24 juni 2017 00:35





Laat een reactie achter




Plaats reactie



9 Reacties





Geschreven door:   roy 28 mei 2017 - 15:46 uur

Als ik nu zo hoor dat er o.a. Sting, Candy Dulfer, Adele en Dave Stewart instaan dekte de naam zwarte lijst niet de lading.
Maar de nieuwe naam Soul en Jazz dekt ook niet de lading met o.a. reggae, rap en hiphop. Nu vind ik dat eerlijk gezegd niet zo erg dat bredere karakter. Het aantal luisteruren is toch al meer dan verwacht vooraf. Wat me dan ook weer opviel dat ik weinig jazz heb gehoord.
Dus ik denk dat een juiste naam voor de lijst een moeilijke kwestie blijft, en het voornaamste is dat met de inhoud over het algemeen niet veel mis is.


Geschreven door:   Alrik 26 mei 2017 - 03:30 uur

Wow! kwamen vroeger maar een paar uurtjes per week aan onze trekken bij de Tros met de Soulshow, nu naast iedere zaterdag avond op radio 2 een heel weekend genieten.
Dank jullie wel om soul en R&B meer mainstream te maken!!!


Geschreven door:   WilcoVx 23 mei 2017 - 20:58 uur

- Roy, Eric... inderdaad is dit nu de vervanger van de voormalige Radio6 Zwarte lijst. (waar overigens Sylvana gewoon ook presenteerde hoor). Maar goed, die lijst heette wel zo maar was qua naamgeving zwart net als dat zwarte humor ook niet persé door Eddie Murphy of Richard Pryor gedaan wordt/werdt. Elke soort muziek heeft zo zijn grondbeginselen , waarbij opvallend genoeg de zwart gekleurde medemens vaak aan de basis stond. [!]


Geschreven door:   Berti 22 mei 2017 - 11:21 uur

Leuk, maar wederom nul ska/rocksteady plaatjes in de lijst. Beetje jammer!


Geschreven door:   roy 21 mei 2017 - 16:24 uur

Eric, wat ik begrepen heb vervangt dit inderdaad de zwarte lijst. Wellicht dat mw. Simons met een rechtszaak heeft gedreigd?


Geschreven door:   Eric Smaling 20 mei 2017 - 23:32 uur

STEMMEN! Leuk. Ik had wat laat door dat de nieuwe Zwarte Lijst volgende week al wordt uitgezonden. Verheug me er enorm op. STEM :-)


Geschreven door:   Eric Smaling 20 mei 2017 - 23:13 uur

Vervangt dit de 'zwarte lijst'? Zou jammer zijn.


Geschreven door:   Sanne 20 mei 2017 - 20:30 uur

Ik wil graag stemmen, maar waar? Zou handig zijn als er ergens een stemknop was... :-)


Geschreven door:   Damir 19 mei 2017 - 20:16 uur

IK heb enkele suggesties voor de liefhebber
SOUL : Ryan Shaw - Do The 45 // FUNK : Teddy Pendergrass - Get Up , Get Down , Get Funky , Get Loose // REGGAE : J Boog - Let's Do It Again // Jazz : Amy Winehouse - The Girl From Ipanema // Disco : Barry White - You See The Trouble With Me // Latin : Ray Castellano -Fiësta. Veel luisterplezier !