Gerard brengt ode aan George Michael




'Ik kan het nog steeds niet geloven.'

01 januari 2017 17:46

Gerard is een bewonderaar van George Michael. Hij vertelt met verve.


Voor een muziekfreak en liefhebber van 'goeie popliedjes' is George Michael een held. Dus ook voor onze Gerard. Hij brengt kort na het overlijden van de ster een welgemeende ode.







Delen





Laat een reactie achter




Plaats reactie



37 Reacties





Geschreven door:   lisa 6 april 2017 - 15:04 uur

Was sinds 1982 fan eerst van Wham toen van hem. Zo verdrietig dat hij veel te jong is overleden Ik had in 2016 via twitter paar keer aan RTL late night en Humberto Tan gevraagd :geef toch eens aandacht aan George Michael hij heeft het nodig denk ik! En toen het vreselijke nieuws met de kerst! For me he always wil be the best! Ik vond dat er na zijn dood te weinig aandacht aan hem besteed werd :( Mijn gevoel is dat hij in 2017 zijn come back wou maken met een nieuwe CD en met de documentaire Freedom. Hoop dat ze al die dingen nog laten zien en horen,als eerbetoon aan hem! Rust in vrede lieve George


Geschreven door:   Rob 2 januari 2017 - 16:58 uur

Dit is toch geen ode? Dit is een opsomming van zijn bio. Knap hoor... Pfff


Geschreven door:   Ronald Skmyd 31 december 2016 - 20:01 uur

Geachte nabestaanden , veel sterkte met 't verlies.

Mijn gebaar .Maak een bootje van een vierkant vouwblaadje , steek 't aan , laat 't te water in waaierig kustwater.


Geschreven door:   Peter 31 december 2016 - 00:05 uur

Afgelopen zondag terug naar huis rond 00:30u. hoorde ik het bericht op de radio dat George Michael overleden was. Van alle muzikale helden die ons in dit jaar verlaten hebben, kwam deze het hardste aan. In 1984 nam ik voor het eerst muziek op via de radio. Veel Prince gedraaid. Maar we groeiden toch echt op met muziek van Wham en George Michael. En dus ook met Last Christmas. Een mierzoet kerstnummer, maar wel een die met kerst nooit meer weg te denken was. Heb het album Wham - The Final destijds grijs gedraaid en kon daarom de Wham nummers in een later stadium eigenlijk niet meer horen. Maar een aantal nummers bezorgen je nog steeds kippevel: Toen A Different Corner uit kwam, werd je echt geraakt door dat nummer. Tijdens het Freddie Mercury Tribute Concert was George Michael de enige die in de buurt kwam van Freddie Mercury! Hoe hij Somebody to Love, maar ook Those Are the Days of our Lives met Lisa Stansfield vertolkte , staat in mijn geheugen gegrift. Ongeveer 10 jaar geleden hoorde ik A Different Corner opnieuw, maar dan de live versie. Direct weer kippenvel. Hoe George het nummer The First Time I Ever Saw Your face, een eigen inbreng gaf, zo gevoelig gezongen zoals hij alleen dit kon was prachtig. Zoals meer nummers van datzelfde album. Met zijn heengaan verliezen we niet zomaar een zanger met een gevoelige stem, maar ook een singer-songwriter die gewoon hele goede muziek gemaakt heeft. En het blijkt wederom dat succes niet altijd is wat het lijkt. Het blijft blijkbaar moeilijk om met al die aandacht om te gaan, wat ook niet zo vreemd is. Nee.... succes sometimes sucks! En hoe ironisch, dat de zanger van Last Christmas ons uiteindelijk met kerst verlaat. Brian May zei het mooi op zijn website: Sing with Freddie. And the Angels.


Geschreven door:   Saskia 30 december 2016 - 21:17 uur

Wat moet ik hier van zeggen .......sprakeloos ...... deze zanger maakte zulke mooie gevoelige nummers . Echt weer zo,n goede zanger eerst Michael Jackson ,Prince en nu George Michael voor mij echt legendes


Geschreven door:   Harm 30 december 2016 - 15:38 uur

Echt jammer. Zonder de liedjes van George Michael zag mijn wereld er anders uit. Ik heb twee keer zijn concert in 2011 en 2012 mogen meemaken.
Veel geluisterd naar True Faith tijdens mijn gevecht tegen leukemie. Hopelijk heeft hij geweten hoeveel hij voor veel mensen heeft betekend.
RIP George Michael. Je bent voor mij voor de rest van mijn leven mijn enige idool.


Geschreven door:   Rianne 30 december 2016 - 10:59 uur

En weer tranen in mijn ogen. Wat een fantastische artiest en een niet te evenaren zanger. Zoveel warmte in een stem. Rillingen...opnieuw.


Geschreven door:   Marianne de Boer 29 december 2016 - 23:14 uur

Mijn jeugd idool....


