Stembus Top 2000 gesloten!




Wat zijn jouw favorieten?

08 december 2017 20:39

Helaas, je kunt niet meer stemmen!


DE STEMBUS IS GESLOTEN!!!

Voor de negentiende keer luiden wij het jaar uit met de Top 2000. Het is een traditie die inmiddels net zozeer bij de decembermaand hoort als de Kerstman en Sinterklaas. Één onderdeel van die geliefde radiotraditie is je Top 2000-stemlijstje invullen. Voor velen is het ieder jaar weer een uitdaging. Welke platen zijn voor jou bijzonder genoeg om ze eeuwigheidswaarde toe te dichten? Welke artiesten verdienen een plekje in de eregallerij van de popmuziek? Wie moet er op nummer 1?

De stemtool

Om een weloverwogen keuze te kunnen maken, vind je in de Top 2000-stemtool een keuzelijst met duizenden liedjes. Veel daarvan hebben eerder in de Top 2000 gestaan, maar er zijn ook dit jaar weer nummers aan de keuzelijst toegevoegd, zodat ieders smaak zoveel mogelijk vertegenwoordigd wordt. Staat jouw favoriet niet in de keuzelijst? Geen nood, want je kunt vrije keuzes toevoegen aan de lijst. Er moeten minimaal vijf nummers op je stemformulier staan en er mogen er maximaal 35 op. Dat is nog eens democratie!

DE STEMBUS IS GESLOTEN!!!

Top 2000 Stemweek
Vrijdag 1 december - Vrijdag 8 december
Klik hier om te stemmen voor de Top 2000





Delen





Laat een reactie achter




Plaats reactie



233 Reacties





Geschreven door:   Yolk 2 dagen geleden - 15:57 uur

Jammer van OutKast en Joy Division. Maar goed, volgend jaar beter.


Geschreven door:   Fred 3 dagen geleden - 20:31 uur

Je gaat toch geen 1996 nummers bagger luisteren voor 4 goede nummer!!!


Geschreven door:   Sarien Pijls 11 december 2017 - 17:36 uur

Al eerder gevraagd, hoe weet ik dat de door mij gestemde nrs. voor de top 2000 op de lijst staan? Graag wil ik hier wat over horen! Groet, Sarien


Geschreven door:   Sarien Pijls 11 december 2017 - 14:44 uur

Hoe kom ik te weten of mijn gestemde nr.'s van de top 2000 op de lijst staan?


Geschreven door:   Mario64 10 december 2017 - 14:00 uur

Te laat voor stemmen... :-( Volgend jaar een week langer hoop ik...


Geschreven door:   G.op het veld 9 december 2017 - 22:58 uur

Ik twijfelde of ik dit jaar moest stemmen voor de top2000. Heb het niet gedaan omdat ik geen verandering verwachte in de top 10. Jammer dat ik gelijk heb. De lol is er vanaf. Ik zal weer luisteren maar bij de top 10 schakel ik af. Tijd om iets nieuws te verzinnen. Begint saai te worden zo.


Geschreven door:   Ben Fonteine 9 december 2017 - 21:42 uur

Ging lekker, ik had eerder op de dag al vernomen ( op radio 2 ) dat het doek om 20.00 uur zou vallen.
dus na het avondeten mijn eerder bij elkaar gezochte lijst ingevoerd, en op tijd binnen. Top !! Veel succes met het uitvoeren van dit prachtig muziek evenement , en tot volgend jaar weer.


Geschreven door:   Jan Balke 9 december 2017 - 18:05 uur

Was lekker bezig met stemmen rond 20:00 uur valt hij uit, bij de 17e stem, ga ervanuit dat deze stemmen zijn binnengekomen. VEEL SUCCES BEN ER WEER.


Geschreven door:   Jan Balke 9 december 2017 - 18:00 uur

Denk ga stemmen gisteravond, valt hij uit stemmen gesloten was lekker bezig rond 20:00 uur was bij de 17e stem onverwachts valt hij uit jammer dacht tot 24:00 uur ga ervanuit dat deze stemmen binnen zijn gekomen .VEEL SUCCES IK BEN ER WEER


Geschreven door:   Antoine 9 december 2017 - 17:50 uur

Gezien de reacties hieronder lijkt het me geen overbodige luxe om de stembus open te gooien. Tot morgenavond 20.00 bijvoorbeeld. Heel veel muziekliefhebbers die nog niet hebben gestemd (waaronder ikzelf) zouden jullie erg gelukkig maken.
Alvast bedankt voor het begrip en medewerking.


Geschreven door:   Jocelyn 9 december 2017 - 15:55 uur

He bah.... is de stemming al gesloten? Dat is echt erg jammer. Heb ik mijn favorieten geen zetje naar boven kunnen geven. Hopelijk hebben flink veel anderen op U2 gestemd. Wat een prachtig nieuw album hebben ze gemaakt. Het nummer The Book of Your Heart verdient het om en classic te worden.


Geschreven door:   Robert Sigterman 9 december 2017 - 12:29 uur

Helaas te laat. Ik ben leerkracht op een basisschool en ik was samen met de kinderen bezig om een lijstje in te voeren. Het lukte helaas niet om hem op tijd af te maken. Volgend jaar een nieuwe kans. Veel succes met jullie programma


Geschreven door:   Henry 9 december 2017 - 11:20 uur

Ja jongens... Veel te vroeg dicht... Ik zal er nog midden in en dan doet Tie het niet meer..... Lullig jullie verpesten de sfeer helemaal geen reclame... Grrr


Geschreven door:   Raab 9 december 2017 - 02:28 uur

Ja ook ik heb de kans gemist dit jaar! Maar die 20:00 uur zal wel van de TOP 2000 komen :P en het is natuurlijk ook 8 december. Er is wel over nagedacht.


Geschreven door:   Amarens 9 december 2017 - 01:52 uur

Wat raar dat je vanavond niet meer kon stemmen...het is toch wel een klus hoor: favorieten uitzoeken uit zoveel jaren muziek!
En ik zie dat ik niet de enige hierin ben. Het zou mooi zijn als er nog een verlenging komt.


Geschreven door:   Esther Willemsen 9 december 2017 - 00:44 uur

welke .......... bedenkt dat 8 december tot 20.00 uur duurt? Nooit rekenles gehad zeker, of gewoon mateloos arrogant.
Misschien goed om nog even een nieuwe bril aan te schaffen: korting tot 31 dec. Kijk wel even goed naar de sluitingstijd!


Geschreven door:   Johan 9 december 2017 - 00:42 uur

Jammer, nog steeds 8 december en kan niet meer stemmen. Radio 2 extra dagje stembus open !!!


Geschreven door:   Roel 9 december 2017 - 00:41 uur

Erg teleurstellend. Overal stond stemmen t/m 8 december. Als de stembus eerder sluit, geef dat dan duidelijk aan! #top0000


Geschreven door:   Mark Diesveld 9 december 2017 - 00:30 uur

Wat is dit nou weer?! Waarom kunnen we niet meer stemmen?? Gelukkig ben ik niet de enige die dit probleem merkt, maar wel heel raar dit. Als je aangeeft t/m 8 december dan moet dit ook mogelijk zijn...


Geschreven door:   Snah 9 december 2017 - 00:25 uur

Belachelijk. Niet meer te stemmen


Geschreven door:   Peter Zelhorst 9 december 2017 - 00:24 uur

KUT, NOG 8 DECEMBER MAAR KAN NIET MEER STEMMEN. LEKKER DAN


Geschreven door:   Jos Krielen 9 december 2017 - 00:19 uur

vrijdagavond mijn muziekavond, ff lekker stemmen....... kan niet meer........."#&%&&&())'!
1 tm 8 december??


