Jan-Willem van Engelen nieuwe zendermanager NPO Radio 2 en 5




'Een langgekoesterde wens gaat in vervulling''

16 februari 2017 12:59

Jan-Willem van Engelen (41) is vanaf april de nieuwe zendermanager van NPO Radio 2 en NPO Radio 5.


Enorme liefde voor muziek

Van Engelen neemt deze functie over van Jurre Bosman, die sinds november vorig jaar directeur Radio van de NPO is. Als eindverantwoordelijke van NPO Radio 2 en NPO Radio 5 krijgt Van Engelen de taak om de nieuwe positionering van beide zenders verder vorm te geven. "Zowel NPO Radio 2 als NPO Radio 5 stralen een enorme liefde voor muziek uit, een passie die ik deel", zegt Van Engelen. "Een langgekoesterde wens gaat in vervulling door aan de slag te gaan als zendermanager van deze unieke zenders."

De juiste radioman

"Ik verheug me erop om samen met de dj’s, collega’s en omroepen verder te bouwen aan het profiel van beide radiostations", zo laat de nieuwe zendermanager weten. Jurre Bosman is blij met het aantreden van zijn opvolger. "Jan-Willem is de juiste radioman voor deze plek", zo vindt Bosman. "Zijn ideeën over de verdere ontwikkeling van NPO Radio 2 en 5 zijn inspirerend en aanstekelijk. Ik ben er trots op dat Jan-Willem zijn ervaring gaat inzetten voor de publieke omroep met als doel ons publiek nog beter te bedienen."





Loopbaan

Jan-Willem van Engelen begon zijn loopbaan in de landelijke media bij de Nederlandse tak van platenmaatschappij Warner Music. Daarna bekleedde hij verschillende functies bij de Sky Radio Group. Hier was Van Engelen onder andere muzieksamensteller en later programmamanager. Zijn meest recente functie is als marketingdirector bij Armada Music, de platenmaatschappij van Armin van Buuren.





Delen





Laat een reactie achter




Plaats reactie



13 Reacties





Geschreven door:   Paul Maatman 28 augustus 2017 - 19:59 uur

Beste Jan Willem,

Bij je aantreden zei je: "NPO Radio 2 brengt een unieke, op de doelgroep afgestemde mix van Top 2000-klassiekers en andere ‘parels’ uit de geschiedenis van de popmuziek, de populairste platen van dit moment én laat de luisteraars kennis maken met de hits van morgen. Ook is er volop ruimte voor nieuwe muziek van eigen bodem."

Afgelopen zaterdag: Paul Rabberink (?) en zijn 'sidekick' op de camping. Een onbekende, hardop lachende persoon op de achtergrond in de studio/tent die wél lacht om de grappen van dit duo. Een zwoele reporter deed verslag van 'wie maakt het grootste bommetje'-wedstrijd in het zwembad. Echt, ik heb het over een radio-reportage. Heb het niet geklokt maar schat dat meer dan de helft vd uitzending werd geluld.
Serieus, je glijdt met Radio2 keihard naar beneden. Het debacle van 3FM heeft jou schijnbaar niets geleerd. Lees je eigen standpunt nog eens en doe je ding: plaatjes draaien voor die specifieke doelgroep.


Geschreven door:   Pascal vd Lee 24 februari 2017 - 00:13 uur

Ik deel niet de mening dat radio 5 het "oude" radio 2 moet worden. Radio 5 was altijd het station van de 50 plusser en nu wordt men bestookt met flitsende jingles en veel muziek uit de jaren 80 en zelfs 90 en nieuwe muziek. Dat betekend dat weer de oudere luisteraar het moet besnieten ! Ben er dus ver van positief over !


Geschreven door:   Henkjan oostenenk 19 februari 2017 - 14:43 uur

Welkom Jan Willem,

Een zender kan niet stil blijven staan..dus vooruit kijken.Een pracht zender met een nieuw geluid..vind men erg negatief...als je npo2 niet leuk meer vind zet hem dan op een andere zender.Ga zo door ...Ruud...Rob......
Succes..ik luister met veel plezier.

Een grote npo2 fan Henkjan.


Geschreven door:   Harm 17 februari 2017 - 10:33 uur

Welkom en succes Jan-Willem,

Wat betreft de top 2000, gaarne de Tommy-tune en Bert Haandrikman terug. En voor die ene week Jeanne Kooijmans even overhevelen.


Geschreven door:   Get Pot 17 februari 2017 - 09:12 uur

Juist de combinatie Radio 2 en 5 lijkt mij een mooie waar je de luisteraar moeiteloos zou kunnen laten overgaan van de enen naar de andere zender. Op dit moment is het gat te groot. Ik denk te merken dat een verjonging van Radio 2 ten kostte gaat van de luisteraar van het eerste uur en dat deze dan maar moet overgaan naar een andere zender. Radio 5 is op dit moment nog zeker geen alternatief voor de oudere radio 2 luisteraar tenzij je deze groep aan je weet te binden op 2. De laatste verschuivingen in dj bezetting is in mijn ogen niet gelukkig geweest. RdW hoort echt niet thuis op 2. Overigens succes met je benoeming.


Geschreven door:   Jan Vlugt 17 februari 2017 - 08:57 uur

Succes!


Geschreven door:   Chris en Marjan 16 februari 2017 - 23:58 uur

Jan Willem, van harte gefeliciteerd met deze benoeming. Veel succes voor de
toekomst.


Geschreven door:   patrick 16 februari 2017 - 23:12 uur

Beste meneer van engelen

wilt u er voor zorgen dat de originele tommy tune van de top 2000 terug komt, want die ene meneer bosman dacht ff wijs te wezen.
namens vele luisteraars vr gr


Geschreven door:   rob van bavel 16 februari 2017 - 23:06 uur

Welkom, en ga aub door op de ingeslagen weg. Radio 2 is op weg om opnieuw een prachtige zender te worden met originele DJ's als Stasse, Stenders, De Wild en Roodbeen. Onderscheid Radio 2 van de eentonige rest en neem afstand van een en dezelfde stem (bij voorkeur een Frits Spits imitator) die afgelopen jaren alle ruimte kregen. Go Jan-Willem Go!


Geschreven door:   Frank 16 februari 2017 - 21:36 uur

Er is nog hoop voor een frisse wind. Stenders en De Wilde direct naar de uren in de nacht.


Geschreven door:   Frank 16 februari 2017 - 21:34 uur

Gefeliciteerd zorgt u dan dat radio 2 weer van de trouwe luisteraars wordt. Dit betekent De Wilde en Steenderen exit en Bert en Bert terug


Geschreven door:   Willem Verkade 16 februari 2017 - 20:30 uur

Ga je dan verder bouwen om radio 2 nog meer een kloon te maken van 3 fm, of heb je misschien nog oog voor de trouwe groep luisteraars van 50 + (de groep die Veronica en Noordzee nog bewust hebben meegemaakt!) en niet zoveel hebben met dj's die om hun eigen grapjes lachen.


Geschreven door:   Melinda Hoffmann 16 februari 2017 - 20:08 uur

Beste meneer van Engelen,

Wij luisteren graag naar radio 2 maar wat me elke keer weer verbaasd is het gebonk door het nieuws heen, ik zou graag willen weten wat dit voor nut heeft! Als het nieuws komt schakel ik vlug naar een andere zender.

Veel plezier in uw nieuwe job in april bij de radiozender.

vriendelijke groeten Melinda