactie achter



Je moet minimaal 16 jaar zijn om deel te nemen aan deze dienst. Wil je meer informatie over hoe NPO omgaat met je gegevens, lees dan ons privacy statement

Plaats reactie



11 Reacties





Geschreven door:   Elzbieta Bulik 9 oktober 2017 - 13:15 uur

Hello,
I have another question. Who was your guest today around 9 o’clock and sang something (a man)? It was amazing. Want to discover more…
MvD
Elzbieta


Geschreven door:   Mar de Zeeuw-Hierck 9 oktober 2017 - 13:01 uur

Neil Diamond, de rasartiest van 76 die zijn 50-jarige jubileum vierde met een door hemzelf samengesteld 3-delig album, sluit zijn wereldtournee van formaat af in de UK waarvan de laatste in Londen op 19 oktober. Overal volle zalen, ruim 2 uur op het podium zonder pauze en een dijk van een stem. Ik vind het wel een aandachtspuntje waard. Gerard, kijk eens op Neil Diamond.com en luister naar een van de vele periscoop-opnames die zijn vrouw Katie gemaakt heeft. Ik vind dat Neil Diamond met zijn staat van dienst meer krediet verdiend dan menig ander artiest. Misschien een leuk idee om elke dag een nummer van hem te laten horen? En doe dan ook eens wat van zijn latere albums: meer dan de moeite waard. Je zou heel veel luisteraars een plezier doen en dit zijn echt niet alleen maar 50-plussers.


Geschreven door:   Nico de Zwart 7 oktober 2017 - 16:01 uur

Londen! Heerlijk. Mijn favoriete stad. In de eighties een jaar of 8 gewoond. Abbey Road studio bezocht. Zomaar in het wild Sir Paul McCartney tegen het lijf gelopen in het Strand Palace Hotel. Ik wil het allemaal horen, en ga gewoon de wekker zetten om te luisteren! Toodle pip!


Geschreven door:   Patricia Brenner 29 september 2017 - 16:47 uur

Hey Gerard,

Wat tof dat je naar Londen komt! Ik woon daar nl maar luister elke morgen naar je programma :-)
Als je geinteresseerd bent in Pink Floyd, er is een expositie in het Victoria & Albert museum t/m 15 okt: https://www.vam.ac.uk/exhibitions/pink-floyd
Schijnt geweldig te zijn! Als je cultuur en creativiteit wilt opsnuiven en een biertje wilt doen ga dan naar Bricklane en Shoreditch, het bruist daar! je kunt natuurlijk ook mij een belletje geven en ik geef je een rondleiding :-)


Geschreven door:   Jasper 29 september 2017 - 15:55 uur

Wat zou ik graag een lijst hebben met begin jaren 80 new romantics new wave nummers. Je weet wel wat ik bedoel. Die had ik vroeger maar ik weet het niet meer precies. De bekende nummers maar juist ook die je niet meer hoort.


Geschreven door:   Erica Westbroek 29 september 2017 - 10:32 uur

Hoi Gerard,
Vergeet je ajb ook de punk (De Clash) niet? en rond Regents Park zit genoeg waar je volgens mij de Londen Folk kunt terugvinden (Mumford & sons).
En 25 Brook Street Mayfair; het Haendel Museum waar ook kort Jimi Hendrix heeft gewoond.


Geschreven door:   Noa & Lilian 29 september 2017 - 00:24 uur

https://www.facebook.com/JDKelleher008/
JD Kelleher een fantastische artiest uit London zelf! Speelt regelmatig in Dublin Castle (zeker een aanrader


Geschreven door:   Marije den boer 28 september 2017 - 21:53 uur

Hoi Gerard,

Vergeet je de geweldige Kate Bush niet tijdens je uitzendingen vanuit Londen!
Ik was 1 van de gelukkig fans die er live bij is geweest tijdens haar Before the Dawn tour. In het hammersmidt Apollo theater te Londen in 2014.
Het was een prachtige ervaring om haar te zien!


Geschreven door:   Petra van Aert 28 september 2017 - 21:45 uur

Bezoek het rooftop terrace.
Prachtig uitzicht over Londen en pal naast st Pauls cathedral.
En het mooiste van alles GRATIS.
Je mag je eigen eten en drinken meenemen,
https://onenewchange.com/roof-terrace


Geschreven door:   a.pouw 28 september 2017 - 14:12 uur

Natuurlijk 3 savile row bezoeken. Grote kinderwinkel maar......natuurlijk historische grond voor beatles fans. Hier was het kantoor van de beatles gevestigd en op het dak van deze is het legendarische rooftop concert gegeven. Ik ben er in maart zelf geweest, er heerst een aparte sfeer. Helaas mocht ik niet de deur door om op het "dak "te komen. Wie weet lukt het jou wel.


Geschreven door:   Robert Claessens 28 september 2017 - 10:21 uur

Wat absoluut een bezoek waard is en waar ze hele mooie verhalen te vertellen hebben dat is de Royal Albert Hall (of Fame). Je krijgt voor 13 Pond een rondleiding door het gebouw waar de grootheden der aarde allemaal opgetreden hebben. En, wat ik persoonlijk erg leuk vond, het verhaal achter de ronde discs aan de plafond die zo kenmerkend zijn voor deze zaal.