Geschreven door:   Ramon Meijer 9 december 2017 - 00:19 uur

Ik dacht dat ik na een lange dag nog wel zou kunnen stemmen voor de Top 2000. Het is immers nog 8 december. Tot mijn grote teleurstelling kom ik er hier achter dat de stembus tegen ieders verwachtingen in al ruim een uur gesloten is. Ik hoop dat dit voortaan beter vermeld wordt.


Geschreven door:   Henri Besselink 9 december 2017 - 00:19 uur

Zitten jullie in een andere tijdzone??? 8 december en kan niet meer stemmen!


Geschreven door:   Ronny 9 december 2017 - 00:16 uur

Jammer, niet kunnen stemmen. Tis nog 8-December


Geschreven door:   Lydia 9 december 2017 - 00:08 uur

Tot mijn verbazing kan er niet meer worden gestemd. Er is de hele tijd gemeld, dat er nog tot en met 8 december kan worden gestemd. En gelet op de reacties hieronder, zie ik dat ik niet de enige ben, die in de veronderstelling was nog het goed doordachte lijstje door te kunnen geven.
Heel jammer en de lol om naar de Top 2000 te gaan luisteren is er ook gelijk een heel stuk minder door.


Geschreven door:   Joke 9 december 2017 - 00:07 uur

in NL is het nog steeds 8 december, was de stembus vol?


Geschreven door:   Arno Visser 9 december 2017 - 00:07 uur

Tegen 22 uur was er in het reclameblok op NPO 2 nog het spotje dat je kon stemmen op de Top 2000.
Beetje verwarrend?

Waar kan ik terugzien of mijn stem is bevestigd en mijn lijstje definitief is goedgekeurd en wordt meegenomen voor de editie van 2017?

Hartelijk dank voor jullie reactie.


Geschreven door:   Dave 9 december 2017 - 00:05 uur

ff he welke klont heeft bedacht dat de stembus gelsoten is. 8 dec duurt nog een klein uur hoor. Zeker één die door gestudeerd heeft


Geschreven door:   Frans 9 december 2017 - 00:02 uur

ook ik dacht vanavond nog te kunnen stemmen. Waarom geen sluitingstijd vermelden, dat is toch geen rocketscience?


Geschreven door:   E. Plazier 9 december 2017 - 00:00 uur

Jammer hoor.....


Geschreven door:   Jo 8 december 2017 - 23:57 uur

Jammer radio 2


Geschreven door:   Martin Heilbron 8 december 2017 - 23:53 uur

Stemmen tot en met 8 december? "Tor en met ..." Waarom dan nu al (22:30, nog 8 december zijnde) de stembussen sluiten????
Ik heb vanmorgen nog gezocht naar een sluitingstijdstip, maar dat niet gevonden op de site.


Geschreven door:   Paul 8 december 2017 - 23:52 uur

welke randd.... sluit de stembus zo vroeg? Ik las dat het stemmen zo democratisch was, het zal wel een of andere wanne-be-important-person zijn geweest, die anders beslist. Dit is de top 2000 van schande,


Geschreven door:   Elly Janssens 8 december 2017 - 23:51 uur

echt balen....nergens te vinden hoe laat de stembus sloot....vanmiddag nog naar gezocht en bedacht dat ik nog voldoende tijd had om tot een uur of 12 het lijstje in te sturen. Is vast wel op de radio gezegd, maar de hele dag luisteren gaat niet.
Graag volgend jaar helder aangeven tot hoe laat er gestemd kan worden en niet alleen de dag en de datum.


Geschreven door:   Dave van der Spank 8 december 2017 - 23:49 uur

Hier nog een diep teleurgestelde muziekliefhebber, het is verdorie nog 8 december!!


Geschreven door:   Arjan van Gorkum 8 december 2017 - 23:45 uur

Wat vliegt de tijd. 8 December is al voorbij. Net als je wil stemmen kom je er achter dat de stembus al om 8 uur sluit. Erg jammer.


Geschreven door:   Nico Oudshoorn 8 december 2017 - 23:44 uur

Enkele berichten hier onder staat het bericht van F. Giltaij. Bij dit bericht wil ik mij graag ten volle aansluiten.


Geschreven door:   Donny 8 december 2017 - 23:43 uur

Verdomme... 8 december is 8 december! Er zijn mensen speciaal voor naar Leeuwarden gekomen voor de discussies voor de beste muziek. De top 2000 was AAN, maar nu niet meer. De muziek zegt alles, maar is nu erg stil. Hopelijk zien jullie de ernst van die situatie in. Ik hoop dat jullie in het vervolg er een tijd bij zetten.


Geschreven door:   Willem Kooijman 8 december 2017 - 23:41 uur

Hoezo stembus gesloten?! Het is nog steeds vrijdag 8 december! Ik wil nog stemmen!!!!


Geschreven door:   Willem 8 december 2017 - 23:38 uur

Gerard en Gijs ,

Balen dat we ons lijstje niet meer kunnen indienen 8 december want 8 december duurt tot 24 uur ,hopen dat ze de top 2000 niet om 23:28 uur uit de lucht halen op oud jaars avond.


Geschreven door:   F. Giltaij 8 december 2017 - 23:37 uur

Beste Redactie van radio 2,

Op de site en op de nieuwskanalen staat duidelijk dat er tot EN MET 8 december gestemd kan worden. Nu is de stemming al ruim eerder op de dag gesloten, een verandering waar geen gronden voor genoemd zijn. Zouden er redenen zijn geweest de stemming te stoppen vanwege problemen met een server o.i.d., dan zou er vanuit het publiek misschien op begrip kunnen worden gerekend. Echter is er geen enkele argumentatie of excuus te bespeuren over het eerder sluiten van de stemming. Vele mensen (waaronder ik) hebben hierdoor hun lijst niet kunnen (af)maken en kunnen indienen, terwijl daar natuurlijk wel tijd in zit. Het lijkt nu alsof de stemming bewust eerder is gesloten, wat het alleen maar pijnlijker maakt, want in dat geval steekt de redactie eigenlijk een virtuele middelvinger op naar iedereen die nog bezig was met zijn of haar lijst. Dat is volgens mij niet een doelstelling van de organisatie van de top 2000 en radio 2, dus de vraag dient zich aan waar een en ander is misgelopen.

Zou de redactie met een verklaring kunnen komen over waarom is besloten tot eerder sluiten en een mogelijkheid willen bieden aan stemmers om bijvoorbeeld morgen nog een lijst in te dienen?

Vriendelijke groet,

F. Giltaij


Geschreven door:   Jolien Bosselaar 8 december 2017 - 23:31 uur

T is nog geen 12 uur!! Waarom kan ik niet meer stemmen??? Echt balen, ik was bijna klaar met m'n lijst!!


Geschreven door:   Jan 8 december 2017 - 23:31 uur

waar-de-loos


Geschreven door:   Patrique Schreurs 8 december 2017 - 23:29 uur

Dus ik wil namens mijn blinde collega nog een lijst insturen. Omdat jullie stem-site niet echt visueel-beperkten-proof is om het maar zacht uit te drukken.
Kan dit niet meer omdat 8 december kennelijk om 20u00 eindigt. Zo jammer... Gemiste kans voor een overigens leuk feestje!


Geschreven door:   Gradus Grotenbreg 8 december 2017 - 23:27 uur

Zeer teleurstellend dat er niet meer gestemd kan worden!


Geschreven door:   Martijn 8 december 2017 - 23:26 uur

Dit is suf. Weken wikken en wegen. Lijstje klaar, stembus dicht...
Zullen we er dan ook maar de Top 1975 van maken?


Geschreven door:   Jordy 8 december 2017 - 23:26 uur

Ik vind stemmen op de Top2000 net zo belangrijk als stemmen voor de 2e Kamerverkiezingen en dan sluit je ook geen stembureau vier uur voor het einde. Puur kiezersbedrog.