Geschreven door:   Chantal Krouwel 29 december 2016 - 23:00 uur

Top Gerard, dat je dit hebt gedaan; dank!
Hoewel ik niet echt verrast was, kwam het toch enorm hard aan. Ook ik was er misschien toch bang voor en kan het nog echt moeilijk accepteren.
Wat een waanzinnige zanger en artiest, en wat een mooi persoon! Toevallig vorige week nog aan een aantal (jonge) collega's 'Somebody to love' laten zien, live met Queen om aan te geven hoe geweldig hij live kon zingen. En daarna nog een aantal van zijn songs... :-)
Ik heb de eerste uren van de top2000 gemist; ik moest gewoon naar zijn liedjes luisteren en op die manier bij hem stil staan.
George Michael, ik ga je missen, maar enorm bedankt voor je bijdrage aan de muziekwereld!


Geschreven door:   Marion 29 december 2016 - 14:20 uur

Imagine: je overleeft diep verdriet, schandalen, verslavingen, zware longontsteking, een ongeluk op de M1 en dan..... overlijdt je in je slaap op Eerste Kerstdag.
Blijkbaar wilde 'the Men ' hem toch wel heel graag boven hebben was mijn eerste gedachte dan ook toen ik het s nachts hoorde.
Zowel als artiest als persoon een groot verlies voor ons hier, mooi gezegd Gerard.


Geschreven door:   Claudia 29 december 2016 - 05:22 uur

Wij zijn er nog steeds bij


Geschreven door:   Joop 28 december 2016 - 20:10 uur

George was live op zijn best!
Werkelijk briljant.
Nooit meer live .... wat een verlies


Geschreven door:   Henny 28 december 2016 - 09:38 uur

Met de term "popliedjes" doe je hem veel te kort. Ik mis in Gerards overzicht het geweldige en zwaar ondergewaardeerde Listen withouten prejudicie, waarmee GM toch wel heel erg boven popliedjes uitsteeg. Diepe prachtige teksten, mooie muziek en een geweldige stem.


Geschreven door:   Madeleine 27 december 2016 - 19:46 uur

Ik heb alle reacties gelezen en krijg weer tranen in mijn ogen.


Geschreven door:   Monique Spaans-van R 27 december 2016 - 18:43 uur

Ik sluit me bij mijn zus Karen van Raamt aan. Ik heb gelukkig ook dat schitterende concert in 2012 meegemaakt. Dit jaar is voor mij persoonlijk muzikaal gezien het einde van een tijdperk, mijn ' jeugd' maar ik blijf van alle goede muziek genieten...


Geschreven door:   Karen van Raamt 27 december 2016 - 15:17 uur

Heel mooi gezegd! Een groot artiest, icoon voor mij, is heengegaan.... Mooie muziek en teksten en live ook een prachtige stem, vooral het concert met Symphonica Orchestra die ik in 2012 mocht bijwonen. Zo blij dat ik hem live heb gezien. Nu leeft zijn muziek gelukkig nog in ons voort. Hoop ook dat er nog een nieuw album uitkomt welke hij zou opnemen en in 2017 uit zou brengen. Ook benieuwd naar de documentaire Freedom die in maart 2017 uitgebracht wordt.
Te jong heengegaan.....heaven is weer een artiest rijker.... George Michael RIP..... I think you're amazing!


Geschreven door:   Erica Westbroek 27 december 2016 - 15:14 uur

Kwam laatst een filmpje tegen van George Michael met Whitney Houston; Met het nummer If I Told You That - Bizar om je te realiseren dat beide sterren er nu niet meer zijn. Ik ben met de muziek van beide opgegroeid in de jaren80-90. Het wordt eng stil op deze aarde met alle grote talenten die ons verlaten (Bowie, Prince.. en nu George Michael


Geschreven door:   Petra 27 december 2016 - 14:25 uur

Wat een prachtig eerbetoon heel mooi gezegd. Gisteren zag ik Gerard met een stapeltje cd' s van George Michael staan het had mijn stapeltje kunnen zijn. Ik vond het zo ontroerend hoe hij daar stond met die cd's in zijn handen. Ook ik ben een hele grote fan van George Michael. Heb 2 concerten van hem bezocht en heb op mijn stoel gestaan!!!! Hij was live net zo goed als op cd. Wat een stem....is ook wel te horen samen met Queen. Ben er nog steeds helemaal beduusd van.


Geschreven door:   Suzanne 27 december 2016 - 13:57 uur

Inderdaad een fantastische artiest....popliedjes maar met prachtige teksten. En als ik de verhalen en interviews mag geloven ook een prachtig mens. Ook de eer gehad hem 4 maal bij een concert te mogen bezoeken. Live net zo goed als op de plaat. Zal hem heel erg missen en hoop dat de CD die (bijna) klaar was en documentaire alsnog worden uitgegeven.


Geschreven door:   Els Rozenbroek 27 december 2016 - 13:01 uur

Helemaal mee eens Gérard! Ben echt Verdrietig! We zullen hem Missen!