Geschreven door:   Marcel 8 december 2017 - 23:24 uur

Vervelend voor degene die niet meer heeft kunnen stemmen. Vraagje; ik zag het nummer van de Beach Boys met God only knows niet in de lijst terwijl deze vorig jaar op plek 18 stond.
Zijn er meer mensen die dit hebben gezien of heb ik wat gemist???


Geschreven door:   Jan Booij 8 december 2017 - 23:24 uur

Het is nog 8 december. Waarom kan ik niet meer stemmen?


Geschreven door:   Bert 8 december 2017 - 23:23 uur

Heuuu. tot 8 december.! Het is nog 8 december


Geschreven door:   Marcel 8 december 2017 - 23:17 uur

Hallo allemaal, ik heb gelukkig nog wel kunnen stemmen en vind het vervelend voor de mensen die dat niet meer kunnen. Wel jammer!
Vraagje; ik kon het nummer van de Beach Boys met God only knows niet vinden in de top 2000 lijst terwijl deze vorig jaar op plek 18 stond.
Zijn er meer mensen bij wie dit is opgevallen of heb ik iets gemist??


Geschreven door:   Bas FranKe 8 december 2017 - 23:16 uur

Waarom is het al afgesloten?


Geschreven door:   Cyril Weustink 8 december 2017 - 23:15 uur

Bestuur van radio 2,

Ik heb de afgelopen week met veel plezier een stemlijst in elkaar gezet voor de top 2000. In jullie commercials en op jullie website staat vermeld dat de stembussen open zijn tot en met 8 december. Tot mijn allergrootste verbazing zijn de stembussen al dicht. Ik vind het jammer dat er geen duidelijke sluitingstijd vermeld is voor de stembussen. Graag zie ik hier volgend jaar verandering in.

Met gepaste groet,

Cyril Weustink


Geschreven door:   leo legemaate 8 december 2017 - 23:10 uur

We hebben dit jaar afscheid moeten nemen van een jongen van 25 jaar, Derryl. Hij is gestorven aan hartstilstand tijdens zijn vakantie. Zijn nummer is Bed of Roses van Bon Jovi. Dit werd ook gespeeld tijdens de uitvaart. Ik kan dit nummer niet meer luisteren zonder aan Derryl te denken, een jongen overlijden in de kracht van zijn leven. Ik ben schijnbaar te laat om te stemmen maar ter nagedachtenis staat dit nummer op 1 in mijn top 2000. De andere 1999 nummers doen er dit jaar voor mij niet toe.


Geschreven door:   Cyril Weustink 8 december 2017 - 23:09 uur

Bestuur van radio 2,

Ik heb de afgelopen week met veel plezier een stemlijst in elkaar gezet voor de top 2000. In jullie commercials en op jullie website staat vermeld dat de stembussen open zijn tot en met 8 december. Tot mijn allergrootste verbazing zijn de stembussen al dicht zijn. Ik vind het jammer dat er geen duidelijke sluitingstijd vermeld is voor de stembussen. Graag zie ik hier volgend jaar verandering in.

Met gepaste groet,

Cyril Weustink


Geschreven door:   Gerrit Garretsen 8 december 2017 - 23:05 uur

Ook ik ben er in getrapt, hier is het nog steeds 8 december.


Geschreven door:   Dick 8 december 2017 - 23:03 uur

De dag duurt blijkbaar tot 20.00 uur. Beetje jammer!
Betekent dat ook dat we op 31 december voor 20.00 uur de nummer 1 al kunnen horen...?


Geschreven door:   Sjan 8 december 2017 - 23:03 uur

Waarom al gesloten het is nog steeds 8 dec. Jammer


Geschreven door:   Rick 8 december 2017 - 23:03 uur

Crap!!! Het is nog 8 dec!


Geschreven door:   Judith 8 december 2017 - 23:00 uur

Ik heb dagen gewerkt aan mijn lijst. Er staat op de site 'tot en met' 8 december. Waarom kan het niet meer?
Dit is erg frustrerend. Hoe kan ik er nu nog voor zorgen dat Claudia de Breij niet in de top 10 komt?!


Geschreven door:   Arie 8 december 2017 - 23:00 uur

Kut


Geschreven door:   Robert v Nunspeet 8 december 2017 - 22:59 uur

Jammer nu niet kunnen stemmen.... al aan het korten ivm het omroepbudget voor volgend jaar ?


Geschreven door:   Eric van Neerven 8 december 2017 - 22:48 uur

jammer klopt niet ,morgen is het pas 9 dec nu nog 8dec


Geschreven door:   Henk 8 december 2017 - 22:46 uur

Jammer dacht tot 24.00 te kunnen stemmen,maar zeker niet op Queen of The Eagles.


Geschreven door:   Gonnie 8 december 2017 - 22:45 uur

Het is 8 december en ik wil mijn lijstje doorgeven, kan het niet meer. Hier snap ik niets van, de dag loopt toch tot 24 uur s,nachts??????


Geschreven door:   Theun de Kok 8 december 2017 - 22:43 uur

Ook ik ben teleurgesteld. Blijkbaar een luxe probleem dat de stembus al eerder dicht kan. Graag beter communiceren volgend jaar.


Geschreven door:   Toon 8 december 2017 - 22:43 uur

Druk druk druk, nog snel ff stemmen. Dus niet. Erg jammer radio 2.:-(


Geschreven door:   Jenny 8 december 2017 - 22:42 uur

Dat is echt heel vreemd..de dag is nog lang niet om!!! ik had graag gestemd..en heb het vanavond ingepland..


Geschreven door:   Reinier Sterkenburg 8 december 2017 - 22:41 uur

Het is nu vrijdag 8 december 21:40. Ik wil mijn stemmen invullen.
"Top 2000 Stemweek
Vrijdag 1 december - Vrijdag 8 december
Klik hier om te stemmen voor de Top 2000"
Maar wat krijgen we nou? De stembus is gesloten! Dat is knap waardeloos!!!!


Geschreven door:   ingrid Vanwersch 8 december 2017 - 22:41 uur

8 december is 8 december. Volgens mij eindigt 8 december om 24:00 uur. Wat een onzin! Ben zwaar teleurgesteld!


Geschreven door:   Carmen 8 december 2017 - 22:40 uur

Jeetje hadden jullie niet even duidelijk kunnen aangeven dat 8 december tot 20:00 uur duurt! Bij t/m 8 december hoort in mijn hoofd gewoon HEEL 8 december (tot 23:59). Ik dacht mijn lijst nog te kunnen versturen bij thuiskomst want ik zat nog te twijfelen. Hier baal ik wel erg van. :(


Geschreven door:   Esther 8 december 2017 - 22:36 uur

Balen! Radio 2, willen jullie de stembus niet alsnog voor een paar uur opengooien voor zoveel teleurgestelde mensen?


Geschreven door:   Ron 8 december 2017 - 22:36 uur

Aaaah, jongens...!!!!!!

Kom op zeg, het is nog steeds 8 december!!!!!! Jullie kunnen 'm relatief makkelijk nog een paar uur openzetten (wel waar, dat is niet zo moeilijk, heb zelf aan de software geprogrammeerd) . Doe alle stemmers die vanavond, bij het begin van het weekend, even rustig willen stemmen een groot plezier.


Geschreven door:   Roy 8 december 2017 - 22:33 uur

Zo jammer. Volgens mij is het nu nog steeds 8 december. Al dagen bezig met het samenstellen van het lijstje om hem vanavond in te dienen...... Tip: zet er een eindtijd bij!!!!!


Geschreven door:   Simen Boer de 8 december 2017 - 22:32 uur

Ik zou ook zo graag nog even op Guns and Roses, Metallica, Deep Purple enz willen stemmen. Maar ja het is ook later dan ik gedacht had!!!!!!!


Geschreven door:   Jacqueline 8 december 2017 - 22:30 uur

Vanmiddag ruim een uur ingestoken en nu wilde ik mijn lijst afmaken en versturen. Niet dus! Bedankt Radio 2... Nu ga ik dus nooit meer stemmen en waarschijnlijk met minder plezier straks luisteren naar de top 2000. Het is toch nog steeds 8 december?


Geschreven door:   Leo 8 december 2017 - 22:30 uur

Fuck, wat is dit nou dacht nog even te stemmen 8 december is tot middernacht beste organisatie.
Graag meer duidelijkheid over de sluitingstijd en volgend jaar gewoon tot 24.00 uur dat lijkt me logisch.


Geschreven door:   Luuk Poels 8 december 2017 - 22:28 uur

Misschien kunnen jullie je even verontschuldigen op jullie site dat 8 december bij jullie maar tot 20.00 uur duurt... Wel zo netjes


Geschreven door:   F.T Neij 8 december 2017 - 22:28 uur

Jammer genoeg te laat om te stemmen. Dacht dat dit kon tot 24.00 uur. Helaas volgend jaar dan maar weer......


Geschreven door:   Wouter van Dijk 8 december 2017 - 22:28 uur

biertjes stonden klaar, kacheltje aan, kinderen naar bed, heerlijk avondje om top 2000 te stemmen, dachten wij, het is immers nog steeds vrijdag 8 december. Wat vreselijk jammer dat het nu niet meer kan. Volgende keer graag duidelijk een einddatum én eindtijd communiceren!!!!


Geschreven door:   Joop Bouwhuis 8 december 2017 - 22:28 uur

Vreemd..... Had nog graag willen stemmen!!


Geschreven door:   Misha 8 december 2017 - 22:28 uur

Ik denk dat NPO radio 2 wel eens wat mag gaan doen voor het komende jaar met alle reacties hieronder van gedupeerde. Als een van de vele sluit ik teleurgestelde aan in de rij die graag nog had willen stemmen maar niet meer kan omdat de stembus al gesloten is. Des al niet te min zal ik met veel plezier gaan genieten van het grootste radio evenement van het jaar en denk ik mijn stemlijstje er gewoon bij ;).


Geschreven door:   Marc den Otter 8 december 2017 - 22:27 uur

Ga ik ff lekker voor zitten na eenheden drukke werk week... is de stembus gesloten... zouden ze vandaag al gaan tellen?


Geschreven door:   K seldenrijk. 8 december 2017 - 22:26 uur

Balen


Geschreven door:   Silvio 8 december 2017 - 22:26 uur

Wat is dit? 8 december duurt toch tot 24:00!?


Geschreven door:   Serge 8 december 2017 - 22:23 uur

Schijnbaar weten ze bij radio 2 niet dat 8 december tot 24.00 uur duurt.
Kwalijke zaak.
Had graag gestemd en zeker op Queen.


Geschreven door:   Gijs 8 december 2017 - 22:19 uur

Hallo, wat is dat nou? Als je tot en met 8 december kunt stemmen moet dat tot 24.00 uur kunnen. Nu zijn er velen die te laat zijn met stemmen. Vermeld voortaan een duidelijk tijdstip tot wanneer je kunt stemmen als dit anders is dan tot 24.00 uur.


Geschreven door:   Patrick 8 december 2017 - 22:18 uur

9 december begint in Hilversum dus om 20:00 uur, zucht...


Geschreven door:   Sandra 8 december 2017 - 22:15 uur

Dacht echt nog te kunnen stemmen. Het is nog 8 december. Jammer


Geschreven door:   Do 8 december 2017 - 22:15 uur

Het is 8 december en ik kan niet meer stemmen!!!!!????


Geschreven door:   Hans 8 december 2017 - 22:11 uur

Wil net mijn lijstje insturen.Dacht dat het tot 12 uur vanavond kon.8 december is 8 december.Valt me erg tegen radio2.Hier baal ik van!


Geschreven door:   Klaas Ybema 8 december 2017 - 22:04 uur

Belachelijk!! Je kunt stemmen tot en met 8 december en dan probeer je dat om 21 uur (dus nog drie uren 8 december te gaan!) te doen en dan volgt de mededeling dat de stembus gesloten is. Echt absurd. 8 december betekent volgens mij tot 24 uur. Ik ben hier kwaad om. Het scheelt de Eagles in elk geval een paar punten en dat is in het voordeel van Queen. Niet goed dus.


Geschreven door:   Danny 8 december 2017 - 22:03 uur

Was net op tijd met stemmen! Terwijl ik mijn lijst bevestigde was het 19:59 uur en 59 seconden geloof ik. Helemaal top! Veel luister plezier allemaal!


Geschreven door:   Hessel Jongerius 8 december 2017 - 22:00 uur

Heel jammer dat je nu niet meer kan stemmen....
Had ook gedacht dat het tot 24.00 uur zou kúnnen...
Gemiste kans dus voor mij....


Geschreven door:   Martin 8 december 2017 - 21:55 uur

STOM! 8 december betekent toch 8 december middernacht?


Geschreven door:   Kasper 8 december 2017 - 21:51 uur

Hè kut.. ik wilde net beginnen. Dan maar radio luisteten.


Geschreven door:   luuk de jonge 8 december 2017 - 21:49 uur

vreemd....t/m 8 december en kan nu niet meer stemmen?.....raarrrrrrrr


Geschreven door:   Ernst 8 december 2017 - 21:47 uur

Huh? Voor niets de hele dag bezig geweest met m'n lijstje maken. Waarom niet tot 24 uur?
Lekker dan jongens...


Geschreven door:   Estel 8 december 2017 - 21:39 uur

Stommmmm , de hele dag al op verheugd om nu met gezin de lijst in te vullen. En nu is t te laat. Kan niet hoor


Geschreven door:   mark 8 december 2017 - 21:35 uur

Waarom kan ik niet meer stemmen? Het is nog 8 december toch?


Geschreven door:   Martin 8 december 2017 - 21:31 uur

Belachelijk nog drie weken te gaan voor eind van het jaar en nu al niet meer kunnen stemmen. Echt schande.


Geschreven door:   Marcel de Wolff 8 december 2017 - 21:30 uur

Oh, te laat, ik denk ga er lekker voor zitten op de vrijdag avond.
Jammer..... dan kan ik deze wel schrappen...
Adriano Celentano - Prisencolinensinainciusol
Kraftwerk - Das model
Dick Dale - Miserlou


Geschreven door:   Monic van Houdt 8 december 2017 - 21:28 uur

Vanmorgen luister ik Radio 2 in de auto en hoor hoeveel uren ik nog kan stemmen. Dit zou zijn tot 22.00 uur vanavond. Ga er nu voor zitten, helaas te laaaaaaaaaaaaaaaaat! Balen.


Geschreven door:   Carla 8 december 2017 - 21:22 uur

Inderdaad heel irritant! Wij gingen er net voor zitten. Zeg dan tot 7 december...


Geschreven door:   Marieke 8 december 2017 - 21:22 uur

He wat balen!! stembus al gesloten?? het is toch nog 8 december??


Geschreven door:   Willem Vissers 8 december 2017 - 21:20 uur

Het is vrijdag 8 december, op de site staat dat je tot vrijdag 8 december mag stemmen, althans zo lees ik het. Dus ik wil voor het eerst in 1000 jaar stemmen, en dan kan het niet meer. Als een WK voetbal duurt van 1-25 juni, dan is de finale op 25 juni. Als het stemmen van 1-8 december is, dan is het tot en met 8 december. Volgens mij dan. Nou, tot ziens dan maar.


Geschreven door:   Dorette 8 december 2017 - 21:19 uur

Was ik de laatste vandaag ? Ik stuur mijn selectie in, bevestig dit via de mail en krijg meteen de melding dat de stemming gesloten is.
Ik wist niet dat het tot 20.00 u was, puur geluk voor mij.