Geschreven door:   Els Rozenbroek 27 december 2016 - 13:01 uur

Helemaal mee eens Gérard! Ben echt Verdrietig! We zullen hem Missen!


Geschreven door:   Els Rozenbroek 27 december 2016 - 13:01 uur

Helemaal mee eens Gérard! Ben echt Verdrietig! We zullen hem Missen!


Geschreven door:   Els Rozenbroek 27 december 2016 - 13:01 uur

Helemaal mee eens Gérard! Ben echt Verdrietig! We zullen hem Missen!


Geschreven door:   Els Rozenbroek 27 december 2016 - 13:01 uur

Helemaal mee eens Gérard! Ben echt Verdrietig! We zullen hem Missen!


Geschreven door:   Els Rozenbroek 27 december 2016 - 13:01 uur

Helemaal mee eens Gérard! Ben echt Verdrietig! We zullen hem Missen!


Geschreven door:   Els Rozenbroek 27 december 2016 - 13:01 uur

Helemaal mee eens Gérard! Ben echt Verdrietig! We zullen hem Missen!


Geschreven door:   Monique Post 27 december 2016 - 11:14 uur

Zo mooi gezegd Gerard. Een heel mooi eerbetoon. Ik ben al fan van het eerste begin in de wham periode, had posters van hem aan de muur, krijg er nog steeds kippenvel van. En nu ik zijn muziek in de Top 2000 hoor bengelt er wel een klein traantje. Mijn idool is niet meer. Verdrietig en down meer kan ik niet zeggen. Dank je wel George voor je geweldige muziek en ook je live optredens zijn fantastisch ik zal je missen.


Geschreven door:   Jos swanink 27 december 2016 - 09:33 uur

prachtig!!! ben verdrietig, mijn idool, tot tranen beroerd met zijn gevoelige nummers, gelukkig 4x live gezien en gehoord. Ongeëvenaard , wat een goddelijke stem. Zal hem intens missen! Helaas teveel en zeer onterecht door veel "kenners" ondergewaardeerd als popicoon!


Geschreven door:   Hanneke Dullaart 27 december 2016 - 09:22 uur

Gerard, dank je wel voor dit eerbetoon. Ik vind het vreselijk dat een lijst belangrijker is dan het herdenken van een groot mens. Dit is dus heel mooi, maar er zou een draaiboek moeten zijn om zo'n overlijden op te vangen en gewoon op de radio, waar ik verdorie het hele jaar naar luister, ruimte in te bouwen.
Groeten, Hanneke


Geschreven door:   Lydia 27 december 2016 - 01:49 uur

Mooi gesproken Gerard! Ongelofelijk dat hij er niet meer is. Heb hem 3x live gezien. Altijd zuiver en mooi gezongen. .....alweer een icoon uit de jaren 80 heen gegaan. Wat een verlies. .....George. .....you have been loved!


Geschreven door:   Teus vd kuijlen 26 december 2016 - 21:54 uur

Wat een jaar zoveel grootheden in de popmuziek die zijn overleden, onlangs heb ik in mijn eigen radio programma een overzicht gedaan van de artiesten die zijn overleden ik had niet genoeg aan 3 uur dus in overleg kon ik nog even door gaan in een week tijd Rick Parfit, Barbara Straathof, en nu George Micheal ik hoop de laatste paar dagen van het jaar dat het rustig blijf. ik heb het idee dat onze lieve Heer een mega concert wil geven aan het einde van het jaar


Geschreven door:   sander kuiper 26 december 2016 - 21:42 uur

mooi gedaan gerard zijn geen andere woorden voor dit verlies in de muziekwereld


Geschreven door:   Heer De Ruijter 26 december 2016 - 20:03 uur

Mooi gesproken Gerard.


Geschreven door:   Corien 26 december 2016 - 19:47 uur

Zo blij dat ik deze gigant Live heb mogen zien... Weer een muzikale held van mij veel te jong heen gegaan...


Geschreven door:   Marita Oudshoorn 26 december 2016 - 19:20 uur

Geweldig deze ode aan George Michael..... echt iets voor Gerard, die kan dat als geen ander!! Bedankt !!!

Een groot zanger is heen gegaan, net met kerst 2016......hoe bizar. Hoe erg ook. Hij had nog veel mooie succesnummers kunnen maken.

RIP George Michael !!


Geschreven door:   Madeleine 26 december 2016 - 18:59 uur

Mooie ode.
Ik kan geen woorden vinden voor dit verlies. Vanaf Wham ben ik al fan, dus ben ik nu heel verdrietig. Zijn stem raakt mij diep. Het concert in de Arena was het toppunt. Heb lekker gedanst, maar ook traantjes gelaten. Dat doet George Michael bij mij wanneer hij zingt. Bedankt.


Geschreven door:   ruben 26 december 2016 - 18:54 uur

Hoi vanuit emmen