Geschreven door:   was bijna klaar..... 8 december 2017 - 21:16 uur

Héél achterlijk dat NPO Radio 2 blijkbaar in een andere tijdzone leeft. Het is nog 3 uur en 43 minuten 8 december.

OF NIET DAN?

Hallo??


Geschreven door:   bas 8 december 2017 - 21:16 uur

oh wat erg! ik was bijna klaar met mijn lijstje. nog 5 liedjes te gaan, en plots was de tijd om..


Geschreven door:   John 8 december 2017 - 21:10 uur

Jammer dat de App de positie van de lijst niet onthoud na selectie.
Hopen datver meer nummers van The Foo Fighters en The Waterboys bij komen. En minder van van Velzen en Boudewijn de Groot. Zie ook geen Big Country of The Alarm. Starten maar met de T2000


Geschreven door:   Monique Hartsuiker 8 december 2017 - 21:10 uur

Hee wat is dat nou. Ik was bezig met stemmen om 17:00 en ik was er nog niet helemaal klaar mee. Was halve wegen. Nu had ik tijd om het af te maken en kan ik niet meer stemmen. Dat vindt ik echt niet leuk en ik baal er echt van.


Geschreven door:   Hans Weijters 8 december 2017 - 21:09 uur

Stemmen kon toch tot en met 8 december? Waarom is de stembus dan nu al gesloten, volgens mij hebben we op de 8e nog een kleine 4 uur te gaan.
Balen, niet kunne stemmen dit jaar.


Geschreven door:   Gerrit 8 december 2017 - 21:08 uur

Nou, lekker hoor. Ben ik bezig met stemmen rond 20.00 uur op vrijdag, word ik er uit gegooid. Stemmen kan niet meer, ik kon nergens vinden dat dit na 20.00 uur niet meer kan.


Geschreven door:   John 8 december 2017 - 21:08 uur

Was net delijst aan het invullen, vandaag de heeele dag 8 december. Wordt ik er uit gegooid. Het stemmen is voorbij. Vreemd


Geschreven door:   René 8 december 2017 - 21:08 uur

Hoezo is de stembus al gesloten? 8 december duurt nog 4 uur.


Geschreven door:   Rogier Rumke 8 december 2017 - 21:07 uur

Wat is er aan de hand. Ik ben bezig mijn lijst te selecteren. Uitzoeken welke nummer in de keuzelijst staan, opeens krijg ik een melding dat de stemming voorbij is. Overal is aangekondigd t/m 8 december. Blijkbaar betekent dat tot 8 december 20.00 uur. Daar heb ik verschrikkelijk de pest over in, want ik ben al weken bezig met mijn selectie.


Geschreven door:   Marlies 8 december 2017 - 21:06 uur

OOHHHH NEEEEee !!!! net te laat voor de stembus. Nu maar hopen dat Prince door medelijsters vaak is geselecteerd


Geschreven door:   Edwin Surtel 8 december 2017 - 21:06 uur

toch fijn dat er zooooooooooo duidelijk vermeld staat dat het stemmen tot 20.00 uur is. Top top top top top gedaan


Geschreven door:   Gerrit 8 december 2017 - 21:06 uur

Hoezo Stembus gesloten, het is nog geen o.ooH Eindelijk tijd om te stemmen, stembus gesloten.


Geschreven door:   Rini Romijnders 8 december 2017 - 21:06 uur

dat is jammer
Ben aan het stemmen bijna klaar, krijg ik de melding het groet stemmen is voorbij. wel iets over 20.00 uur.


Geschreven door:   Hanneke M. Soute 8 december 2017 - 20:44 uur

WAAROM ZIE IK DE DOOR MIJ INGEDIENDE LIJST NIET TERUG? DIE HEB IK ZOJUIST GECOMPLETEERD, MAAR IK KAN NERGENS VINDEN WAAR HIJ KAN WORDEN UITGEPRINT ... IS MIJN STEM DAN WEL BINNENGEKOMEN? IK WAS RUIM OP TIJD, IN IEDER GEVAL VÓÓR 19:45 UUR


Geschreven door:   Adri van Bussel 8 december 2017 - 20:43 uur

Ik kom elk jaar niet verder dan: klik hier om te stemmen, dan komt er een bericht: hulp bij stemmen en thats it.
Mask het toch wat eenvoudiger, niet iedereen is zo handig met computerd!
Ik luister elk jaar met veel plezier. Gr uit Knarrlagsund Norge


Geschreven door:   Frank 8 december 2017 - 20:23 uur

@Piere: zie mijn reactie aan Caroline en Mirjam


Geschreven door:   Frank 8 december 2017 - 20:22 uur

@Caroline en Mirjam: Ik had hetzelfde probleem, kon niks aanklikken of invullen voor de vrije lijst. Toen maar via mijn IPhone gedaan dat werkte wel.


Geschreven door:   Mirjam Smulders 8 december 2017 - 20:16 uur

Ik zie ook geen button om te stemmen.
Heel erg jammer!


Geschreven door:   Pierre 8 december 2017 - 20:12 uur

Hallo ik heb deze week bijna elke dag een paar keer geprobeerd te stemmen maar op de ene of de manier lukte het niet, helaas dit jaar geen favoriete top 10 jammer.


Geschreven door:   Caroline 8 december 2017 - 20:10 uur

Ik kan helaas ook niet stemmen. Kan niks aanklikken. Hopelijk zie ik the Waterboys op een mooi plekje :-)


Geschreven door:   Pierre 8 december 2017 - 20:08 uur

Hallo ik heb de hele week een paar keer per dag geprobeerd te stemmen, maar op de een of ander manier lukte het niet, helaas ben ik er dit jaar niet bij jammer.


Geschreven door:   Bartje 8 december 2017 - 20:03 uur

Zag op de valreep in de mail dat ik mijn stemlijst nog moest bevestigen.....oeps, net op tijd!!!


Geschreven door:   Pierre 8 december 2017 - 19:49 uur

Hallo jullie, ik heb de hele week geprobeerd te stemmen maar helaas werkte het bij mij niet. Ik kon niks aan klikken wat ik wou maar er gebeurde niks tot mijn spijt, dus helaas ik heb niet gestemd dit jaar jammer.


Geschreven door:   Roy Peulen 8 december 2017 - 19:23 uur

BART ARENS!!!!!! Waar blijven mijn prijzen na t winnen van Het 60 Seconden Spel. Maanden geleden


Geschreven door:   Bernadette 8 december 2017 - 19:17 uur

Nog vlug even stemmen


Geschreven door:   Marcel 8 december 2017 - 18:52 uur

Nou Martin, ik moet nog stemmen dus Heart met Magic Man krijgt van mij een stem, als ook Crazy.Komt goed.Groeten,

Marcel


Geschreven door:   Marcel Mulhuyzen 8 december 2017 - 16:58 uur

Genoeg keuze in de lijst, maar ik vind het vreemd dat een grootheid en van de grondleggers van de rock'n'roll, namelijk Jerry Lee Lewis (Great Balls Of Fire, High School Confidential, Whole lotta shakin' goin' on) niet in de keuzelijst staat, terwijl generatiegenoten als Roy Orbison, Johnny Cash, Bo Diddley en Chuck Berry wel in de lijst staan!


Geschreven door:   Annoeska 8 december 2017 - 16:30 uur

Coldplay mijn favoriet ,ik moet opletten dat ik niet alleeen Coldplay stem


Geschreven door:   Ries 8 december 2017 - 15:51 uur

Zijn jullie daar?
Fans van Laurie Anderson's O Superman, of ben ik alleen?
Al jaren mijn absolute nummer 1.


Geschreven door:   Sandra Bakker 8 december 2017 - 14:01 uur

Dit keer kies ik voor allerlei Nederpop. Er is in Nederland zoveel talent, vergeten we wel eens. En voor de liefde (voor mij weer aanwezig) met 3 gouden ouwe waarvan 1 gekozen door mijn vader zelf. In zijn testament stonden drie nummers die gespeeld moesten worden op zijn crematie. Als jazz liefhebber twee nummer van Miles Davis en verrassend Chris De Burgh met Borderline.


Geschreven door:   nique van minderhout 8 december 2017 - 12:55 uur

beginnen maar


Geschreven door:   Gerbren 8 december 2017 - 12:52 uur

Marathon van JeBroer


Geschreven door:   Michel 8 december 2017 - 12:09 uur

De lijst reageert niet op mijn computer. Ik wil graag stemmen, maar helaas..ben te oud.


Geschreven door:   Martin 8 december 2017 - 11:48 uur

Laat Magic Man van Heart niet uit de lijst verdwijnen! Stem er op nu het nog kan! Luister op spotify of youtube etc. naar dit fantastische nr en stem er op!


Geschreven door:   Rod 8 december 2017 - 10:57 uur

Mijn naam is de heer Rod Alfred, ik ben een professionele particuliere kredietverstrekker. Ik mag overal ter wereld leningen verstrekken. Ik bied allerlei soorten leningen aan tegen een goedkoop rentetarief. Als u geïnteresseerd bent in een lening, dan is dit waar u zal zijn. Bezoek ons voor meer informatie over leningen hieronder. Mailbox:


Geschreven door:   Flappie 8 december 2017 - 10:44 uur

Goedemorgen,

Tot hoe laat kan er gestemd worden?


Geschreven door:   Carla Mordant 8 december 2017 - 10:20 uur

Done!


Geschreven door:   Kees de Bakker 8 december 2017 - 07:16 uur

Twee weken geleden zong Astrid Nijgh met het team van De Kwis, Paul de Leeuw en Frits Spits haar hit Ik doe wat ik doe en iedereen zong het vlekkeloos mee.

Ook bij de presentatie van het boek Varen met de Jonge Jacob zong Astrid het en ook de zaal zong weer volledig mee in De Waag in Haarlem.

Ik stem dus op IK DOE WAT IK DOE van Astrid Nijgh met tekst van Lennaert Nijgh en muziek van Astrid Nijgh, een grote hit uit 1973 maar nog steeds veel gedraaid!


Geschreven door:   Martijn 8 december 2017 - 00:37 uur

Weet iemand toevallig tot hoe laat je morgen kan stemmen?


Geschreven door:   Martin 7 december 2017 - 23:59 uur

Belachelijk dat Nederlandstalig geboycot wordt en dat VARA publiek alleen maar kan kiezen..........waar is Dre Hazes, Django Wagner, Nick en Simon


Geschreven door:   Piet van Pinxteren 7 december 2017 - 23:25 uur

Hoe komt het dat ik de eigen keuzenummers niet terugzie in mijn stemlijst, via de link in de bevestigingsmail?

Overigens: prachtig, wéér gestemd, laat nu die laatste weken van 2017 maar beginnen...


Geschreven door:   Hanneke van der Veen 7 december 2017 - 23:04 uur

Het is net als bij de Evergreen top 1000 van radio 5, die net geweest is, kiezen uit wat zij willen.
Lea van de Cats staat er niet eens in. Te oud zeker.
Nu nog even de top 4000 van radio 10 en dan de laatste van de 3, de top 2000.
Iedereen veel luisterplezier gewenst.


Geschreven door:   Peter 7 december 2017 - 22:20 uur

Waarom is de keuze lijst zo beperkt.
Dit kan toch veel beter, je begint te typen bijv. Bo en dan ben je zo bij Bowie en dan alle nummers die een hit notering gehad hebben, dit maakt het stemmen een stuk prettiger.


Geschreven door:   Ramona 7 december 2017 - 22:01 uur

Tot hoe laat kan je morgen stemmen?


Geschreven door:   Annelies van Dorp 7 december 2017 - 15:18 uur

Tjee wat is het moeilijk om te kiezen...... bleef ook de pc nog hangen grrrrr. .... volgend jaar nog eerder opschrijven wat ik mooi vind
Ik verheug mee weer zo op al die mooie muziek en dan samen met mijn man weer uren luisterplezier ..... top top top


Geschreven door:   Harrie 7 december 2017 - 14:42 uur

BAP - Kristallnaach


Geschreven door:   Don van Melick 7 december 2017 - 11:16 uur

Een mooiere afsluitende week van het jaar kunnen we niet hebben. Helemaal "TOP' 2000'


Geschreven door:   Erik de jong 6 december 2017 - 23:32 uur

https://open.spotify.com/track/2mILH8YYLLDqSdMK9B7Jei


Geschreven door:   Jeanny 6 december 2017 - 21:21 uur

Ik verheug mij weer op deze leuke tijd. Vind het wel jammer dat ik weer te laat was om kaartjes te kopen voor het Top2000café. Had graag met een paar vrienden 30 december laat op de avond langsgekomen ( laatste groep).


Geschreven door:   Black-PJ naar nr. 1 6 december 2017 - 16:26 uur

Pearl Jam


Geschreven door:   Black-PJ naar nr. 1 6 december 2017 - 16:26 uur

Dit jaar Black van Pearl Jan naar nummer één!


Geschreven door:   Fam RJ de Jonge 6 december 2017 - 07:30 uur

Heb maandag een lijst van 35 nummers totaal 20 lijst + 15 vrij gemaakt en ook de verplichte velden maar heb nog steeds geen link ontvangen . En mijn vrouw heeft vrijdag 1dec gestemd en had binnen 1,5 uur de bewuste link hoe kan dit ?


Geschreven door:   Lex Westerhuis 5 december 2017 - 22:46 uur

Ik klikte op de preview van Neil Young's Harvest en wat hoor ik... Harvest Moon. Dat is een andere.


Geschreven door:   Nikki Spaans 5 december 2017 - 21:31 uur

Hoe gaat een mens in godsnaam kiezen uit minimaal 40 jaar muziek herinneringen? Niet te doen maar ik maak een keuze en geniet tijdens de uitzending van al die prachtige nummers waar ik nu even niet aan gedacht heb... Dan komen er lang vergeten herinneringen weer terug..


Geschreven door:   Frank 5 december 2017 - 20:45 uur

@Wilma de Witte: omdat ik problemen had mijn lijst in te vullen op mijn pc, ook via mijn Iphone gedaan. Maar geen problemen ervaren zoals jij. Erg vreemd dit ! Misschien een mailtje sturen naar Radio 2.


Geschreven door:   Wilma de Witte 5 december 2017 - 20:32 uur

Heb op top 2000 gestemd maar mijn nummer 1 David Bowie met Heroes , 2 Blowers Daugther van Damien Rice etc verstuurd vanaf mijn iPhone. Hierna op Klik Hier voor bevestiging en u speellijst in te zien. Tot mijn verdriet staat George Michel op 1 waar ik niet voor gekozen heb! Ook Danien Rice is vervangen. Hoe kan dit?? Manipulatie??


Geschreven door:   Frank 5 december 2017 - 19:35 uur

Nog meer mensen die niet kunnen stemmen ?


Geschreven door:   Marnix 5 december 2017 - 19:19 uur

Was deze onzin je kan niet eens op EDM tracks stemmen "porter robinson & madeon - shelter" het beste nummer wat ik ooit heb geluisterd staat die derbij? nope. van martin garrix letterlijk maar 2 tracks! maat dis geen top 2000 EDM is tegenwoordig een van de grootste genres in de wereld


Geschreven door:   Frank 5 december 2017 - 17:26 uur

@MAS1985: Ik typ bij titel "Midnight in Richmond" en bij artiest "Young gun silverfox" en daarna klikt ik op voeg toe. Maar dan gebeurt er niets.


Geschreven door:   Frank 5 december 2017 - 17:21 uur

@MAS1985: welke bedoel je ?


Geschreven door:   MAS1985 5 december 2017 - 17:04 uur

Heb je alle 'verplichte gegevens' wel ingevuld?


Geschreven door:   Frank 5 december 2017 - 16:38 uur

Ik kan niet stemmen op de Top2000 (stemlijst). Ik kan geen nummers van de keuzelijst toevoegen en ook nummers toevoegen uit de vrije keus. Hoe kan dit ?


Geschreven door:   E.m.boudewijn kohler 5 december 2017 - 15:10 uur

Sven ratzke is een super showman met een prachtige stem, toerde met zijn show Starman ,gebaseerd op het leven van DAVID BOWIE
Overde hele wereld. Wordt tijd dat Nederland deze zijn eigen star de waardering geeft die hij verdient.


Geschreven door:   Patricia 5 december 2017 - 05:21 uur

Lisanne Spaander is een geweldige jonge zangeres. Haar liedje VECHTERSBAAS is voor alle chronische zieke en kanker patiënten een geweldige steun en inspiratie. Dot lied hoort in de top 5!!! Van Nederland


Geschreven door:   Triesje 5 december 2017 - 05:17 uur

Vechtersbaas van Lisanne Spaander


Geschreven door:   gwm.elshof 4 december 2017 - 23:56 uur

Lisanne verdient het gewoon wat doen jullie dus alleen de plaatjes die jullie uitkiezen dan is het ook geen vrij stemmen


Geschreven door:   gwm.elshof 4 december 2017 - 23:54 uur

Lisanne spaander met ,vechtersbaas,


Geschreven door:   Björn Antvelink 4 december 2017 - 23:03 uur

Vechtersbaas
Van Lisanne spaander omdat ze het verdient

Björn Antvelink


Geschreven door:   Björn Antvelink 4 december 2017 - 23:01 uur

Vechtersbaas
Van Lisanne spasmder

Omdat ze het verdient


Geschreven door:   Mick Klein 4 december 2017 - 22:20 uur

Hoop dat Wrong Side of Heaven van Five Finger Death Punch de lijst haalt.
En waarom staat The Number of the Beast van Iron Maiden niet in de keuzelijst?


Geschreven door:   Hemmy Severt 4 december 2017 - 22:10 uur

Vechtersbaas om dat die meid lisanne het verdiend in deze moeilijke tyd


Geschreven door:   Yvonne Ritsema 4 december 2017 - 21:55 uur

Vechtersbaas van Lisanne Spaander.
Waarom: omdat ze verdient om op de radio gedraaid teworden, zij mooie muziek zingt en schrijft, helaas weer chemo moet op haar 18e en omdat ze een vechtersbaas is!


Geschreven door:   Madelon Govaars 4 december 2017 - 20:28 uur

Heerlijke nostalgie


Geschreven door:   Marjon 4 december 2017 - 19:08 uur

Vechtersbaas van Lisanne Spaander


Geschreven door:   Hans Erkend 4 december 2017 - 19:04 uur

Keith emerson overleden. Korte tyd daarna Greg Lake. Van ELP alleen nog Carl Palmer. Ik als groot fan ben er kapot van.
Hoop dat u ter ere van de overledene een mooi nummer zal draaien
Hans Erkens


Geschreven door:   Marco 4 december 2017 - 19:00 uur

Wat zou het fijn zijn als White Lies van Stereophonics in de lijst zou komen!


Geschreven door:   Geert 4 december 2017 - 18:33 uur

The Sweet met The Sixteens! Niet de eerste waar je misschien aan denkt maar in opbouw een mooi nummer.
Bombastisch begin en gematigde zang. Klasse. Stond ooit in de Top 2000 maar is al een aantal jaren niet meer te vinden.
Mag van mij terug!!


Geschreven door:   Nia 4 december 2017 - 18:02 uur

Ik ben een vechtersbaas
Lianne Spaander


Geschreven door:   J.v.d.Vlies 4 december 2017 - 17:50 uur

waar kan ik mijn stemlijst nog terug vinden om aan te passen


Geschreven door:   Aartje 4 december 2017 - 17:02 uur

Vechtersbaas
Lisanne Spaander


Geschreven door:   Sandra Otterloo 4 december 2017 - 15:53 uur

ik mis je van Lisanne spaander


Geschreven door:   Han Mikkers 4 december 2017 - 15:50 uur

Als er elke week ca. 5 nieuwe platen in de " top 40 " (en voorlopers) binnenkomen/kwamen, en je rekent vanaf ca. 1956 (oudste jaar waarvan platen zijn in de T2000) dan praten we over 62 * 52 * 5 = 16.120 nummers. Plus de platen die zijn blijven steken in de tipparade (1 per week) en de mooiste LP / CD tracks, die niet op single zijn uitgekomen maar wel gekozen zijn, dan praten minimaal we over ca. 20.000 nummers; de top 2000 is dan de 1e 10% van de nummers vanaf 1956. Dus altijd een leuke bonte lijst! Aangezien er elk jaar zeker 250 nieuwe songs redelijk bekend worden, is een notering elk jaar bijzonderder!


Geschreven door:   WilcoVx 4 december 2017 - 15:28 uur

volgend jaar wordt het de Top20000, duurt van pasen tot kerst ;-)


Geschreven door:   Floor 4 december 2017 - 14:48 uur

Vechtersbaas lisanne


Geschreven door:   Ray Birch 4 december 2017 - 14:36 uur

Beste week van de jaar!


Geschreven door:   Monique de Veld 4 december 2017 - 13:53 uur

Er zijn zoveel mooie platen uit ver verleden gesneuveld. Oproep om juist de jeugd ook met deze platen in contact te brengen door ze meer door het jaar te draaien op de radio


Geschreven door:   martin 4 december 2017 - 13:47 uur

Van Klaatu - Calling Occupants of Interplanetary Craft! Ooit Canadese Beatles genoemd! Het nr is ook eens gecoverd door The Carpenters! Luister en geniet van dit wonderschone nr van Klaatu!


Geschreven door:   S.IJ. Brouwer 4 december 2017 - 13:37 uur

De site werkt hopeloos slecht. Als je ergens in een lijst een nummer hebt geselecteerd ga je weer terug naar het begin van die lijst. Dat is zeer onhandig. Als je de lijst in probeerd te sturen moet je het meerdere keren proberen voor het eindelijk lukt. Soms krijg je de optie versturen pas een uur later te zien. Ik hoop dat het insturen gelukt is maar ook dat kan ik niet zien.


Geschreven door:   Harry dirkson 4 december 2017 - 12:11 uur

Klopt dat het stemmen weer niet lukt op een iOS apparaat


Geschreven door:   Siep 3 december 2017 - 23:00 uur

Zo, voor de 19e keer gestemd met veel nummers uit de jaren '60 en '70 de beste muziek for ever!


Geschreven door:   GJ 3 december 2017 - 17:38 uur

@Rogier Rumke: goeie tip! In eerste instantie werd toch beweerd dat Klaatu eigenlijk The Beatles waren?


Geschreven door:   Fred Winkelhorst 3 december 2017 - 16:08 uur

Waarom staat Michael Kiwanuka met Cold Little Heart niet in de keuzelijst???? Deze plaat is toch heel vaak gedraaid op Radio 2. Wel 3 andere nummers van hem!


Geschreven door:   Rogier Rumke 3 december 2017 - 15:29 uur

Beatlefans: Voordat je gaat stemmen, luister eens naar de 5 wonderschone albums van de Canadese groep Klaatu uit de jaren 70.
Niets dat na de Beatles ooit op plaat gezet is (behalve natuurlijk het solowerk van Lennon en McCartney zelf) komt zo dicht in de buurt als deze 5 albums!
Ik wil de nummers Cherie en Hope of een ander deel van het concept-album Hope in de top 2000 krijgen, want daar hoort het!


Geschreven door:   antiMB 3 december 2017 - 15:09 uur

Rare keuzelijst.
Niet EEN nummer van The Hooters maar (gevoeld) 100 van Marco Borsato.
Wat is die toch goed....


Geschreven door:   WilcoVx 3 december 2017 - 14:04 uur

Keuze zat hoor!! dat gezeur telkens weer. Eens kijken of ik tot wel 35 kom... waarvan wellicht toch maar amper een handvol werkelijk in de lijst terugkomen. Ach maakt ook niet uit, we gaan evengoed weer luisteren.


Geschreven door:   KEES VERMEULEN 3 december 2017 - 13:38 uur

Ik wil gewoon even stemmen.


Geschreven door:   kevin 3 december 2017 - 13:04 uur

stem allemaal op uptown funk van bruno mars en mark ronson


Geschreven door:   rob de wolff 3 december 2017 - 11:45 uur

tijd voor vernieuwing i p v altijd maar de zelfde nummer 1 zegt dus genoeg over de stemmers
zitten in een sleur . probeer eens iets nieuws en laat het oude los .
helaas zal er ook dit jaar geen echte verassing te voorschijn komen jammerrrr


Geschreven door:   Marjan Bleeker 3 december 2017 - 11:27 uur

Keer andere nummer 1?


Geschreven door:   Marjan Bleeker 3 december 2017 - 11:26 uur

Leuk.
Maar eens een keer een andere nummer 1?


Geschreven door:   Roel van den Oever 3 december 2017 - 11:09 uur

Ik stem al een paar jaar niet meer.
Ben tegen een keuzelijst

BZN had 55 hits in de top 40 , maar 1 in de keuzelijst
George Baker Selection ruim 30 hits, maar 2 in de keuzelijst
BLØF (Verschrikkelijke teksten) 36 hits in de top 40 maar ook 26 in de keuzelijst ik vind dit erg krom getrokken.

En zo zijn er hier wel meer voorbeelden van.

Hadden we en "Sjoemelsoftware" hebben we nu "Sjoemellijst"

Groeten,

Roel


Geschreven door:   Fred tangelder 3 december 2017 - 10:57 uur

Hoi JW, Chasing Cars is een heel mooi nummer voor deze zondagochtend ! Groet vanuit moskou, fred


Geschreven door:   Regina Polman 3 december 2017 - 08:45 uur

Ik heb Voel wat ik voel voor jouw van Paul de Leeuw in de lijst gezet .Esther en ik zongen dit altijd samen in de auto.Helaas vond zij dit leven te zwaar.ter nagedachtenis aan onze dochter Esther en alle mensen die autistisch zijn vind ik dat dit nummer in de top 2000 hoort.


Geschreven door:   Bas 3 december 2017 - 01:45 uur

Vergeet ook niet om je stem te bevestigen, via een link in de mail die je krijgt na het stemmen!


Geschreven door:   Bram ten Have 3 december 2017 - 01:43 uur

Waarom is er een zon ongeloofelijk beperkte keuze om uit te kiezen bij de stemtool? Als metal fan is er bijna niks om uit te kiezen en kan ik alleen maar nummers kiezen die ik zelf toevoeg. Waarom is die stemtool er eigenlijk want op deze menier krijg je door de beperking alleen maar een onjuist beeld van wat het volk wil horen.


Geschreven door:   Peter van der Leij 3 december 2017 - 00:44 uur

Voor mijn vrouw Magda wil ik graag de song "Unchained Melody" in de versie van de groep "Road" uit Leeuwarden in de top 2000 willen zien. Dat is al ruim 42 jaar "ons" liedje.


Geschreven door:   martin hassing 2 december 2017 - 21:18 uur

Ben het eens met martin aangaande Heart en Magic man. Op 2 echte Liederen zou ik willen wijzen...nl. James van Billy Joel en op het amper bekende
maar muzikaal en tekstuaal (sic) wonderschone Glut und Eis van Udo Jürgens !


Geschreven door:   Jeroen Pompe 2 december 2017 - 20:27 uur

China crisis met Wishful thinking moet weer terug in de lijst.....!!!


Geschreven door:   Tom 2 december 2017 - 19:06 uur

Vergeet niet te op Linkin Park nummers te stemmen (In the End of Breaking the Habit) en anders als een vrije keuze. R.I.P. Chester Bennington


Geschreven door:   Jeroen van Zon 2 december 2017 - 19:04 uur

De mooiste Pink Floyd's in de laatste uren... Super!!


Geschreven door:   Peter Wanders 2 december 2017 - 17:34 uur

Fantastisch. Echt de start van de donkere dagen voor kerst. Gaan 28 december natuurlijk weer naar het Top2000 cafe. We is zus van 64 en ik 58. Melancholiek mengen met mooie muziek en vooral een goed verhaal er bij. Tnx voor elk jaar,

Groetend,
Peter Wanders


Geschreven door:   Jens 2 december 2017 - 16:30 uur

stem op Metallica, lekker rocken heerlijk,of deep purple, dat nieuwe zeik muziek is ook hopeloos


Geschreven door:   Ano 2 december 2017 - 15:17 uur

Tot hoe laat kun je op vrijdag 8 december nog stemmen? Staat geen tijd bij.


Geschreven door:   martin 2 december 2017 - 11:27 uur

Lijstje al verstuurd! Heart - Magic Man als favoriet. Hopelijk gaat hij het weer redden tegen de verschrikkelijke waan van de dag meuk!


Geschreven door:   Ingrid Boone 2 december 2017 - 09:06 uur

In dolce jubilo van Mike Oldfield. Ons speciale liedje, in vervelende tijden brengt dit plaatje weer een glimlach!


Geschreven door:   Miep.Eversdijk 2 december 2017 - 07:46 uur

Heb de top 100 helemaal gevolgd. Ben van plan deze ook helemaal te volgen


Geschreven door:   Joe baillie 2 december 2017 - 04:49 uur

Fischer-Z


Geschreven door:   Katja Bunschoten 1 december 2017 - 22:26 uur

Tijdens het invullen van mijn gegevens voor de nieuwsbrief is de katt over mijn toetsenbord gelopen en is het veld verdwenen. Dus nu kan ik mij niet meer opgeven voor het pakket en nieuwsbrief? Help.


Geschreven door:   Noppert 1 december 2017 - 17:02 uur

@ Jos: Staat er gewoon tussen. Maar The Drugs Don't Work en Lucky Man zijn veel betere keuzes!


Geschreven door:   Kaat Gerrits-Olsson 1 december 2017 - 16:41 uur

waar kan ik mijn stemlijst terugvinden? Ik heb hem vergeten te delen op facebook!


Geschreven door:   jan postema 1 december 2017 - 14:43 uur

eindelijk na 1 jaar wachten weer op weg naar de mooiste muziek


Geschreven door:   jos 1 december 2017 - 13:41 uur

The Verve - Bittersweet Symphony niet in de voorkeuzelijst?
Wonderlijk.


Geschreven door:   Patrick W 1 december 2017 - 11:41 uur

Kan de keuzelijst ook via een excellijst op de site beschikbaar gemaakt worden. Dat kiest veel prettiger. Prima hoor die scrolllijst maar ik mis het overzicht en de wat grotere selecties zijn niet te maken.


Geschreven door:   Hans van Marwijk 1 december 2017 - 10:52 uur

Willen jullie even aangeven tot hoe laat je kunt stemmen op vrijdag 8 december? Vorig jaar waren diverse collega's nog hun stemlijstje aan het invullen toen er opeens niet meer gestemd kon worden. Graag dus voor de duidelijkheid ook even het tijdstip vermelden waarop de stembus daadwerkelijk sluit. Alvast bedankt.


Geschreven door:   Eugène 1 december 2017 - 10:27 uur

Radio 2 goed bezig. Hele jaar luister ik jullie zender waar je als het ware wordt voorbereid op de knaller van het jaar met nog eens de 2000 mooiste. Top